Ferie/reise (sandras.no)

Roadtrip på Mallroca

På onsdag og torsdag utforsket vi nesten hele øya! Vi kjørte langs kysten og langt oppe i fjellene. Det var veldig svingete og gikk mye opp og ned. Men mye fint å se på underveis! Vi stanset ved mange koselige små byer underveis men jeg husker ikke navnet på alle, her er hvertfall noen av de jeg har noen bilder fra.

Første stopp var Andrax, hvor vi var på et marked og shoppet litt:

Noen små kaktuser, hehe.

Vi kjørte videre til Valdemossa og hadde et par timers stopp. En veldig koselig by med små trange gater fulle av blomster:

Jeg kunne jo ikke la være å tenke på Elling når vi kom dit, haha! Særemnet mitt ♥

Så kom vi til Soller, en by vi ikke var så veldig lenge i egentlig:

Siden vi først var på langtur, tok vi og oss en tur opp til Mallorca sin fineste by. Den var hvertfall omtalt som det, men jeg er ikke helt enig:

Etterpå kjørte vi hjem og alle i bilen var lei av å kjøre rundt å se på ting. Eller, søs og jeg ble sluppet av på et kjøpesenter før vi dro hjem senere på kvelden. Sovnet som en stein etter den dagen, jeg hadde trent klokken 09 om morningen og vært på frokost. Første dagen jeg rakk frokost - de andre hadde nemlig fått kjeft for å smugle ut mat til meg, haha!!

På torsdag var vi i byen som var nærmest oss, nemlig Palma. Vi var innom slottet og resten av ettermiddagen gikk vi egentlig bare rundt i gatene og småshoppet litt før vi dro til et outlet litt utenfor Palma. Når vi kom dit spiste vi middag, tittet litt i butikker også ble det is på Haagen Dazs før vi dro hjem igjen. Eller, når vi dro derfra var søs og jeg på enda litt shopping.

Slottet og katedralen.

På fredagen hadde vi en avslappende dag. Vi startet den i spaet og jeg fikk massasje av mine stive skuldre. Når vi var ferdig inne, lå vi i sola ved bassengkanten resten av dagen. På kvelden var vi og spiste på en indonesisk resturant, så kjørte vi en liten tur. En hel dag i sola gjorde alle slappe, så vi dro tidlig hjem igjen.

På lørdag sjekket vi ut av hotellet og dro inn til Palma, der var vi innom katedralen og et museeum. Jeg var egentlig mest klar for å dra hjem, kan ikke telle hvor mange kirker og sånn jeg har sett denne turen, det er ganske mange. Vi fikk i oss litt mat før vi hentet bagasjen og dro til flyplassen.

Dette ble mange bilder av bygninger, haha!

Sightseeing og slapp dag

I går våknet vi til at det blåste noe sinnssykt, så da ble det biltur i stedenfor soldag. Vi kjørte til en annen side av øya hvor det ikke blåste like mye. Jeg aner egentlig ikke hvor vi var, siden jeg halvsov hele tiden og var ikke spesielt interessert, men vi var vel innom flere byer som jeg fikk med meg. Første stopp var hvertfall en slags "guidet" tur i en grotte, den var veldig stor og vi måtte gå et stykke bare for å komme ned til den:

Hoho!

Den var veldig fint lyst opp med forskjellige farger. På det dypeste var den vel ca 3 meter med vann.

Kom en fyr i en båt ut fra grotten. Mens han kjørte rundt der var det musikk og rare bilder rundt på veggene.

Vi hadde et stopp langs en havn for å spise:

Ett nytt stopp, hvor vi spiste iiis:

Rett før vi kom hjem hoppet søs og jeg ut av bilen og inn på et kjøpesenter for å kikke litt. Var flink jente og kjøpe nesten ingenting!

I dag derimot har det vært strålende sol. Merket at jeg ikke smørte meg godt nok eller at jeg bruker betakaroten lengre, så rød.. .vi har ligget på solsenga i nesten hele dag også spilte vi en runde med minigolf. Pinglete som jeg er så badet jeg i bassenget som er inne, hehe.

Bok, sol og hvitvin, kan nesten ikke bli bedre:

Dagens lunsj:

Vi kjørte en tur på stranda og da tok vi i tilegg en runde rundt nærområdet, vi kom til en sikkelig "sydenplass" med hundre jallaboder og resturanter. Edit: Det var Magaluf, hahaha. Jeg trodde ikke den plassen var så ille...

Så typisk meg liksom:

Solnedgang, iiih:

Men nå skal vi ut å spise, snakkes!

Palma på palmesøndag

Heia!

I går kveld kjørte vi til Sarpsborg og i dag tidlig kjørte vi til Gøteborg. Vi satt i bilen allerede 05.45 og jeg fikk jo fortsatt snaps fra nashspiel. Haha! Siden vi stilte til sommertid i natt også ble det ikke mange timene søvn. Må være første gang jeg faktisk bryr meg om det, haha! Til min store lykke så var det Victoria Secret på flyplassen ♥ måtte selvfølgelig kjøpe med meg noe derfra, det ble en god body lotion som lukter kokos og vanilje.. flyet vårt gikk rundt halv elleve og vi landet rundt to. Da hentet vi leiebilen og dro rett til hotellet.

Søs: Kjører vi over Bulgaria? det er alltid så mye turbulens over der.
Pappa: Nei, vi kjører over Franrike og alpene ogsånn.
På flyet skal vi se ut og akkurat i det kjører vi over Alpene, veldig hyggelig må jeg si.

Tok bilde rett før vi landet, se såå fint da. Krystallklart vann og grønt så langt du ser:

Utsikten fra hotellrommet var ikke akkurat til å klage på den heller og det var heller ikke været:

Etter litt avslapping tok vi bilen ned til en havn med endte opp med å spise på Hard Rock Cafe like ved Palma:

Disse fiskene holdt seg høyt oppe:

Ble passe mett av det her:

Akkurat like slitne som vi alltid er, selfiiietime:

Vi kjørte litt rundt i Palma før vi dro innom butikken og tilbake til hotellet. Lå i senga og spiste godteri, så samvittigheten slo inn, så jeg tok meg en liten joggetur på "treningssenteret" som er her. Søs gadd ikke å bli med meg og ho ber meg nå skrive at det var fordi ho ikke rørte sitt godteri, haha! Når jeg kom opp igjen hadde min søte søster fylt badekaret med varmt vann til meg. Lykke ♥

Nå er vi passe utkjørt og skal sove, gleder meg til en dag i sola i morgen! Håper alle har hatt en fin palmesøndag, nå gleder jeg meg til å lukke øya igjen ♥

Én kommentar

Sunset, horses and sex on the beach

Sommeridyll ♥

Gdansk

Når vi kom ut av flyplassen ble vi møtt av en enorm vind og en bussjåfør som ikke ville ta i mot seddelen vår. Det sparte vi 12 kr på tilsammen, haha. Veldig biiillig for kollektivtransport der! Vi sjekket inn på hotellet og fikk rom i 9ende etasje. Æh, missliker egentlig å bo så høyt oppe. Til gjengjeld fikk vi jo utsikt over hele gamlebyen, så så ille var det ikke. Ved siden av hotellet lå det et senter og der spiste vi lunsj på Subway. Der fikk vi oss enda et prissjokk, haha! Siden det fremdeles var tidlig på ettermiddagen og sola enda var oppe, bestemte vi oss for å ta oss en tur ut i gamlebyen før det ble for kaldt. Jeg tok masse bilder, men de har ikke akkurat den beste kvaliteten, ettersom jeg frøys i hjel igjennom uggs vottene mine og det ble litt vanskelig å stille på innstillingene..

Første som møter oss når vi stopper for å ta bilde. Kjærleik ♥

Velkommen inn til gamlebyens sentrum:

Fine og fargerike hus og vissnok veldig fin arkitektur i følge min søster, hehe

En spaserertur ned til vannet ble siste stopp:

Etter å ha fryst i hjel i et par timer gikk vi tilbake til senteret og satt oss ned på Costa cofee for å få varmen i oss igjen.

Etter litt shopping dro vi tilbake til hotellet, slappet litt av og dro inn til gamlebyen for å spise middag på Hard Rock cafe.

Tirsdag startet med frokost på Subway og noen litt mer opplagte jenter enn dagen før:

Fine storesøster ♥

I tolvtiden dro vi for å få fikslet neglene våre. Både på fingrene og tærne! Når vi var ferdig med det spiste vi lunsj på Starbucks på et annet senter, fordi jeg hadde tattoveringstime der. Det ble noen missforståelser så det ble ingen tattovering den dagen, men de fikk tegnet helt ny tattovering til meg, så jeg fikk en som ikke alle har. Når vi hadde vært der trikket vi videre til et annet senter. Det var et gigantisk senter, men jeg var ikke i shoppinghumør så det ble ikke stort på meg! Middagen ble på Pizza Hut vi kjøpte med oss kake hjem og tok tidlig kvelden.

På onsdag prøvde vi ut et nytt frokoststed. En amerikansk resturant, hvor de solgte egg og bacon! Det var et kult sted, men maten stod ikke akkurat opp til forventningene, hehe. Som dere kanskje kan se under, men juicen var god:

Vi hadde massajsetime klokka tre, så vi brukte tiden i mellomtiden på og kikke litt i byen og var blant annet innom en kirke, så litt i butikker og tok oss en tur på kafee. Massasjen varte i hele to timer og var fra topp til tå, det ble veldig behagelig etterhvert også. Før vi dro så fikk vi også hårvask og føn av hår. Heldigvis, fordi håret var fult av olje, haha! Etterpå kom vi oss avgårde på toget og dro til et senter rundt 40 min unna Gdansk. Det var enda større enn det forrige, mange av de samme butikkene, men mye bedre. Så her ble det litt shopping! Middagen den kvelden tok vi på hotellet sammen med litt vin før vi tuslet opp i sengene våre.

På torsdag reiste vi til nabobyen Sopot og der hadde de skjeive hus:

Kan det bli kulere? Haha! Love it ♥

Vi var også heldige med været. Lite blåsing og sol på himmelen ♥

Sopot har også lange fine strandstrender og verdens lengste trebrygge. Det er visst veldig populært å reise hit på badeferie om sommeren.

I Sopot startet også 2.verdenskrig og der gikk vi forbi. Det morsomme med det var at vi gikk fra en helt annen vinkel enn turister gjør, så vi trasket igjennom en uhyggelig park med narkiser og når vi hadde kommet opp på veien igjen på andre siden av jernbanen, sjekket søs kartet og bare "Vi har visst gått forbi". Haha. Det var med andre ord ikke så spessielt sted i den forstand. Vi tok toget tilbake Gdansk og slo i hjel litt tid med shopping og middag på Sphinx, før jeg hadde tattoveringstime! Kvelden avsluttet vi med å spise verdens største dessert på Hard Rock Cafe.

Fredag formiddag pakket vi sammen siste rest av koffertene våre og tok oss en siste sub og noe varmt å drikke fra Costa som takeaway, som vi nøyt i taxien til flyplassen, hvor flyet til Norge ventet på oss!

Alt i alt, en fin søstertur ♥

The last summer trowback

Høsten sniker seg sakte men sikkert på, så da kan vi jo mimre litt, siden jeg aldri fikk postet det siste innlegget fra den siste turen til Kreta. Så her kommer det:

Reisen min startet jo torsdag morgen - 05.30 fra Vinterskjær til Oslo. Hadde vært på fest til 01 samme natten, så jeg var ganske sliten allerde når vi spiste frokost hjemme før vi dro til Gardemoen. Flyet var forsinket og å hente leiebilen tok veldig lang tid og før vi kjørte inn til byen så stoppet vi for å spise, så det var ganske sent før vi kom frem til hotellet. Pappa og Janne fikk svitte første natten, så jeg overnattet likegodt der før jeg dro til søs neste dag. Jeg var så glad når jeg endelig kunne legge meg i en seng å sove!

