Lengre Risørbesøk enn planlagt og sightseeing i Oslo (sandras.no)

Lengre Risørbesøk enn planlagt og sightseeing i Oslo

Nå er jeg tilbake med bloggingen og jeg har savnet dere litt også. Skrev faktisk et innlegg forrige uke, men bestemte meg for og ikke publisere det likevel. Hvorfor jeg har vært borte er ganske personlig og det er ikke noe jeg kommer til å dele med det første, mest sansynlig aldri. Men jeg kan jo fortelle om de positive tingene som har skjedd, i mellom legebesøk, innleggelse og avtaler her og der. Har prøvd å kose meg så mye som har vært mulig tross omstedighetene. Skal prøve å gjøre dette innlegget så positivt som mulig, jeg :-)

Dagen etter forrige innlegg var jeg blant annet i byen og stripet håret med mamma, så i Risørs små butikker, spiste på Brygga med en venninne og var ute med noen venner senere på kvelden.

På tur til Vaktusheia i Risør - dagen derpå. Her var det lenge siden jeg hadde vært - og med meg på slep (Trixi var litt mer ivrlig enn meg) kom vi oss opp tilslutt. Den turen opp til toppen var mye lengre enn jeg husket. Når jeg kom ned igjen, var jeg både utørstet og utslitt. Men så jeg hadde planlagt å ta meg en tur opp, så da ble det sånn. Alkoholen skal ikke få ødelegge for mine planer var det jeg tenkte i det øyeblikket jeg begynte å gå mot Mindalen (skogsveien opp). Spiste middag med familien min før jeg dro ut og over til en venn for å drikke, kvelden i seg selv var jo koselig nok - men der stopper jeg for det var her alt "startet". Hele dagen etter var jeg hos en venn og reparerte bort en hel helg med fyllekule og kom meg naturlig nok ikke på bussen til Oslo.

På onsdagen var jeg på brygga med noen venner, som endte med en tur ut. På torsdag dro jeg og en venn til Broklandsheia for å spise middag og en tur til Tvedestrand for å besøke venner. På fredagen prøvde jeg å slappe av hjemme og var veldig moodie, så jeg dro ut da også. På lørdagen måtte jeg bare komme meg vekk fra all snakk som skjer i lille Risør, så jeg dro til Arendal. Som heldigvis endte i shopping og ikke tragedie, når jeg kom hjem dro jeg til en venninne også dro vi ut og jeg endte kvelden hos en venn på morrakvisten. Våknet opp med jævelig hovne mandler dagen etterpå, men det var ikke akkurat overraskende at jeg ble syk. Jeg tvang meg selv til Oslo den dagen. Med andre ord så har jeg har ikke klart å sitte i ro og tror aldri jeg hadde overlevd hadde det ikke vært for vennene mine som underholdt meg hele uken.

Borøya i Tvedestrand, sikkelig idyll // en del av bryggekanten i Arendal, sola stod på for fult den dagen og jeg satt og slappet av med fuglene i bakgrunnen ♥

Utsikten fra solsiden i Risør // solnedgang på vei hjem fra byen

Det har ikke blitt så veldig "forandret" siden jeg kom til Oslo. Men nye omgivelser og katten min hjalp endel. Jeg har for det meste holdt meg for meg selv, prøvd å gjøre så godt jeg kan på skolen også har jeg trøsteshoppet litt. Ingen vei utenom det. Det verste er at jeg nesten ikke kan huske hva jeg gjorde hele forrige uke. Jeg klarte en treningsøkt på fredag også dro jeg ut med en venn. Det ble en lang kveld, så ble ikke frokost før rundt fem på Egon dagen etterpå. Vi hadde glemt hvor mange som er i byen på en lørdag.. resten av dagen ble det sightseeing med enn venn fra Risør som var i Oslo og en ny tur ut på kvelden. Var så sliten at jeg dro hjem rundt 00:30. På søndag ble det en ny sightseeing runde. Føler jeg ikke har gjort annet enn å vandre rundt i helgen. Operaen fikk et besøk, Mathallen, Løkka hvor vi spiste frokost på et bakeri, loppemarked og Frognerparken.

Creeds til Kristian for de tre bildene under:

Tatt fra Plaza hotell.

Hoho, sinnataggen og meg.. bare for å vise at jeg lever. Eller sinnataggen to som jeg har blitt kaldt siden første besøk i Frognerparken som liten ♥

Dagen i går var helt jævelig men idag lever jeg litt igjen. De siste ukene har bydd på lite og dårlig søvn, lite mat, mye alkohol og mye destruktivitet. Det svinger veldig for meg for tiden og det er slitsomt å være så "utilregnelig". I dag var jeg på en liten shoppingrunde igjen og er så og si "klar" for påskeferie. Jeg har egentlig ikke så veldig lyst å reise bort nå, men jeg tror det kan bli bra for meg likevel. Jeg trenger hvertfall å slappe av nå. Ingenting er vel bedre å gjøre det i et solfylt land! Nå har jeg nettopp spist middag og skal snart finne senga for kvelden.