Roadtrip på Mallroca (sandras.no)

Roadtrip på Mallroca

På onsdag og torsdag utforsket vi nesten hele øya! Vi kjørte langs kysten og langt oppe i fjellene. Det var veldig svingete og gikk mye opp og ned. Men mye fint å se på underveis! Vi stanset ved mange koselige små byer underveis men jeg husker ikke navnet på alle, her er hvertfall noen av de jeg har noen bilder fra.

Første stopp var Andrax, hvor vi var på et marked og shoppet litt:

Noen små kaktuser, hehe.

Vi kjørte videre til Valdemossa og hadde et par timers stopp. En veldig koselig by med små trange gater fulle av blomster:

Jeg kunne jo ikke la være å tenke på Elling når vi kom dit, haha! Særemnet mitt ♥

Så kom vi til Soller, en by vi ikke var så veldig lenge i egentlig:

Siden vi først var på langtur, tok vi og oss en tur opp til Mallorca sin fineste by. Den var hvertfall omtalt som det, men jeg er ikke helt enig:

Etterpå kjørte vi hjem og alle i bilen var lei av å kjøre rundt å se på ting. Eller, søs og jeg ble sluppet av på et kjøpesenter før vi dro hjem senere på kvelden. Sovnet som en stein etter den dagen, jeg hadde trent klokken 09 om morningen og vært på frokost. Første dagen jeg rakk frokost - de andre hadde nemlig fått kjeft for å smugle ut mat til meg, haha!!

På torsdag var vi i byen som var nærmest oss, nemlig Palma. Vi var innom slottet og resten av ettermiddagen gikk vi egentlig bare rundt i gatene og småshoppet litt før vi dro til et outlet litt utenfor Palma. Når vi kom dit spiste vi middag, tittet litt i butikker også ble det is på Haagen Dazs før vi dro hjem igjen. Eller, når vi dro derfra var søs og jeg på enda litt shopping.

Slottet og katedralen.

På fredagen hadde vi en avslappende dag. Vi startet den i spaet og jeg fikk massasje av mine stive skuldre. Når vi var ferdig inne, lå vi i sola ved bassengkanten resten av dagen. På kvelden var vi og spiste på en indonesisk resturant, så kjørte vi en liten tur. En hel dag i sola gjorde alle slappe, så vi dro tidlig hjem igjen.

På lørdag sjekket vi ut av hotellet og dro inn til Palma, der var vi innom katedralen og et museeum. Jeg var egentlig mest klar for å dra hjem, kan ikke telle hvor mange kirker og sånn jeg har sett denne turen, det er ganske mange. Vi fikk i oss litt mat før vi hentet bagasjen og dro til flyplassen.

Dette ble mange bilder av bygninger, haha!