På fredag kjørte vi til et sted kaldt "Lappa", men fossefall. Det var ikke så veldig mye å skryte av. Vi spiste lunsj før vi kjørte videre. Der fikk jeg den ekleste fiskesuppa jeg har sett noengang. Det var grønnsaker og poteter i den og en liten fiskebit full av slim! Uæk..

På bildet under ser dere ferskvannsinnsjøen fra en annen vinkel enn sist jeg var på Kreta:

Så kjørte vi til byen Georgioupli for å se. Da fikk jeg sett litt mer av byen enn jeg så sist og vi avsluttet med å spise fersk is før vi kjørte hjem igjen. Søs og jeg la oss litt på stranden før vi ordet oss til kvelden!

På kvelden feiret vi pappa sin 60-årsdag som var grunnen til at vi dro nedover. Vi hadde bestilt bord på en fin resturant som lå rett ved vannet. Var kjempefint der, og maten var helt okey egentlig. Desserten derimot, var veldig god. Var veldig koselig og håper pappa koste seg også ♥

Sjekk den utsikten da:

Og jeg fikk det fineste bursdagskortet av søs ♥

På lørdag dro vi til Baja Beach. Som jeg har savnet den plassen og det var like deilig og være der nå også.

Jeg fikk lest ut boka, og den var egentlig ganske skuffende i forhold til hva jeg trodde.

Det blåste mye, så det røde flagget var oppe. Fristet ikke meg å drukne i de bølgene hvertfall.

Når vi var tilbake dro vi for å spise rett ved søs, og etterpå så jeg litt i butikker i mens de andre var på hotellet. En is ble det til kveldsmat:

Jeg fikk også lagt nye negler. Som dere ser så trengtes det veldig!

På søndagen dro vi til noen andre strender. Først stoppet vi i Panorma, men der var det så lite, så vi kjørte til Bali Beach istendenfor.

Når vi følte oss ferdige med stranden kjørte vi opp i fjellene og dro til en grotte. Grotta var veldig fin, men bakrunnen til den er jo at 300 mennesker døde der inne.

På kvelden spiste vi middag i byen og da var søs også med ♥

På mandag skulle vi til Palm beach og da stoppet vi i Spili på veien og litt andre steder opp i fjellene. Når vi skulle sette kursen mot Palm beach trodde vi jo det var i byen så vi kjørte nedover igjen. Etter mye leting fant vi ut av at vi ikke orket å lete mer og skjønte vi var på villspor. Det var altfor varmt, så vi la oss på stranda i byen der. Det var ganske fint der også!

Vel, vi ville jo se Palm beach også, siden det er en strand ombringet av ville palmer! Det viste seg at vi hadde kjørt fordi innkjørselsen og alle i bilen hadde bemerket seg det untagen meg, de trodde det var noe annet frem til vi leste beskrivelsen fra søs. Haha, er det mulig! En trang vei, full av steiner, oppe i fjellene uten(!!) gjerder ventet oss ganske langt, før vi endelig kom ned og til en parkeringsplass. Derfra måtte vi gå litt før vi var fremme.

Men så gadd vi ikke å gå ned. Haha!

Vi ble anbefalt en annen vei tilbake som ikke skulle være like dårlig, noe den heller ikke var, men det tok utrolig mye lengre tid. Pappa fikk bakkestart midt i bakken, så et lite øyeblikk trodde jeg at vi skulle ende livene våre i fjellene på Kreta. Haha, uff!

Når vi endelig kom tilbake dro jeg hjem for å dusje og sminke meg, før jeg dro på litt shopping også klippet jeg meg. Vel, det angrer jeg på enda! Ikke at hun klipte så veldig mye, men det ble utrolig tynt og følte ikke jeg fikk bort det slitte egentlig. Ååh, er så irriterende når det skjer, spesielt når man sparer til langt hår...

Søs og jeg hadde også pyntet oss med matchende blomsterkjoler for middag rett ved der hun bor samme kvelden:

Her om dagen fikk jeg en fotobok av søs i posten, med masse bilder fra begge turene! Ååh, søte søs ♥

Nå merket jeg at jeg gleder meg veldig til høstferien. Det er faktisk bare 30 dager til den i dag!

Geiranger

Jeg hadde noen fine dager hos Henriette. Jeg kom frem på ettermiddag etter å ha blitt kjørt til Gardemoen, fly til Ålesund, buss til Moa, noen timer venting på kjøpesenteret der, buss til Fergekaia og buss til Geiranger. Puh, for en reise sier jeg bare! Var litt beskymret et lite øyeblikk for og ikke ha gått av bussen på riktig sted og bli helt lost i skogen, men var heldigvis en fergekai til. Frem kom jeg tilslutt hvertfall og det var som og bli kastet inn i et postkost. Så fantatisk fint det var der! Når jeg kom frem og vi hadde fått plassert bagasjen min, spiste vi is på kaia, ombringet av turister fra alle land med cruiseship som utsikt. Vi så i veldig typisk turistbutikker, satt på verandaen i solsteika med bær, og på kvelden satt vi oss på en resturant ved bryggekanten. Kunne egentlig ikke fått en bedre sommerdag!

Troll, hehe ♥

På fin resturant spiser man fin mat. Haha, jeg blir fortsatt litt småkvalm av kosistensen på blåskjellet, eller hva det var i den fiskesuppa:

Jeg skulle ta tulle-selfie av oss og mannen på det andre bordet lurte på om han skulle ta bilde av oss. Jeg bare "Ja, okei". Han bare "the red button..?" jeg svarte nei, og bare pekte på knappen. Så sier dama hans "du trenger ikke å snakke engelsk, de er norske". Hahah, det resulterte jo til tidenes glis fra meg! De var svenske, forresten...

Tror vi satt på den resturanten i tre timer. Vi merka det hvertfall når vi skulle betale. Hehe. Glade og mette tuslet vi hjem!

Dagen etterpå stod vi opp nokså tidlig og dro opp til hotellet som hadde spa. Der fikk vi også servert frokost i ganske gode "stolsenger" med utsikt over fjorden. Vi bestilte "To gode venner" spa-pakke med inngang til spa og basseng både ute og inne, snaks, massasje og en slags skrubb. Herregud, for en deilig dag!

Den senga her kunne jeg ligget i hele dagen. Vi var der ganske mange timer også. Lå bare og chilla og drakk kaffe og te. Tiden gikk så fort, at plutselig måtte vi bestille noe å spise som vi fikk servert.

Veldig fint var det der også. Ååh, skulle gjerne hatt en slik dag igjen!

Vi var ute igjen i 5-tiden og rundt 6 gikk vi bort til campingen som ligger litt unna havna og leide oss dobbel kajakk. Vi padlet i tre timer og bort til forskjellige fosser. De syv søstre fossen var den som var målet, og etter en så lat dag, var det ganske slitsomt å padle så lenge - i tilegg så måtte vi holde oss helt inntil sidene i tilfelle det kom cruiseship, noe som ikke gjorde at det tok kortere tid akkurat. Men vi kom oss både frem og tilbake i tide og geiter møtte vi også på veien!

Når vi hadde gått tilbake til havna var vi ganske slitne, så vi fant oss noe raskt å spise før vi gikk og la oss etterhvert.

Den siste hele dagen jeg hadde så jobbet Henriette så vi rakk bare en rask frokost sammen. Haha, det var for varmt til å sole seg og for kjedelig til å se i turistbutikker ti ganger så jeg endte vel opp med å gjøre ingenting hele dagen. Terror-trusselen ga jo Henriette og meg litt tid sammen. Haha, var kanskje ikke så veldig koselig at hele kaia ble evakuert og de sa det kom en bombetrussel fra et av cruisene. (noe jeg tror var en missforståelse, for det stod ikke i avisen). Men det var jo falsk alarm - heldigvis!! Det ble litt av et kaos der, for å si det sånn. Siden vi gikk opp i huset, så ble jeg bare værende der før jeg dro ned for å handle litt middag til oss. På kvelden tok vi oss en biltur opp i fjellene før vi avsluttet kvelden med taco.

Ut på denne tuppen måtte vi jo når det ikke var noen turister å se noen vei. Satt der og dingla med beina jeg, min høydeskrekk er ganske kurert.

Merker jeg savner det stedet litt allerede. Fin natur og rolig er bra balsam for sjela. Det passet hvertfall meg, etter at jeg hadde hatt et par tøffe dager før jeg dro. Takk for besøket Henriette, savner deg allerede ♥

Gramvousa og Balos

Nå har vi endelig kommet hjem igjen fra Kreta. Nå trenger jeg ferie fra ferie. Haha. Vi dro rett fra stranda og til flyplassen i går, og stod i så lang innsjekkingskø at vi såvidt rakk å handle noe på flyplassen. Flyturen gikk unna selvom jeg ikke gjorde noe. Satt og smålo av veldig dårlige animasjonsbarnefilmer for meg selv. Det var endel turbulens, noe jeg hater, men det gikk unna. Syns alltid det går fortere å fly om kvelden. Var veldig gira på og komme hjem når vi landet og hadde funnet frem det jeg skulle ha i taxfreen. Tenkte det var lurt å finne boardingkortet først, og da oppdager jeg at mobilen min er borte. Den hadde jeg mistet inne på do, og en bestemor fra Polen hadde funnet den -  var så glad for at de tok tlf når vi ringte! Alt dette gjorde jo at ting tok enda mer tid. Sov som en stein fra tre i natt og dro til Risør i dag. Kom hjem for noen timer siden, litt senere enn planlagt, men orket ikke å dra før. Regner egentlig med at Risør har blitt spøkelseby igjen nå så her skjer det vel ikke stort, men skal uansett bare slappe av og gjøre minst mulig frem til skolestart - det hadde endelig kommet et brev fra skolen når jeg kom hjem! Det var koselig på Kreta som alltid, begynner og bli veldig glad i Hellas nå, alle er så hyggelige der ♥

I går var vi på en helt fantatisk plass. Det var som å komme rett inn i et postkort. Vi tok båt ut til Kretas "maldivene". Første stopp var Gramvousa og der gikk vi opp til festningen og fikk utsikt over hele. Det var utrolig varmt og klossete å gå opp i tå-sko, men utsikten var veldig verdt det og når vi kom ned igjen gikk vi rett i vannet for å kjøle oss ned. Etterpå kjørte vi til Balos og der var det enda finere! det var grunt hele veien, klart og varmt vann. Vi sklei fra båten og ut i vannet på andre siden for å få et avkjølende bad, heldigvis så blåste det endel. Når jeg lå i vannet der, og når vi solte oss på båtdekket, så var det litt fristende å bli et par dager til likevel, men var godt å komme seg hjem igjen nå. Føler jeg har bodd i en koffert den siste tiden.

På toppen av festningen:

Balos:

Søs og jeg skulle ta et par bilder av hverandre på stranda, og det endte opp med tidenes photoshot. Haha, sikker på at alle som lå i vannet fniste inne i seg. Søs sa nemlig "hopp da", og det tok jo sin tid og få bilder av begge to i lufta, og etterpå fant vi ut av at vi ville ha hoppebilde sammen. Haha, regner med at det så veldig smart ut. Er egentlig ikke veldig komfertabel med å legge ut bikinibilder, og jeg vet om en som ikke gir meg tilatelse uten godkjenning så får vel være snill, siden hun ligger og sover nå. Hehe!

Kollektiv kongen

Som jeg skrev tidligere så reiste jeg til Geiranger på tirsdag og det var litt av en tur opp dit, men det var veldig verdt det, for stedet var helt fantatisk fint og å se Henriette igjen var superkoselig. Jeg hadde med meg pcen, men valgte og ikke bruke den. Jeg kom til Oslo i går kveld etter å ha stått opp klokken 06 - da ventet buss, båt, buss, buss og fly. Jeg må innrømme at jeg var litt nervøs for flyturen. Pappa hentet meg faktisk med buss også og vi dro for å kjøpe frokost, siden jeg ikke hadde spist hele dagen... var rimelig game over da jeg la meg i går kveld og en time senere våkner jeg med 100 i puls minst. Så jeg er ganske sliten egentlig, men jeg skulle til Risør, så nå sitter jeg på bussen dit. Koselig å reise litt da, men sommeren forsvinner jo bare. Innså i stad at den snart er over, men er glad jeg fremdeles kan ha andre bøker i bagasjen enn skolebøker.

