Gdansk (sandras.no)

Gdansk

Når vi kom ut av flyplassen ble vi møtt av en enorm vind og en bussjåfør som ikke ville ta i mot seddelen vår. Det sparte vi 12 kr på tilsammen, haha. Veldig biiillig for kollektivtransport der! Vi sjekket inn på hotellet og fikk rom i 9ende etasje. Æh, missliker egentlig å bo så høyt oppe. Til gjengjeld fikk vi jo utsikt over hele gamlebyen, så så ille var det ikke. Ved siden av hotellet lå det et senter og der spiste vi lunsj på Subway. Der fikk vi oss enda et prissjokk, haha! Siden det fremdeles var tidlig på ettermiddagen og sola enda var oppe, bestemte vi oss for å ta oss en tur ut i gamlebyen før det ble for kaldt. Jeg tok masse bilder, men de har ikke akkurat den beste kvaliteten, ettersom jeg frøys i hjel igjennom uggs vottene mine og det ble litt vanskelig å stille på innstillingene..

Første som møter oss når vi stopper for å ta bilde. Kjærleik ♥

Velkommen inn til gamlebyens sentrum:

Fine og fargerike hus og vissnok veldig fin arkitektur i følge min søster, hehe

En spaserertur ned til vannet ble siste stopp:

Etter å ha fryst i hjel i et par timer gikk vi tilbake til senteret og satt oss ned på Costa cofee for å få varmen i oss igjen.

Etter litt shopping dro vi tilbake til hotellet, slappet litt av og dro inn til gamlebyen for å spise middag på Hard Rock cafe.

Tirsdag startet med frokost på Subway og noen litt mer opplagte jenter enn dagen før:

Fine storesøster ♥

I tolvtiden dro vi for å få fikslet neglene våre. Både på fingrene og tærne! Når vi var ferdig med det spiste vi lunsj på Starbucks på et annet senter, fordi jeg hadde tattoveringstime der. Det ble noen missforståelser så det ble ingen tattovering den dagen, men de fikk tegnet helt ny tattovering til meg, så jeg fikk en som ikke alle har. Når vi hadde vært der trikket vi videre til et annet senter. Det var et gigantisk senter, men jeg var ikke i shoppinghumør så det ble ikke stort på meg! Middagen ble på Pizza Hut vi kjøpte med oss kake hjem og tok tidlig kvelden.

På onsdag prøvde vi ut et nytt frokoststed. En amerikansk resturant, hvor de solgte egg og bacon! Det var et kult sted, men maten stod ikke akkurat opp til forventningene, hehe. Som dere kanskje kan se under, men juicen var god:

Vi hadde massajsetime klokka tre, så vi brukte tiden i mellomtiden på og kikke litt i byen og var blant annet innom en kirke, så litt i butikker og tok oss en tur på kafee. Massasjen varte i hele to timer og var fra topp til tå, det ble veldig behagelig etterhvert også. Før vi dro så fikk vi også hårvask og føn av hår. Heldigvis, fordi håret var fult av olje, haha! Etterpå kom vi oss avgårde på toget og dro til et senter rundt 40 min unna Gdansk. Det var enda større enn det forrige, mange av de samme butikkene, men mye bedre. Så her ble det litt shopping! Middagen den kvelden tok vi på hotellet sammen med litt vin før vi tuslet opp i sengene våre.

På torsdag reiste vi til nabobyen Sopot og der hadde de skjeive hus:

Kan det bli kulere? Haha! Love it ♥

Vi var også heldige med været. Lite blåsing og sol på himmelen ♥

Sopot har også lange fine strandstrender og verdens lengste trebrygge. Det er visst veldig populært å reise hit på badeferie om sommeren.

I Sopot startet også 2.verdenskrig og der gikk vi forbi. Det morsomme med det var at vi gikk fra en helt annen vinkel enn turister gjør, så vi trasket igjennom en uhyggelig park med narkiser og når vi hadde kommet opp på veien igjen på andre siden av jernbanen, sjekket søs kartet og bare "Vi har visst gått forbi". Haha. Det var med andre ord ikke så spessielt sted i den forstand. Vi tok toget tilbake Gdansk og slo i hjel litt tid med shopping og middag på Sphinx, før jeg hadde tattoveringstime! Kvelden avsluttet vi med å spise verdens største dessert på Hard Rock Cafe.

Fredag formiddag pakket vi sammen siste rest av koffertene våre og tok oss en siste sub og noe varmt å drikke fra Costa som takeaway, som vi nøyt i taxien til flyplassen, hvor flyet til Norge ventet på oss!

Alt i alt, en fin søstertur ♥