Gdansk (sandras.no)

Gdansk

Nr vi kom ut av flyplassen ble vi mtt av en enorm vind og en bussjfr som ikke ville ta i mot seddelen vr. Det sparte vi 12 kr p tilsammen, haha. Veldig biiillig for kollektivtransport der! Vi sjekket inn p hotellet og fikk rom i 9ende etasje. h, missliker egentlig bo s hyt oppe. Til gjengjeld fikk vi jo utsikt over hele gamlebyen, s s ille var det ikke. Ved siden av hotellet l det et senter og der spiste vi lunsj p Subway. Der fikk vi oss enda et prissjokk, haha! Siden det fremdeles var tidlig p ettermiddagen og sola enda var oppe, bestemte vi oss for ta oss en tur ut i gamlebyen fr det ble for kaldt. Jeg tok masse bilder, men de har ikke akkurat den beste kvaliteten, ettersom jeg frys i hjel igjennom uggs vottene mine og det ble litt vanskelig stille p innstillingene..

Frste som mter oss nr vi stopper for ta bilde. Kjrleik ♥

Velkommen inn til gamlebyens sentrum:

Fine og fargerike hus og vissnok veldig fin arkitektur i flge min sster, hehe

En spaserertur ned til vannet ble siste stopp:

Etter ha fryst i hjel i et par timer gikk vi tilbake til senteret og satt oss ned p Costa cofee for f varmen i oss igjen.

Etter litt shopping dro vi tilbake til hotellet, slappet litt av og dro inn til gamlebyen for spise middag p Hard Rock cafe.

Tirsdag startet med frokost p Subway og noen litt mer opplagte jenter enn dagen fr:

Fine storesster♥

I tolvtiden dro vi for f fikslet neglene vre. Bde p fingrene og trne! Nr vi var ferdig med det spiste vi lunsj p Starbucks p et annet senter, fordi jeg hadde tattoveringstime der. Det ble noen missforstelser s det ble ingen tattovering den dagen, men de fikk tegnet helt ny tattovering til meg, s jeg fikk en som ikke alle har. Nr vi hadde vrt der trikket vi videre til et annet senter. Det var et gigantisk senter, men jeg var ikke i shoppinghumr s det ble ikke stort p meg! Middagen ble p Pizza Hut vi kjpte med oss kake hjem og tok tidlig kvelden.

P onsdag prvde vi ut et nytt frokoststed. En amerikansk resturant, hvor de solgte egg og bacon! Det var et kult sted, men maten stod ikke akkurat opp til forventningene, hehe. Som dere kanskje kan se under, men juicen var god:

Vi hadde massajsetime klokka tre, s vi brukte tiden i mellomtiden p og kikke litt i byen og var blant annet innom en kirke, s litt i butikker og tok oss en tur p kafee. Massasjen varte i hele to timer og var fra topp til t, det ble veldig behagelig etterhvert ogs. Fr vi dro s fikk vi ogs hrvask og fn av hr. Heldigvis, fordi hret var fult av olje, haha! Etterp kom vi oss avgrde p toget og dro til et senter rundt 40 min unna Gdansk. Det var enda strre enn det forrige, mange av de samme butikkene, menmye bedre. S her ble det litt shopping! Middagen den kvelden tok vi p hotellet sammen med litt vin fr vi tuslet opp i sengene vre.

P torsdag reiste vi til nabobyen Sopot og der hadde de skjeive hus:

Kan det bli kulere? Haha! Love it♥

Vi var ogs heldige med vret. Lite blsing og sol p himmelen♥

Sopot har ogs lange fine strandstrender og verdens lengste trebrygge. Det er visst veldig populrt reise hit p badeferie om sommeren.

I Sopot startet ogs 2.verdenskrig og der gikk vi forbi. Det morsomme med det var at vi gikk fra en helt annen vinkel enn turister gjr, s vi trasket igjennom en uhyggelig park med narkiser og nr vi hadde kommet opp p veien igjen p andre siden av jernbanen, sjekket ss kartet og bare "Vi har visst gtt forbi". Haha. Det var med andre ord ikke s spessielt sted i den forstand. Vi tok toget tilbake Gdansk og slo i hjel litt tid med shopping og middag p Sphinx, fr jeg hadde tattoveringstime! Kvelden avsluttet vi med spise verdens strste dessert p Hard Rock Cafe.

Fredag formiddag pakket vi sammen siste rest av koffertene vre og tok oss en siste sub og noe varmt drikke fra Costa som takeaway, som vi nyt i taxien til flyplassen, hvor flyet til Norge ventet p oss!

Alt i alt, en fin sstertur ♥