Faen ta skjebnen, liksom. Haha, for en idiotisk oversettelse. Men jeg ville lese boka før jeg så filmen, siden jeg har hørt så mye bra om den så kjøpte jeg den i stad.

Nå er jeg snart i Risør og det blir noen rolige dager fremover. Eller, i kveld blir det vel ut på Fyrjam på Stangholmen, eller en annen fest. i denne kokende sommervarmen. 35 grader var det i Oslo i stad, noe jeg egentlig vil kalle for syden. Hehe - føltes ut som jeg landa der når jeg kom fra Ålesund, siden været ikke var det beste der i går.

Dette var nok tørrprat fra min side, så vi snakkes en annen gang ♥

De siste dagene på Kreta

Vel, her kommer det et innlegg jeg har glemt og publisere og fullføre:

Mandag gikk til avslapping neste hele dagen. På kvelden var søs og jeg ute og shoppet og spiste.

Når middagen var spist var klokka halv 1-1 på natta. Haha! Jeg elsker døgnrytmen til grekerne. De spiser frokost rundt 1-2, lunsj rundt 4-5 og middag veldig sent på kvelden. Passer nattyr som meg bra hvertfall!

Vi var sent i seng, så på tirsdagen sov vi til vi våknet og var i byen hele dagen og shoppet. Jeg brukte altfor mye penger og brøt vel alle shoppingreglene jeg har gitt meg selv. De skal tas i bruk igjen nå! Ble bare litt revet med når jeg endelig hadde shoppingbuddyen min med meg, og jeg kunne jo ikke angre for da hadde jeg jo ikke fått tak i det siden... haha. Typisk meg!

En koselig bakgate som var folketom. I nærheten spiste vi, ganske deilig og ikke være ombringet av turister hele tiden.

Søs ble lei av å være storesøster...

Det var noen katter (blant annet denne) som sov så søtt i denne sykkelkurven at vi måtte stoppe opp å se. Vi sa et par ord og stod der i maks 10 sekunder før det kom en dame ut og bare "Siiiient" og vi bare.. okei, greit det er siesta, men det må være være lov å bevege seg fritt og snakke? på tide og flytte vekk fra bykjernen kanskje...

Etter vi hadde gått litt rundt gikk vi får å fikse en av neglene mine, søs nappet bryna og etterpå fant vi en annen plass hvor vi farget dem (og jeg nappet, forøvrig). De så helt svarte ut og forferdelig ut etterpå etter min mening, så jeg deler kun desserten vi spiste etterpå jeg:

Klarte kanskje halv-parten? var jo en hel middag. Dere kan få et bilde likevel, her var det ikke like tydelig:

På kvelden satt vi oss for å spise før vi dro hjem og fant sengene våre. Så var det hjemtur neste morgen for min del.

Hjemme i Norge

Hei! Da er jeg endelig godt plantet i pysjen min i sofaen i Oslo, og en stor klem er gitt til pus! Utrolig hvor mye jeg har savnet henne, vet i hvertfall om en som skal bli med ned til Risør. Hehe! Jeg var oppe allerede klokken syv idag, og søs var veldig snill og tok taxi med meg til busstasjonen før jobb. Stakkars - hun har jobbet så mye, i tilegg vært syk og har måtte underholde meg på fridagene sine. Det ble få timer med søvn i natt, men jeg trodde jeg var ganske våken helt til jeg slang igjen taxidøra før jeg hadde flyttet meg bort. Det kjenner jeg enda, for å si det sånn, regner med jeg er enda mer blå i morgen. Siden jeg bestemte meg for å ta buss til flyplassen istedenfor taxi så måtte vi dra så tidlig. Har brukt så utrolig mye penger denne ferien, at jeg hadde ikke samvittighet til å bruke 600 kr på taxi også, haha. Det gikk greit, rakk akkurat bussen videre fra Chania til flyplassen, og derfra kom jeg meg greit til Oslo. Ikke verst, til å være så skrøpelig i engelsk. Hehe, neida. Klarer meg alltids! Når jeg kom til Gardemoen rullet jeg meg igjennom taxfreen og dro rett på Starbucks og kjøpte kaffe, har ikke drukket kaffe hele ferien, så det var ganske savnet. Jeg fikk også i meg litt lunsj, før jeg tok bussen til Oslo. Må innrømme at 24+ var litt kald for meg nå, men solte meg faktisk litt på verandaen i stad i mens vi grillet. Ellers har jeg faktisk fått pakket ut alt allerede - jeg er en sånn lat person som enten må ta det med engang, ellers blir det liggende i flere dager og lage enda mer rot. Jeg skal jo reise videre til Risør også, så kan vel egentlig bare starte å vaske og pakke igjen. Haha! Gleder meg til å sove i min egen gode og myke seng i natt ♥

Veldig rart å være hjemme igjen og veldig trist å reise fra søs, men sånn er det. Hun trives jo så godt i jobben sin, og er veldig flink, så det er jo en trøst. Ser ho nok plutselig igjen så takk for besøket for denne gang. Var veldig koselig med litt søstertid igjen. Kunne nesten ha tenkt meg å bli litt lengre, begynte liksom og trives litt, haha. Men hadde nok fort blitt litt ensom. Så var vel best å komme seg hjem, blir fort nok vandt til Norge igjen, hjemmekjær som jeg er. Hehe! Gleder meg veldig til å reise ned til Risør nå også, er lenge siden jeg har vært der. Vi er jo allerede i juli, har en følelse av at denne ferien bare kommer til å fly avgårde!

sightseeing i Rethymnon

De to siste dagene har jeg tatt livet ganske med ro. I går stod jeg opp veldig sent og spiste frokost med søs før hun føk avgårde på jobb igjen. Da tok jeg meg en liten tur på stranda for å lese, men var ikke så lenge jeg gadd å være der. Er ikke like gøy å være på stranda alene, selv om man kanskje ikke er så veldig sosial. Haha, rart med det. Satt meg heller på utsiden av leiligheten og leste ferdig og plutselig var søs tilbake igjen. Men et par timer etter det stakk ho igjen, haha. Så egentlig gjorde jeg ingenting i går. Jeg hadde planer om en tur inn til byen, men ble sittende å drikke vin og snakke med folk på facebook i stedenfor og tiden bare fløy bort. Rundt 10-11 dro jeg ut for å kjøpe meg mat, haha. Jeg rakk ikke engang butikken før den stengte, så måtte handle i en sånn suvernibutikk. Haha. Ble vel mer godteri enn middag. Ellers så jeg bare på Pretty Little Liars før søs kom inn døra rundt 2-3. En ting som er ganske koselig, er å spise middag halv tolv på kvelden med døra åpen og bølgene i bakrunnen, det kommer jeg til å savne ♥

Disse bølgene ga faktisk rødt flagg, men i dag var bølgene minst dobbelt så store, så idag tror jeg ikke at jeg ville gått ut i det vannet. Haha. Har vært "kaldere" og mer vind de to siste dagene, noe som bare har vært deilig egentlig.

I dag har jeg vært litt mer aktiv. Ikke at jeg stod opp så veldig mye tidligere, men når søs kom hjem fra jobb dro vi inn til byen for å spise og så litt i butikker og rundt i byen. Det ble pizza til frokost, hehe. Søs dro fra meg siden hun skulle på flyplassen i natt og trengte forståelig nok litt søvn, haha- stakkars! Så når hun dro satt jeg og bleket tennene mine! Jeg har ikke studert dem så veldig egentlig, men de ble vel litt hvitere. Haha, jeg kunne ikke spise eller drikke annet enn vann på fire timer. I stad fikk jeg meg endelig en snus - ironiskt nok. Ellers tuslet jeg bare rundt i gatene og i butikkene, også var jeg oppe ved festiningen og fikk utkikk over hele byen! Når jeg ble lei av å se i butikker tuslet jeg hjemover langs strandpromenaden med bølgeskvulp i bakrunnen, og så sola gikk ned bak fjellet. Utrolig koselig ♥ når jeg kom frem koste jeg og lekte med den søte kattungen. Er det en ting jeg husker fra forrige gang jeg var på Kreta, så er det alle de løse kattene og hundene. Jeg får så vondt av dem som hopper rundt i søppeldunkene.

Jeg stod lenge i vannet og tok bilder av solnedgangen, og det kom både hester og hunder etterhvert. Var også hjemom for å hente speilrefleksen, men da forsvant sola på en blunk såklart. Haha, men fikk endel fine bilder og de kommer senere tror jeg.

Søs og jeg endte i en park full av bambustrær. Jeg risset inn en S og en T i et av trea, haha. Det var ikke lett å finne en plass som dere kanskje ser!

Denne sjørøverskuta så jeg for en uke siden når jeg var full og prøvde å få alle til å hoppe oppi for å kapre den, ingen ble med... hehe.

Ved festningen.

Hehe, endel armbånd å velge mellom?

Nå sitter jeg her og venter på guiden min. Haha, blir vel ikke til at jeg sovner før hun kommer hjem i natt heller, men dette er siste kveld jeg er her alene. Fikk litt hjemlengsel av å sitte her alene, men nå er jeg vandt til det. Haha. Gleder meg litt til å komme hjem også, men har ikke lyst å reise fra søs. Blir rart. Reiser jo faktisk hjem på onsdag, så de to siste dagene skal jeg utnytte maks, så får se om det kommer noen fler innlegg eller ikke. Vi snakkes ♥

Baja beach og Heraklion

I går så dro vi til Baja beach som er et strandrestort med stort basseng, fine solsenger, resturanter, også har de en egen "del" av stranden. Var veldig fint der, og det passet meg bra med gratis hånkler og vann, og bestilling ved solsengen i varmen. Dusjen hadde vi rett foran solsenga så det var bare å kjøle seg ned der når varmen gikk over hodet på oss!

Ut på ettermiddagen var vi en sjapp tur hjemme før vi kom oss til busstasjonen og busset inn til hovedstaden for å shoppe. Dessverre så stengte de butikkene klokken ni, men jeg rakk å få med meg ganske mye ut fra de få (favoritt) butikkene vi var innom, så ble ganske fornøyd jeg. Hehe. Siden butikkene stengte rakk vi jo også å se byen og vi slapp å stresse for å rekke den siste bussen, så det var jo greit at de stengte sånn sett. Søs guidet meg i gjennom byen, også tok vi en frappe på Starbucks og litt takeaway mat før vi dro hjemover med bussen igjen.

En veldig koselig dag/kveld ♥

Idag startet vi også dagen på Baja beach. Å ligge på stranda som ligger rett bak leiligheten her er jo ikke noe behagelig etter å ha vært der, haha. I tilegg liker jeg meg best ved bassenget, selv om stranden på Baja hadde sakkosekker som heller ikke så så ille ut. Det er et lite basseng på utsiden her også, men det har jeg ikke prøvd enda. Siden gradestokken har vært rundt 40 grader de to siste dagene er det greit og ligge med ryggen til sola, og gjerne i skyggen. Haha. Jeg klager ikke altså, eller kanskje - men etter en uke eller to i Norge så savner jeg det nok igjen. Hehe, er typisk meg det.

Jeg tok meg nettopp en tur ut for å handle litt og det er fremdeles veldig varmt - men liker at man kan gå lettkledd til alle døgnes tider. Jeg skulle egentlig gå inn til byen, men når jeg støtet på en minibank endte jeg opp med å handle på nærmeste supermarked, og gå innom nærmeste resturant med takeaway. Etter det dro jeg hjem for å spise pizza. Hehe. Deilig med en rolig kveld også, men er litt ensom her jeg ligger. Søs er nemlig på flyplassen frem til i natt.

Hadde club sandwich og iskald vin til frokost idag ♥

Roadtrip

På tirsdag lånte søs og jeg en bil og dro på roadtrip. Først stoppet vi ved en fin innsjø og der var det masse skilpadder. Både store og små! Fint å se dem lykkkelige i det fri, og ikke i fangenskap i dyreparken.

Etter det stoppet var neste stopp Matana som lå et par timer unna. En svingete blitur med bratte bakker både opp og ned i fjellene. Plutselig var vi fremme i tidenes mest hippie by:

Vi satt oss ned og spiste og der var det to kjempeskjønne kattunger som ville kose og leke ♥

Bildet er tatt fra en fjellvegg med masse småe grotter/huler.

Før vi dro derfra tok vi oss en dukkert og kikket litt mer rundt i byen også dro vi hjem igjen. Da fant vi oss en plass hvor vi fikset neglene våres. Mine var helt nedbitte, korte og jævelige, så jeg måtte sette på negler med gele, mens søs trengte bare shellac. Er noen som er heldige, hehe!

På kvelden spiste jeg tidenes største middag. Fint for meg, som aldri klarer å velge tilbehør til biffen min da. Her fikk jeg også gratis påfyll i vinglasset mitt, kan vel ikke bli bedre for meg? hehe.

Snikfoto av drinkene til nabobordet, hihi.

På onsdag gjorde jeg egentlig ikke noe spesielt. Jeg gikk i ca 30 minutter til kontoret til Apollo, og da var jeg helt svett. Det er så sykt varmt. Når jeg var fremme der møtte jeg søs for lunsj i et par timer, også spiste vi is. Etter det la meg litt på stranda, og tok meg noen dukkerter - trengte å kjøle meg ned. Det er nemlig utholdelig og ikke kjøle seg ned i løpet av dagen om man går for lenge. Jeg skjønner ikke hvordan søs holder ut i uniform, jeg hadde dødd. Etterpå gikk jeg og kikket litt, men så orket jeg ikke mere og dro likegodt til frisøren. Det var ganske vanskelig å velge en farge, men tror ikke den ble helt på trynet. Vet ikke helt hva jeg syntes selv, men det ble hvertfall en veldig synlig ombree. Hehe. Det kostet ikke mer enn 300 kr heller, så er ikke krise om jeg vil fikse håret litt til.

Kreta

Har hatt noen fine første dager på Kreta, var gjensynsglede som bare det når jeg kom ned på lørdag, hihi. Første kvelden var vi ute og spiste og hadde en rolig kveld, og i går var vi en liten tur på stranda også var jeg med søs på hotel-service. Jeg gikk rundt og så på de forskjellige plassene i mens hun jobbet. Et par av hotellene var kjempefine og jeg satt meg ved bassengkanten og drakk frappe et av stedene. På kvelden feiret vi midtsommarnatt med teamet til søs, masse svensker og dansker. Veldig få nordmenn, hehe. Men det er jo bare gøy! Vi drakk, grillet og på slutten ble det en bytur for min del sammen med vennene til søs, hehe. Var morsomt det, men litt pinlig idag kanskje. I dag stod jeg opp rett til lunsj og spiste med søs og de før hun dro videre på jobb og jeg på stranda. Etter stranda tok jeg fiskespa, og gikk litt rundt i byen og i butikker. Nå er vi kommet tilbake til leiligheten til søs og skal snart ut å spise litt. Jeg er dødssulten, så håper ho er ferdig snart. Haha!

Helt fersk is!

Solnedgangene her er såå fine.

Vannmelonpunsj.

I morgen skulle vi egentlig til naboøya Santorini, men det ble endring i planene, søs har heldigvis fri uansett, så vi finner nok på noe annet koselig.

Bilder fra Gøteborg

Fine storesøster rett etter vi hadde kommet oss til rette på hotellrommet vårt. Vi bestilte litt småting i baren nede og tok med oss opp på rommet før vi la oss.

Vi sto opp ganske sent på lørdag og spiste den store frokosten. Var frokost helt frem til tolv. Perfekt for slike syvsovere som meg. Når vi endelig kom oss ut tuslet vi litt rundt i byen. Det var iskaldt, så vi endte inne på senterne etterhvert og jeg ble en lue rikere. Hater kombinasjonen av lue, votter, skjerf og stor jakke!

Det var ikke akkurat bare vi som var på shopping for å si det sånn. For et mas...

Siden vi hadde bestemt oss for rolig tur, ville vi heller ikke ha to gretne søstre! Så vi spiste middag ganske tidlig, på Pizza hut. Etter vi hadde spist dro vi til Liseberg på julemarked. Der var det alt fra vikinger til julenissens reinsdyr!

Vi kjørte en gammeldags trikk til Liseberg, og det skjærte i ørene! Glad det ikke er slik idag. Men koselig at konduktøren gikk rundt og solgte biletter.

Vi gikk inn i kaninland og jeg bare:

"Hvor er kaninene da?"
"Se - der er det en handikappa en"
Søs: Vi følger etter den...
Jeg: eeh, neei... okei, da.

Så stoppet den, og jeg tok bilder med han. Jeg fikk et slengkyss, så antar av det var en han på innsiden.

Jeg ble jo sinnsykt flau som dere ser da.. etter vi hadde gått, florerte det seg med småkids rundt han.

Tok en Kristian og hoppet opp på en benk. Sinnsykt mye mennesker!

Hehehe. De solgte gammeldags(?) snus. De stod hvertfall og bakte den og puttet den i bokser, men regner med at den var glassfri.

Skulle hatt kjeledres på meg, for i og det hele tatt vurdert og ta den karusellen i minusgrader.

"Et magisk slott, den må vi kjøre". Men det skjer aldri igjen, var utrolig dårlig!

Søs "Tar dere kort?"
Han: "Nei..."
Vi: "Da må vi ta ut penger"
"Bankautomaten funker ikke..."
"Vi prøver igjen.."
"Åja, vi har satt inn kortet feil vei, ups"
Tilbake: "Nå har vi pengeer".

Akkurat som to barn.

Søs inne hos julenissen.

Smart å plassere slike rundt i parken, fikk hvertfall varmet oss litt av og til!

Parken var full av masse lys og julestemmning!

På søndag skulle søs absolutt på julemarked, men det ble ikke akkurat den store suksessen i snø og regn. Så etter det holdt vi oss inne på senteret før vi tok bussen hjem. På bussturen hjem holdt jeg på å bli gal - flere med høylytt musikk og to drittunger som skrek og bråkte hele veien.

Litt bilder fra Valencia

De løp vilt rundt oss, hihi ♥

Står den på ett bein, eller har den bare ett? Haha..

Kjøpte med meg en hjem ♥ haha, meg og bamser altså...

Kan ikke skjønne at det finnes fyreteksarenaer som enda er i bruk.

Så gikk kamera tok for strøm.

Syden igår skolebenken idag

På lørdag lå vi bare på stranda store deler av dagen og slappet av, det blåste endel og var store bølger, noe som resulterte til å bli ganske solbrent. Men det gikk heldigvis fort bort, og ble brunt istendenfor. Håper bare ikke jeg begynner å flasse enda mer.. æsj, det er så irriterende!

Når vi var ferdig stekt dro vi tilbake til leiligheten og inn til byen igjen. Jeg tok gele på tåneglene mine med fransk pedikyr. På kvelden spiste vi middag og bare tuslet rundt.

Her kan dere se det fine håret mitt ♥ jeg farget det to ganger på søndag, så er litt bedre nå, enn på bildet over her.

På søndag gikk vi opp til festningen/den gamle delen av byen som dere ser på bilde nummer to. På veien opp kom vi plutselig over en liten fuglepark. Jeg skjønte egentlig ikke hva ugler gjorde der oppe, så trodde ikke de var ekte. Måtte inn for å se, og det viste seg at de var ekte men de hang fast og stod til utstilling. Syntes såå synd på dem og ville helst dra å befri dem alle sammen. Men så hvertfall ut som mannen som eide dem, pleide å gi dem noen lufteturer. Forhåpentligvis står de hvertfall ikke slik hele døgnet.

Den sover? hahah, åååh! såå søt ♥

Hahaha, julenissen?

Bilder fra toppen:

Etterpå kjørte vi litt rundt, lå på stranda, kjørte litt mer, spiste middag og tok kvelden.

Igår reiste vi hjem. På veien stoppet vi på et kjøpesenter og der fikk jeg lagt nye gelenegler til kun 200(!!) kr. Men merker de jeg tok i Norge var mye bedre. Flyturen gikk også unna, jeg fikk lest ut boka "en trygg havn" og sett filmen safe heaven som den heter på engelsk - etterpå siden jeg hadde den på macen. Vi var hjemme sent i går, rundt tolv på kvelden. Det var såå godt å se pus og kaninen igjen, men fisken var død, da. Det kom egentlig ikke som noe overraskelse, ettersom den var ganske syk før vi dro. Men stemoren min trodde den levde, så ho har drevet og matet en død fisk. Haha!

Idag var det brått skole igjen, men jeg fikk jo en dag ekstra fri så klager ikke! Igår gikk jeg "dessverre" glipp av 150-årsjublileet for Munch, er andre gangen jeg klarer å lure meg unna slike ting. Haha, har ikke vært med vilje da. Men tror nok ikke jeg har gått glipp av noe noen av gangene. Folk kommer jo utenbys fra og betaler seg inn på nasjonalgaleriet i disse dager. Kunst må være noe av det kjedeligste jeg vet om.

Dro en tur innom Storo etter skolen og kjøpte meg en ny bok. Jeg elsker å kjøpe bøker, men de fleste blir jo ikke lest med det første. Jaja.. kjøpte også en kalender til agendaen min, jeg har nemlig blitt helt ekstremt surrete, så må få litt orden på sakene. Håper det går over igjen..

Nå ligger jeg på sofaen og ser på Farmen, og må snart få gjort noe fornuftig. Men ikke helt enda... ligger nok enda her tre timer etter at dette innlegget er publisert.

Valencia

Dagene bare flyr avgårde og snart skal vi hjem igjen. På onsdag lå vi på stranda, også farget jeg håret hos frisøren. Hehehe. Man kan vel si det sånn, at det håret må jeg fikse igjen. Så nå bruker jeg sølv shampoo for harde livet. De skjønner jo ikke engelsk her. Selv jeg som er dårlig i engelsk klarer å forklare meg litt hvertfall. Så vi brukte liksom google translate da, haha. Det hun mente var nok at de ikke pleide bruke farge på ettervekst, og det jeg ikke tenkte på var at jeg alltid bruker foliestriper eller hette. Jaja.. kostet heldigvis ikke så mye. Dette er nok ikke en by vi ( hvertfall jeg) vil dra tilbake til med det første, men stille og rolig gjør ikke så mye. Byene her ligger ganske tett, så vi har vel vært innom flere i nærheten.

Igår dro vi inn til storbyen Venecia, og det var stress. Glade var vi for at det ikke var der vi var på ferie hele uka hvertfall. Vi var innom en stor park, som før var en uttørket elv. Vi kjørte ca 8 km av den (frem og tilbake) med minitog, og etterpå dro vi til bioparken. Det er en dyrepark med dyr fra forskjellige land (haha, såklart), men de hadde bygd det opp slik at det så ut som de forskjellige stedene. Ikke sikker på om det var gjort til, men så slik ut hvertfall. Fint var det hvertfall! Litt shopping i sentrum, starsbuks og gamlebyen ble det også.

På veien hjem skjedde det noe som såklart er veldig typisk pappa, vi gikk tom for bensin.... vi husket det egentig, men så stoppet vi i nesten to timer for å shoppe og spise, så glemte vi det før vi kjørte ut av byen og når vi først så en betjent bensinstasjon var det forsent. Selvfølgelig var alle stengt etterpå, så tilslutt måtte vi snu og kjøre av veien. Heldigvis så jeg en 24timerstasjon, det første den gjorde var selvføgelig å sluke kortet, men vi fikk det ut igjen. Om ikke måtte vi ha sjekket inn på hotellet nede i gata. Haha! Heldigvis slapp vi det, og kom oss hjem rundt 01-02 på natta.

Ellers ser vi endel horer som sitter langs motorveien både om morningen og kvelden, haha. Det var også et sted å sitte?

Idag har det vært litt overskyet, og var meldt regn så vi dro til en litt større by med kjøpesenter. Det er et lite senter her vi bor også, men det er så lite og kjedelig. Til pappas store fortvilelse, selvfølgelig. Hehe. Når vi skulle finne frem til en resturant begynte det faktisk å regne så mye at det hørtes ut som haggel på ruta og lynet lyste opp på himmelen. Da var jeg glad jeg ikke lå på stranda! Faktisk så brukte vi over to timer på å prøve å finne de resturantene vi lette etter, og ente nesten med en parkeringsbot og tilbake til utgangspunket hvor vi kom fra. Haha, typisk oss... men tilslutt ble magene våres mette, vi kjørte igjennom en juleby (haha, byen var lyst opp og det var satt opp slike julegater som vi har i Norge) også kjørte tilbake til leiligheten.

Bildeopplastningen er verdenes tregeste, så jeg legger heller ut de få bildene jeg har tatt når jeg kommer hjem. Nå er det snart sovetid, og i morgen skal vi bare slappe av i sola ♥

España

Nå er det høstferie og jeg startet ferien med en helg i Risør. Egentlig ikke så mye intressant å dele om den helgen. Tenkte jeg skulle være smart og dra ut på fredagen, for og ikke være utslitt på søndagen. Men når lørdagen kom så klarte jo ikke jeg å sitte hjemme likevel, så den planen gikk i rett i vasken. Var koselig å se igjen litt kjente fjes ♥

Igår reiste pappa og jeg til Reus, litt utenfor Barcelona. Vi har leid bil, og leier en leilighet i Peniscola som vi kom frem til i går kveld. Grunnen til at vi leier leilighet og ikke er på hotell, er rett og slett fordi vi ikke vil dele soverom, haha. Sov helt til klokken tolv i dag. Men var deilig å få sovet ut fra helgen. Gradestokken viste vel rundt 30 grader, så var ikke lenge jeg klarte å ligge i ro ved bassengkanten uansett. Men jeg klager ikke, (haha). Ellers har vi bare fartet litt rundt her og der, både i går kveld og idag. Ser ut som en koselig liten by, men blir nok litt farting til andre byer også.

To basseng og en strand rett på utsiden av huset kan man vel ikke klage på

I sentrum

Hovefestivalen 2013

Var som sagt bare på hovefestivalen en dag i år, men det holdt igrunn lenge. Fikk hvertfall med oss endel den ene dagen. Og her kommer det endel bilder;

Hahah - og obligatorisk hovepost, som selvfølgelig ble full av øl

Jeg tok en sushi bit i munnen og bare "mmm", "mmm"... også spyttet jeg den rett ut i et papir. Æsj!! - foran Plenen å hører på en konsert jeg ikke husker navnet på

Aner ikke hvem det er -  haha, var masse rare lapper på doene

Vi kjedet oss litt, etter å ha gått igjennom alle butikker, boder, osv. Så vi dro inn til Arendal for å spise - var en tur nedom "stranda" mens vi drakk opp drikka vår

Macklemore - han spilte den mest kjente sangen først, så vi gikk etter to sanger, haha

Under Macklemore støtet vi plutselig på vennene våre og satt med de under Kings of Leon ♥

Og man kan vel si at det tok litt av? Edina kjøpte en helt popcornboks, men bestemte seg fort får å helle hele over Leona, og med det startet popkornkrigen. Teppet vi satt på var fult av både popkorn, øl og vin, haha..

Kings of Leon!

Alt i alt, en bra dag på hovefestivalen. Søstra til Bjørnar, og venninnen hennes Maren var snille og hentet oss utpå natta. Da var det deilig å komme hjem til senga etter en lang dag.

Var du på hovefestivalen i år?

Barcelona

Fra torsdag til mandag var jeg i Barcelona, og der møtte jeg Henriette. Vi bodde på et dødsfint 5-stjernes hotell i 19-etasje. Haha. Det manglet bare boblebadet og litt mer sentralt, så hadde det vært perfekt, men slik ble det ikke, ettersom vi hadde avbestilt det forrige hotellet vårt. Uansett så gjorde det ingenting, jeg landet jeg sent på torsdag så dro bare rett til hotellet og vi bestilte litt mat opp på rommet. Late ♥

Var var dødsfin utsikt utover hele, og når man kom inn i rommet kom man rett til badet og masse speil. Haha, rare greier. Takk til pappa som betalte ♥

Dagen etterpå gikk vi rett til turistkontoret og spurte hva som var verdt å se. Han krysset jo nesten ut alt på kartet, så vi gadd ikke alt, men så gangske masse. Vi gikk og gikk.

Katedralen

Masse mennesker overaalt

Nede ved havna

Vi var på et marked som hadde seriøst alt av mat og frukter, som var billig og helt ferskt, anbefaler å dra dit om du er i Barcelona. Var litt ekkelt at det lå sauehoder i disken med øyner og slikt, da men.

Triumfbuen. Syns faktisk denne var finere enn den i Paris

Når vi gikk rundt i en park, ente vi plutselig opp ved en fontene

Så måtte vi jo en tur ned til stranda. Var ikke varmt nok i vannet til å bade vil jeg tro, men det var ganske mange folk der

Når kvelden kom var i slitne i beina, så vi fant oss et sted å spise, før vi tok tuben tilbake til hotellet. Vi er jo verdens tregeste til å legge oss, men kom oss opp til en ok tid dagen etterpå. Da reiste vi rett på fotballmuseum og champ nou. Jeg finnes jo ikke fotballintressert, men det var litt artig fordet om. Det krydde av pokaler og gamle ting, det var også litt andre idretter der inne, og stadion var helt sinnsykt stor. Var bare sånn.. "woow..". Vi fikk også se interju, og presserommet. Plutselig kom vi inn til massasjerom med boblebad, og litt etterpå en lite kapell. Ante ikke at det fantes på en fotballstadio.

Har spillerne litt chille stoler, eller?

Den var jo så stor at jeg ikke fikk med hele på bildet engang

Etter vi hadde vært der dro vi til "Sagrada familia" som er ganske kjent i Barcelona. Jeg syns ikke det var speisielt spennende egentlig, men greit å få med seg, de har jo holdt på å bygge den i over 100 år, og den er fremdles ikke ferdig. Hvertfall ikke på utsiden

Etter vi hadde vært der dro vi til en park med spesielle hus og et utkikkspunkt over hele byen. Det var langt oppi fjellene og vi bare "Åneei, må vi gå helt opp der.. " vi var jo så slitne i beina fra før av. Heldigvis var det rulletrapp oppover endel av veien

Så tok vi tuben til et shoppingsenter litt utenfor byen. Jeg trodde det var mye mindre enn det var, men det var dødsstort, utendørs og utrooolig mye folk! Var lange køer, overalt. Det ente opp med at vi ble der resten av kvelden og spiste middag der også, før vi dro hjem slitne til hver vår seng

På søndag fikk vi frokosten servert på senga, noe som var utrolig digg start på søndagen. Etter vi hadde spist, så dro vi på spaet som lå rett ved siden av hotellet. Vi slappet bare av i badstue, boblebad og bassengene før vi stelte oss og dro ut for å se det siste vi skulle. Det var ikke så spennende så vi var for det meste på det søndagsåpne kjøpesenteret som var der. Rundt halv sju dro vi på hard rock cafe for å spise. Vi spiste middag, dessert og drakk drinker, vin og øl. I tilegg kjøpte jeg en hettegenser, så la igjen endel penger der kan man si. Plutselig var klokka veldig mye, så vi tok en taxi til fontena som jeg viste litt lengre ned her. Det er nesten verdt å reise dit, kun for å se den fontena

Dette er en gammel oksestadio(?), men nå er det et kjøpesenter, ganske kult egentlig. Småfulle dro vi tilbake til hotellet og tok litt i baren før vi la oss. Jeg klarte og forsove meg, så kom en halvtime etter at jeg hadde bestilt taxi til flyplassen. Var så trøtt, så jeg vurderte å bli igjen i Spania, men jeg dro likevel. Rakk flyet fint selvom jeg var ute i dårlig tid. Var jo en kjempeliten flyplass..

Utsiden av hotellet, med vann og masse fine lys både på utsiden og innsiden

Henriette er den beste reisekameraten som finnes ♥

The Magic Fountain

Vi rakk akkurat siste blinkinga igår kveld av fontena og den var så syykt fiiin. Vi ble der i sånn 40 minutter, haha. Da var den ferdig med å lyse i mange forskjellige farger, blinke og spille musikk. Noen av bildene er litt skjeive, fordi jeg var delvis full, men se såå fin den er:

Ååh, vi ble helt forelska. Haha! Knipset såå mange bilder fra forskjellige vinker og med forskjellige innstillinger, haha.

Var den ikke fin? Alle som skal til Barcelona måå dra dit

Påsketur del 3

Noe reduserte da klokka ringe før 09 på lørdagsmorgen, men vi kom oss opp tilslutt og fikk i oss litt frokost, og dagen ble mye bedre med engang. Søs og kjæresten hadde lagt seg før oss, så de var jo i tipp topp form. Når vi hadde sjekket ut fra hotellet dro vi til Beeksen Bergen Safaripark. Der kunne man velge å gå, kjøre bil, buss, eller båt. Vi gikk og tok en båttur. Jeg hadde bare tatt på meg Converse, så jeg frøs så og si ihjel. Tilslut måtte søs ofre skoene sine til stakkars lille meg.

Jeg vil ha en slik pus

Fikk litt Afrika feeling av å gå rundt der, selvom det var iskaldt

Endelig noen dyr vi kunne kose med, haha

Ser ut som at Bjørnar er vant til slike venner :)

"Halla, se på meg a" haha, ser ut som den har blitt satt der for og unnderholde dagens gjester

Rett foran bussen skulle de stå, skulle tro de trodde at bussen var en sebra også

Synd at dyrene var så langt unna, men det er jo bra at de hadde god plass i det minste. Men bildene ble ikke så bra, brukte mest kamera til søs, men de bildene har jeg ikke. Vi ble tilslutt dritlei av dyr og kulde, og satt oss i bilen å kjørte til Rotterdam, hvor vi så litt i butikker og spiste middag, etterpå kjørte vi tilbake til den byen ved flyplassen, og sov på samme hotell som vi sov på første natta. Alle var ganske slitne da og sovnet nokså kjapt etter noen lange dager. Dagen etterpå spiste vi bare frokost og dro til flyplassen. Koffertene våre veide på kiloen 20 kilo. Så det må jeg si var sykt bra beregning. Flyturen hjem var dødskjedelig og vi var i tilegg en time forsinket.. men hjem kom vi tilslutt.

Påsketur del 2

På fredag var det tidlig opp for å spise frokost, og da fikk vi sjokoladestrøssel på brødskiva ♥ etterpå dro vi til Efteling parken, så det var masse barndomsminner på engang. Søs og jeg har jo vært endel på tur i Nederland før, og pappa, mamma og henne bodde der før jeg ble født. Etter frokost var det bare å hive seg i bilen å kjøre til parken:

Det er vel egentlig ikke en typisk berg og dalbane park, men var noen av de. Er mer en eventyrpark slik som Disney land:

Det var ikke akkurat det varmeste været, så på toppen av denne var det enda kaldere, men det var fin utsikt da:

Denne øren og den lange køen på innsiden husker jeg såå godt fra jeg var 7-8 år. Jeg gråt igjennom hele køen, haha. Var heldigvis ikke like skummelt denne gangen

Måtte inn og varme oss litt:

Sjekk denne søte burgere da, kjøpte barnemeny:

Så var det tid for mer eventyr. Det var en mann som pekte på kameraet mitt og han snakket ikke mitt språk for å si det sånn, så jeg trodde jeg ikke fikk ta det med meg inn, men han skulle bare ta bilder av oss, haha!

Koselig ♥

Så gikk vi igjennom hele eventyrskogen, om dere legger merke til han langhalset fyren på bilde, så klarte vi å gå glipp av han, haha. Bjørnar og jeg var i det maks barnsligste hjørnet der, og danset rundt hver sopp som lagde lyd, haha. Koselig!

Tut-tut, toget rakk vi aldri å kjøre da

Denne fyren sier "papier hier" hele tiden, haha! Egentlig skal han si "takk" eller noe når noen legger noe oppi, men han var visst deffekt.

Se såå fint

Tøffeste treet jeg har vært borti:

Hans og Grete

Haha, jeg skvatt så syyykt og skreik når vi stod foran speilet til Tornerose der. Søs filmet alt, haha. Det ble nok en fin film

Så gikk kamera mitt tom for strøm, men det gjorde ikke så mye egentlig. Hadde søs sitt, også dro vi rett etterpå. Den eneste matbutikken vi klarte å finne var Lidl, men de hadde det vi skulle ha, så da var det jo greit. På kvelden spiste vi på hotellet, og da var hotellet plutselig fult, så godt vi hadde bestilt bord. Vi spiste good treretters middag og drakk noen flasker vin. En veldig koselig kveld ♥

Påsketur del 1

Vi kom frem sent på onsdagskvelden så da sjekket vi bare inn på et hotell rett ved flyplassen og la oss. Bjørnar og jeg ville jo egentlig ha mer vin, men heldigvis for oss så hadde de ikke noe bar på hotellet, så da ble det senga istedenfor. Dagen etterpå stod vi opp og spiste frokost i den søteste frokostsalen. Det var veldig lite der, og ingen mennesker. Bortsett fra oss, såklart. Etterpå dro vi til et badeland med spa-avdeling. Ganske deilig start på ferien! Vi var dødsbarnslige og kjørte alle skilene og sånn. Haha! Jeg fløy ut av bassenget i ringen og ned trappa fordi det kom en bølge. Flaks for meg at noen stod bak meg.. haha.

Etter badeturen kikket vi litt rundt området hvor blant annet "mini euroropa" lå, men vi gadd ikke gå inn der. Etterpå kjørte vi ned til Brussel sentrum:

Koslig og fin by, med maaange sjokoladebutikker, haha!

Vi fant oss en resturant for å spise lunsj/middag:

Syns at godteriet i butikken fremdeles skulle ligget i slike krukker jeg, tenkte på pippi med engang, haha!

På utsiden av en kirke:

Etterpå ble det dessert på haagen dazs:

Også ble vi utrolig mette, og fant igjen bilen vår i parkeringshuset og satt kursen mot Tilburg, i Nederland. Der sjekket vi inn på tidenes kosligste hotell som lå litt utpå landet, rommene var kjempestore og fine, og det var masse dyr der. Et stort + for meg som elsker dyr ♥ vi satt oss i hotellbaren der og snakket med de som drev hotellet, og de hadde en kjempesøøt hund. Var kun oss plus et rom til som var gjester den natta, så tror de ble glade for litt selskap, hehe. Definitiv et hotell jeg kunne ha dratt tilbake til!

Brussel og Nederland neste stopp

Heei! Nå har Bjørnar og jeg nesten akkurat kommet til søs og kjæresten. Om en times tid skal vi dra til Rygge og videre til Brussel på påskeferie! Vi skal også leie bil å kjøre til Nederland, også skal vi til parken Efteling ♥ barndomssminner! Vi skal også i safaripark og badeland. Wiiwii.

Har med iPaden, men klarte å glemme minnekortleseren, så spørs om det blir noen oppdateringer. Dere får ha en god påske hvertfall!

Parisbilder dag 3 og 4

Dag 3

Vi lette oss ihjel etter Abercrombie and fitch, og vi hadde gått fordi den opptil flere ganger. Her var butikken liksom:

Haha, stod vakter i døra og inngangen var bak i en båkgård, veldig lett å finne liksom..

Vi vandret egentlig bare meninghetløs rundt overalt, og her satt vi oss ned for en drikkepause

Utenfor Louvre museeumet. Bjørnar ser ut som en statue. Etter vi hadde vært der gikk og gikk vi i evigheter og lette etter et kjøpesenter så vissnok skulle ligge under Louvre. Haha! For andre gang den dagen faktisk. Det ble litt av en bomtur. Fant det siste tilslutt, da. Litt senere fant vi en shoppinggate som var i litt mer vår prisklasse. Når vi skulle gå tilbake til hotellet klarte vi å gå så langt at vi hadde gått laaangt fordi, så vi endte opp klissblaute og inn i en taxi tilslutt

Verdenes beste middag altså. En hamburger med egg på toppen? haha! Smakte ikke noe godt, om noen skulle lure. Vi var fornuftige og tok kun en karaffel med vin og dro tilbake til hotellet for å sove

Dag 4

Første stopp var Notre dame, siden vi bodde like ved der, så tok vi det siste dagen

Det var faktisk gudstjeneste mens vi var der, haha

Vi tente lys, haha.

Etterpå fant vi den brua med masse hengelåser tett i tett hele veien

Notre dame i bakrunnen

Så måtte vi jo bare være enda mer klissete og hang en hengelås på der selv♥

Etterpå gikk vi tilbake til Notre dame, og gikk opp på toppen av den

Etterpå satt vi oss og spiste lunsj, før vi tok en taxi til flyplassen og siden vi var så tidlig ute kjøpte vi oss en kaffe på starbucks, før vi kom oss igjennom sikkerhetskontrollen og kunne kjøpe litt vin (lurer på hvor mange ganger jeg har nevnt vin nå, haha) også satt vi oss på flyet hjemover. Var tidenes kjedeligste flyplass forresten! På veien hjem var det faktisk nett også. Norwegian♥

Tusentakk for en fin tur, kjære ♥

Parisbilder dag 1 og 2

Dag 1

Heihei! Sent igår kveld kom vi hjem igjen etter noen fine dager i Paris. Det første som skjedde når vi dro var at den ene bagasjen ikke ville på rullebåndet, så vi måtte stå i en annen kø, og når vi kommer til sikkerhetskontrollen har Bjørnar dartpilene sine i jakka, haha. Men vinåpneren med kniv, den tok de ikke. Men den tok de når vi skulle opp i eiffeltårnet. Haha! Det første vi gjorde var jo såklart å kjøpe en flaske vin og bare "kaanskje vi burde sjekke om gaten er stengt" så vi var de siste som gikk ombord, haha. Heldigvis hadde vi reservert plasser i flyet. Hadde bare vært typisk oss og ikke rekke flyet fordi vi drakk vin.

På flyet gikk det ned enda litt mer vin, og når vi landet tok vi en taxi til hotellet, og fant en restaurant for å spise middag.

Også måtte vi jo finne en bar! Vi gikk først på en, så stengte den, så gikk vi videre, så da rotet vi oss selvfølgelig bort.

Mojito som lyser?

Når vi skulle hjem igjen, fant vi selvfølgelig ikke veien, så tok taxi sånn 100 meter, haha. Vi konkluderte likegodt med at vi feiret st. Patricks day dagen etterpå, for da var vi visst litt fyllesyke. I feil by, vel og merke.

Dag 2

På vei opp til toppen av Eiffeltårnet. Haha, også var vi dumme nok til å gå ned igjen en etasje, og da gikk det ikke heis ned igjen. Vi gadd jo ikke å gå opp igjen, så da gikk vi helt ned. Leggene våre hadde det helt SYKT vondt etterpå. Haha!

Utrolig fin utsikt, selvom vi nesten datt ned og frøs ihjel.

♥♥♥

Toppen.

En liten spisepause

Triumfbuen

Det begynte og pissregne når vi var på vei bort til Eiffeltårnet, for å se det i mørket. Så vi satt oss ved en reasturant og drakk en flaske vin, like ved. Når vi satt der begynte det å blinke ♥

Men så sluttet det jo aldri å regne, og det ble dødskaldt, så da satt vi oss inn. Plutselig fant vi ut av at vi hadde sittet der i to timer, så da var det jo bare å spise der også, og da måtte vi jo ha en ny flakse vin, haha!

Det var en mann som gikk på utsiden og ville ha oss til å kjøpe roser. Noe vi ikke hadde tenkt til akkurat. Han bare "your wife is really beautiful, you look like a good husband", og folk gikk fordi og bare "amoure" haha! Vi døde litt av latter. Han prøvde til og med å få kontakt når vi satt med ryggen til inne, så tilslutt gikk jeg ut og kjøpte noen roser til Bjørnar. Var vel litt av en reaksjon når det var jeg som gikk ut, og ikke han. Haha! Da skjønte han visst også at vi bare var kjærester.

Etter fire timer, kom vi oss endelig ut igjen og regnet hadde stoppet. Vi var de eneste som tuslet rundt eiffeltårnet, bortsett fra alle de sjarmerende rottene da♥

Så fant vi en taxi og en bar. Jeg måtte ha en cosmo før vi la oss, men det hadde de selvfølgelig ikke. Så vi var fine i formen dagen ettepå da også, men vi fant hvertfall veien hjem. Det var en koselig kveld, for ikke å snakke om ekstremt klissete ♥

Paris

Bilder: http://wallpaperswide.com/

Idag kommer Bjørnar inn til Oslo, og i morgen kveld reiser vi fra Gardemoen og til Paris ♥

Siste kvelden i Spania

Litt sent å blogge om nå kanskje, men ja. Siste dagen dro vi først i en svømmehall for å bade litt. Eller, det var jo bare sånn "baner" der, hvor man svømte og mange gamle mennesker, plus en haug med unger som sikkert var en skoleklasse eller noe. Vi måtte til og med bruke badehette, noe såå.. awkward.. Vi tok toget inn til Malaga litt senere og kikket litt på togstasjonen før vi tok taxi til hotellet jeg hadde bestilt dagen i forveien som var like ved flyplassen. Siden magene våre var sultene så satt vi oss på hotellreasturanten. Der fikk vi tre retteres og en flaske med vin, og de kjørte "pingle sykdommer" på tv-skjermen. Haha, gud. Jaja, det var jo koselig mens vi spiste, det. Det var bilde av en fin drink på kjøleskapet på rommet, så etter vi var mette satt vi oss i baren. Der ventet vi i sikkert ti minutter på en cosmo, som kun smakte sprit, og ikke så ut som en cosmo. Jeg ville ha en drink til før vi gikk å la oss, så da kjøpte vi det. Men så... kommer hotelleieren og sier til bartenderen at vi skal få en gratis drink hver. Henriette var så fornuftig og tok vann, men jeg derimot, neida.. så vi endte opp med å sitte i baren til klokken fire, og snakke med alle som var der, og jeg skulle møte opp på flyplassen ti på fem. Så da var det bare og pøse på med vann! Synd jeg ikke fikk vært mer på det fine hotellrommet vårt! Heldigvis ordnet hotellet med transporten og jeg kom meg utrolig nok avgårde! Da følte jeg meg passe walk of shame, dødstrøtt og fremdeles litt full. Rullet meg igjennom bagasjekøen, og da var såklart kofferten for tung. Rullet meg igjennom sikkerhetskontrollen og da glemte jeg å ta ut pcen av kofferten. Rullet meg igjennom taxfreen, med en flaske sprit og en mac leppestift som jeg bare valgte i farta. Hikket meg igjennom køen, og kom meg til et sted hvor jeg kunne kjøpe frokost. La taxfree refund kovoluttene i en vanlig postkasse og rullet meg til gaten. Hva skjer der? da var selvfølgelig håndbagsjen for stor, og jeg måtte betale så lite som 50 euro for å få den med meg hjem igjen og den var den siste kofferten som kom ut på Rygge. Har jo fryktet at dette skal skje flere ganger, men at det absolutt skulle skje denne dagen, var jo bare min flaks. Sov hele flyturen og har aldri vært så glad for å komme hjem noengang. Jaja, alt gikk da fint, og siste kvelden var veldig koselig. Men neste gang sover jeg og drikker ikke dagen før. Lession learned

Har egentlig bare lyst å fly ned igjen, jeg.

Bjørnen sover, bjørnen sover, i sitt lune hi:

Ååh, jeg vil kose!

Hahaha! Fineste flodhesten ♥

Fin rompe!

Så søte sebraer!

Ååh, denne elefanten så såå lei seg ut. Hadde bare lyst å befri den!

Nevnte jeg at det regnet? haha! Vi våknet ganske sent og bare "YES, det er SOL." Så lager vi oss frokost og spiser den på veien, og hva skjer? det begynner og pøse ned!!! Så vi ble klissblaute på beina. I dyreparken var det bare oss, og to andre. Så vi fikk hele parken for oss selv, haha! Ikke hver dag man får en hel dyrepark for seg selv, og prisen for å komme inn var helt latterlig billig. Vi betalte 2 euro hver (med studentrabatt).

Tror ikke dyrene likte at det regnet heller, nesten alle gjemte seg for oss, men de var jo samtidig nyskjerrige. Haha! Men når sola tittet frem, så kom de frem ♥

Det var mange andre fine dyr der også, blant annet ulver, ugler og løver, men bildene ble så dårlige, så jeg stopper her!

Etter vi var i dyreparken dro vi tilbake til Henriette for å bytte sko, også tok vi oss en tur inn til byen og handlet litt, før vi satt oss ned på en restaurant for å spise middag. I morgen skal jeg jo reise, så vi skal prøve å komme oss opp før flatmatene til Henriette spiser lunsj/middag, haha!

Har du hatt en fin dag?

Hola

Gjemmer meg bak verdens beste skjerf ♥

Holaaa! Et lite hei fra slappfiskene selv. Vi har gjort veldig lite idag, vært på butikken og gått litt rundt i byen. Solbrillene mine var skjeive så måtte fikse de (var ikke meg som var skjeiv denne gangen, haha) og tatt taxi frem og tilbake til Primark, og i tilegg spiste vi middag på mcdonalds. Slappfisker og jævelig usunne. Haha! Jaja.. nå er vi klistret til hver vår skjerm, og drikker vin. Siden vi stod opp så sent idag, så legger vi oss nok ikke helt enda. I morgen tror jeg vi skal prøve å komme oss til en liten dyrepark, hvis ikke regnet fosser ned da, da tror jeg det blir mindre koselig.

Yeeye, håper alle har hatt en fin mandag!

Trøtte

Herregud, vi har akkurat våknet vi.

Jeg vil opp på den fjelltoppen, men tror det viser seg å være vanskelig.

Ser ut som en liten Risørby, haha!

Alle disse bildene var fra Marbella og litt utenfor byen.

Igår tok vi bussen inn til Malaga. Det var tidenes beste buss! Det var dødsgod plass, og setene var himmelen. Var som å sitte hjemme i sofaen, ååh. Kunne ønske alle busser var som den, da hadde sikkert mange flere tatt bussen. Vi skulle egentlig ta toget rett til Cordoba, så vi sjappet oss å spise på mc, men siden det toget var så dyrt så ventet vi til 18.30. Vi tok oss en tur inn til byen og kikket litt, siden det var sol så gjorde det ikke så mye å vente litt ekstra. Igår kveld var vi ute og spiste før vi tok tidlig kvelden. Idag regner det, men har jo hatt sol helt frem til nå, så skal vel ikke klage så alt for mye. (Det regner alltid når Henriette har besøk, sier hun).

På tide å komme i hakk, again.

Drar til Cordoba

Heei. Prøvde å skrive et innlegg igår, med bilder fra fredag, men det tok en evighet å laste de opp, så tar bare med de jeg fikk lastet opp igår. Det var såå digg vær på fredag, opptil 24 grader eller 88 som det stod på den ene varselen! Det var til og med folk som solet seg på stranda, haha. Må ha vært nordmenn... vi vurderte faktisk et lite sekund og ta en dukkert i basseng på hotellet, men vi stod over. Vi fant oss et koselig sted i sola og spiste frokost, også gikk vi langs stranda. Litt senere satt vi oss egentlig på en random buss, men vi kom akkurat dit vi skulle. Var litt utenfor byen (vet ikke om det var en ny by jeg..) med fyrtårn, strand, kjøpesenter og slikt. Etter vi hadde vært der satt vi oss på bussen tilbake til et enda større kjøpesenter, kjøpte egentlig ikke så mye til å være meg. Men fikk meg nye rayban ♥ eendelig har jeg de sorte, så jeg kan gjemme meg bak de! På kvelden var vi på kinaresturant og feiret forlovelsen til Henriette og meg. Vi kjøpte oss nemlig like sølvringer med hjerte på tidligere på dagen! Haha. Jeg fikk også en sykt rar dessert der, tror vi missforstod hverandre litt, haha.

Her vil jeg bo:

De syns vel vi var litt for sunne, siden de la potetgull ved siden av bagettene.

På den stranda der, bodde det en hel kattekoloni, haha!

Igår stod vi opp så vi rakk frokost også fant vi en frisør. Så nå har begge nyklippet og farget hår. (striper for min del, da) betalte bare 500 kr for det. Det er jo ingenting i forhold til Norge. Ellers gikk vi bare rundt og tittet i butikker og i gamlebyen. Byen her var ganske kjedelig egentlig. Vi stoppet et sted og bestilte time til manikyr da, som også var ganske billig. 100 kr. Men var ikke det beste resultatet akkurat. Etterpå dro vi på butikken og kjøpte vin og la oss i senga og drakk vin, haha! Jeg fant seriøst en liter vin med 11% til 0,82 euro. Det er jo litt sykt... Senere dro vi til gamlebyen på en resturant. Det var over dobbel pris av hva det pleier å være. Så tror vi traff et ganske så fancy sted, men i norske lå det jo bare på ca 200 kr pr person. I tilegg fikk vi først et glass vin, også en hel flaske som kom rullende på stativ (haha!), vi ville liksom bare ha resten av flaska og vi måtte betale for forreten som vi bare fikk. Teit! Jeg glemte og ta ut minnekortet av pcen da, det sugde jo litt, når vi først var på en så "fin" plass.

Nå har vi nettopp spist frokost og rommet her ser helt bombet ut. skal være ute om fire minutter og har ikke smiket meg engang, så får vel komme i hakk. Hejdå!

Live life and grow a moustache

Jeg er så utrolig pen. Kjøpte den kuleste t-shorta igår, så måtte bare vise den frem. Men nå skal vi ut, snakkes

HA EN FIN DAG ♥

Marbella

Etter en 45 minutters busstur var vi i Marbella. Sjekket inn på hotellet og dro ut for å spise. Spiste egentlig en mindre god pizza, og drakk en veldig(!!!) tørr vin. Etterpå ruslet vi litt rundt, også i gamlebyen. Det var ganske dødt i gatene idag, for det er vissnok helligdag her idag. Så tilslutt fant vi et supermarked som var åpent, kjøpte litt godteri og la oss i hver vår seng på hotellet, med air condition på full varme (ironiskt nok).

♥

Hei og hade

Gammelt bilde

Nå sitter jeg og chiller på flyplassen. Det er tusen mennesker her, pleier aldri å være noe liv på lille rygge. Jeg var heldigvis sjapp ut av bussen så slapp alle køene omtrent. Yey, me! Flyet går 11.30, og det kommer til å bli en laang og kjedelig tur. Har heldigvis kjøpt med meg vin (en liten en!), potetgull, brus og fem bokser snus, så da kan jeg vel overleve likevel ♥ men først burde jeg vel spise opp frokosten min. Uansett, er vel fremme rundt 15.30-16.00. Nå skal jeg tisse og gå i bordingkø, haha! Snakkes.

Ønsk meg god tur, hvis du vil.

Bilder fra London

Første kvelden var vi som sagt på Billy Elliot musikal. Vi satt på toppen og det var seriøst dødsbratt ned der og ganske trangt mellom setene!

På fredagen stod vi tidlig opp. Så tidlig at dagsbilettene våre ikke hadde begynt å fungere. Så vi måtte betale masse ekstra for å komme oss dit vi skulle. Etter harry potter studioet dro vi på Bella Italia og spiste middag (for meg frokost.. da var jeg sulten! Haha..)

Pizza ofc. Jeg spiste opp nesten hele, da var jeg stolt!

Etterpå gikk vi rundt i butikker og ingen av oss shoppet noe nesten. Til en stor forandring, tror vi var altfor trøtte til å shoppe. Haha! Litt senere på kvelden dro vi til Hyde Park og "Winderwonderland". Da fikk jeg sikkelig julestemning hvertfall! Var masse små søte boder med mat og ting og masse karuseller der. Det var detsverre altfor kaldt til og kjøre noe som helst. Så vi holdt oss med å se på!

Ble visst liiitt for lav lukkertid her, hehe

Så tok vi bussen tilbake ved hotellet og fant Pizza hut hvor vi spiste! Klokka var sånn 22.30, men heldigvis rakk vi et sted som var åpent denne kvelden! Haha.. oss på tur!

Søs var iskaldt, stakkars. Så kjøpte seg en kakao for å varme seg på den!

Jeg varmet meg på vin ♥

Siste dagen spiste vi frokost på Subway, før vi til Harrods, det var såå SYKT mye mennesker der. Var helt umulig å gå der inne liksom, så vi kom oss fort ut igjen! Aldri igjen på en lørdag.. selve oxfoord street var det faktisk mindre mennesker på lørdagen enn fredagen. Noe merkelig!

Synd at lysene på bygningen ikke var skrudd på!

Så dro vi videre for å shoppe litt og da fikk vi fylt opp koffertene likevel! Vi trodde først vi hadde med oss en 20kilo koffert og en håndbagasje hver forgjeves, men neida! Vi fikk også kjøpt med oss muffins fra the hummingbird bakery, de er best! Vi hadde for engang skyld god tid til flyplassen og slapp å løpe til gaten denne gangen. Men vi måtte løpe til toget da, siden jeg satt og prøvde sko noen min før det gikk, haha!

Vi rakk til og med å sette oss ned på Starbucks! Fine røde koppene ♥

Harry Potter studio tour

Istedenfor og ta alle London bildene i et innlegg, så deler jeg de opp. Her kommer bildene fra Harry Potter studio tour. Det var ganske kult faktisk, å se hvordan filmen hadde blitt laget. Alt var såå mye mindre i virkeligheten.

Døra inn til studioet (tatt fra innsiden.)

Spisesalen.

Orginal kostymene til høyre.

Soverom.

Enda et rom.

Bilen :D

De har tydeligvis sittet helt rolig når de har flydd på kost. Skuffende altsåå :(

Så kom vi ut i bakgården. Der smakte vi på butterbeer, det var ikke serlig godt. Men eneste stedet i verden det selges, så måtte jo smake på det!

Huset til Harry Potter og co.

Brom, broom. Haha! Bussen i bakrunnen.

Bilen.

De levende sjakkbrikkene.

Når vi kom inn her, føltes det egentlig som vi gikk rundt i eventyrland.

Uglebutikk ♥

Alle barna bare "åååh" og søs og jeg bare "åååh" haha! Dette er altså det berømte slottet, som er så sinnsykt lite i forhold til hvordan det ser ut på film. De brukte 40 dager på å bygge det.

Utsiden.

Så tok vi Harry Potter bussen tilbake til togstasjonen og toget og tuben inn til byen igjen!
Er du Harry Potter fan?

London christmas light

Veldig masse forskjellig belysning overalt egentlig! Hadde trodd det skulle være enda mer, men fint var det. Det var vel mer flere steder, men vi rakk ikke overalt, detsverre! Jeg ville vært flere steder og tatt "by night" bilder! Men men, her er hvertfall endel:

♥ Merry Christmas ♥

Harry potter tour

Igår var vi først på primark, den lå rett over hotellet vårt. Haha! Vi rakk såklart ikke å spise... hehe. Billy Elliot var fin, bortsett fra at jeg sovnet sikkert fem ganger iløpet av musikalen. Etterpå dro vi på HMV i picadely circus, før vi fant noe mat og spiste det på hotellet. Da var vi utslitt!

Haha, trøtte!

Nå er vi i Harry Potter land :D jeg er ikke såå fan, men etter dette vedder jeg på at jeg blir helt stocka. Senere skal vi nok shoppe litt.. men nå starter det her, så vi snakkes! Ha en fin dag :-)

London baby!!!

Vel fremme i London. Nå sitter vi på toget på vei inn til byen og har nettopp spist lunsjen vår. Vi skal finne hotellet vårt, også drar vi vel ut i Oxford street. Vi skal bo på akkurat samme hotell som sist. Hihi. Ikveld skal vi spise på en resturant før vi skal på Billy Elliot musikal! :D

Føler meg som en sikkelig dass! Men nå er vi snart fremme. Snakkes <3

Litt av en wake up call

Hallo!

Klarte ikke å sove inatt og ble "vekka" litt før 08. Pappa og jeg småkranglet om morningen som vi pleier å gjøre når jeg er treig. Når vi skulle kjøre ut av skole satt vi oss såklart fast i grøfta!!! Heldigvis kom det en lærer på jobb som tauet oss ut av grøfta.

Med både gjerdet og begge bilene ble skadet! Jeg bare "Pappaaaaa?" "Stopp da" "herregud" siden bilen fortsatte og gå bakover mens pappa var halvveis på utsiden :( dum som jeg var ble jeg mer sjokkert en å bare dra ut nøkkelen. Da tenkte jeg fort etterpå "ta var på det du har, for du vet aldri når du mister det" og angret på den tåpelige krangelen vår. Skjønner kanskje hvorfor han er så redd nå, nå han ikke har visst om jeg lever engang!

Han hadde jo ikke havnet i den situasjonen hadde det ikke vært for meg som skulle rekke flybussen. Så pappa, vet jeg er dum og blabla. Men er glad for at jeg får bo hos dere og at du gjør så mye for meg :D

Litt skremmende igunn, men alt gikk bra! Vi holdt på å le oss ihjel når det første som skjer er at vi står i lyskrysset ved siden av en poltimotorsykkel som stirrer fint på det herpa speilet på bilen!

Holder på å fryse ihjel. I Oslo har det nemlig kommet masse snø, spesielt oppe hos oss. (Ikke kommenter skovalget mitt..) her ventet jeg på bussen. Måtte bli kjørt til en annen holdeplass og plutselig bare "står jeg egentlig på riktig sted" en telefon senere kom jeg meg til riktig plass og det likefør bussen kom også, haha! Bravo...

Uvant med så kort hår, men deilig!

Skulle egentlig blogge før jeg dro, men rakk det ikke. Såå får ta dobbel "daychallenge" når jeg kommer hjem. Har forhåndskrevet noen innlegg som blir postet når jeg er borte, for macen er ikke med denne gangen! Både pågrunn av vekta og at internettet koster sånn 10 pund pr døgn uansett.

Jeg skal forresten til London med søsteren min! Gleder meg til å se London igjen, og hvordan de har pyntet til jul. Hihi.

God helg til dere!

Poznan city

Hei!

Idag sov jeg veldig lenge til å være på ferie, egentlig ville jeg dra til en dyrepark, men jeg droppet det. Var så sliten da jeg våknet og følte meg ikke helt tipptopp. Kanskje ikke så rart, da jeg merket at vinduet hadde stått åpent hele natten (gjorde det samme hos Siw, og da ble halsen litt dårlig..) de kom inn på rommet for å vaske når jeg sov, haha. Men jeg tok det bare rolig, spiste frokost (som pappa hadde smørt) osv. Tok en taxi til byen rundt 14.00, måtte jo peke på kartet for at han skulle skjønne hvor jeg skulle. I byen møtte jeg de andre. Tok noen bilder av byen:

Rådhusplasser kryr alltid av duer?!? kan ikke skjønne hvorfor. Liitt mer fargerikt var det her også, iforhold til Risør som kun er hvit.

Lys inne i en kirke.

Vi kjørte også litt rundt andre plasser og så på fine bygninger, men da brukte jeg bare iPhonen. Regner ikke med dere syns det er såå spennende uansett. Så har vi vært på to kjøpesenter idag. På det ene så klippet jeg meg, og det kostet ikke mer enn 140 kr. Bare hårkuren med massajsen jeg fikk der hadde kostet 200 kr i Norge. Det var en mann som klippet meg, haha. Det er vel første gangen jeg opplever det. Sveisen får dere sikkert se senere. Nå har vi nesten akkurat kommet inn døra, etter å ha spist middag!

Jeg har rotet så på rommet her, så frister ikke mye og pakke alt ned. Jeg vil bo på hotell! Men jeg har hvertfall plass denne gangen, men hadde kun 30 gram å gå på. Men satser på de ikke veier den, sjeldent de gjør det. Skal dra rundt 09.30 i morgen, gruer meg allerede til å stå opp. Men det er jo alltid deilig å komme hjem, selvom jeg ikke skal hjem, men til søsteren min. Hehehe.

Har dere hatt en fin dag?

Julestemning!

Hallooo! Nå sitter jeg på et stoort kjøpesenter, haha! Begynner å bli litt lei. Faktisk.. Men venter på at pappa og de skal komme tilbake!

Fin dag til dere <3

Litt irriterende at jeg kun tok med 50mmeren egentlig.

Helt alene i Polen

Siw: Polen?
Sandra: Ja:P rømte
Siw: Hvorfor? du vet du kan lese om 2.verdenskrig i historieboken, ikkesant?
Sandra: Haha. Nei, jeg måtte ta meg en tur ned å se det live;)
Siw: Seriøst?:P
Sandra: Ble så gira
Sandra: Hahaha!
Siw: Du tuller?
Sandra: Pappa skal på vindusshopping til firmaet sitt, så ble jeg med :p
Siw: aah!

Ååh, Siw. Er det rart jeg er glad i deg? ♥ men skal slutte å henge deg ut på bloggen min nå.

Neida, men har hvertfall eget hotellrom :-D sippa litt når det skulle være dobbeltrom, også er sengene fra hverandre. Men ble glad igjen når jeg oppdaget at internett funket på rommet mitt og ikke kun i resepsjonen, så da turte jeg ikke klage i tilfelle jeg hadde blitt plassert et sted uten nett. Det er stor seng, eller nett. Hva velger man? haha ♥

Kanskje ikke så rart at jeg begynner å føle meg feit igjen. Jaja, det er kanskje et bra tegn at jeg spiser? Haha. Vi dro rett på et kjøpesenter, så dere kan jo bare tenke dere hva jeg skal i morgen. Jeg tok bare med meg 50mmeren til kamera, så spørs om det blir så mange bilder egentlig, for oppdaget i tilegg at det kun var et strek igjen på batteriet. Har kjøpt et nytt batteri, men spørs om det er tomt for strøm da..

Vi har leiebil her også, og jeg har blitt helt forelska i bilen så jeg spurte pappa om jeg kunne få den til jul. Pappa: Hvis du skaffer deg lappen, så." Hahaha, deet var vanskelig? Men det var det og skaffe seg lappen, da! Som Andrew (vet ikke hvordan det staves, jeg) sa: "Cars dont cry" helt enig med han! Adrew er "tolken" til pappa som er polsk, de er venner da, han bor i Norge for det meste!

Jeg sov hele bilturen til flyplassen og hele flyturen, så er jo ikke spesielt trøtt nå. Tror jeg skal se litt på sumo, om det fungerer. Ha en fin kveld ♥

Hello

Jeg er såå trøtt. Men nå sitter vi på flyplassen. Av og til er det litt irrterende at det nesten aldri er kø på Rygge, for da må vi sitte å vente i eeevigheter.. skal kanskje ikke klage på at det ikke var kø. Men jeg vil sovee, blir ikke bedre når jeg sitter og ser på at kattene sover ♥

Hamar

Hallooo. Igår kom jeg hjem fra en koselig trip til Hamar med de beste ♥

Når vi kom opp til Siw, er det første hun sier til meg "Har du vært i hamar før?" eehm.. ja? jeg var jo i bursdagen din i fjor! Haha.. hun har sine moments, som når hun spurte meg om det var 300 km i 3 mil. Haha! Senere var vi først på peppes og spiste, også satt vi oss på en pub og drakk litt! Vi var flinke og ikke drakk mye, men Siw og jeg sov jo halve lørdagen fordet om.. men vi rakk å ta sol, spise frokost og middag i ett og stelle oss før vi dro dit hvor Siw skulle feire bursdagen sin. Bursdagsbarnet kom forsent i sin egen bursdag iår også, haha!

Siw sine snille venner hadde til og med laget kake ♥

Siw er lykkelig etter å ha fått seg en tamagotichi! Appropå det.. se hva vi fant på Twitter dagen etterpå:

"Du kommer inn på en pub som blæster Gallows, Pantera og Immortal. Og du spør etter Tamagotchisangen. Flere ganger. Altså HELT JÆVLA SERIØST" Expand.

"Og hør her frøken, vi spiller ikke drittlåta di samma faen hvor desperat langt opp i trynet du dytter puppa dine." Expand

Hahahaha. Det var jo verdt et forsøk? de ville ikke spille bursdagssang for en ansatt engang! Siste kommentaren er forresten ikke sann..

Drikkespill.

jaokei, tror vi gir oss der. Fyllebilder blir aldri så bra at det gjør noe.

Var en bra kveld, men slokna jo etterhvert på nashet, haha. Dagen etterpå spiste vi frokost på Peppes, før vi dro hjem utover kvelden.. var jo helt utslitt. Skulle lese i hele dag, men våknet for en time siden eller noe. Så beklager at jeg er en rææva blogger, skal snart få trekt konkurransen, men man kan ikke melde seg på lengre, bare så dere vet det. Så noen hadde gjort det!

Men nå må jeg faktisk snart begynne å lese, siden eksamen er i morgen! Merker dette kommer til å bli en lang natt, uten søvn. Ønsk meg gjerne lykke til, for det trenger jeg!

Arabisk bad +++

Før vi dro inn til Malaga på onsdagskvelden var vi på Arabisk bad:

Lunka vann, iskaldt vann, varmt vann og tyrkisk badstue. Under oppholdet fikk vi også 15 minutters massasje, te og kake! Haha.. var veldig oppfriskende og deilig! Vi hadde på oss tidenes styggeste badehette også.

Etterpå dro vi på Primark, og noen andre butikker. Vi tuslet også litt rundt i andre butikker og spiste lunsjen vår..

På macdonalds! Sånn er det når jeg er så kresen. Tror de bare spiser tapas i Spania, jeg..

Middagen vår før vi dro til hotellet:

Vi var så trege at togene hadde sluttet å gå når vi skulle dra, så vi måtte ta taxi helt frem. I tolvtiden sovna vi, og rundt 05 vinket vi farvel. Jeg på flyplassen og Henriette tilbake til hotellrommet. Hehe. Orket ikke dra opp kamera på flyplassen, så der har jeg ingen bilder fra.

Satser på at det er varmt og badevær neste gang jeg kommer. Vi skulle jo egentlig dra på stranda, ikke for å bade, da. Men får å se. Men vi droppet det. Haha!

Bildedryss fra Cordoba

Tirsdagen brukte vi på å se endel av Cordoba, shoppe, også spiste vi ute på kvelden.

En fin bygning vi gikk igjennom, husker jo ikke hva det er da:

Ble gæren, de flyttet seg aldri (!!!)

Turist i egen by, hihi.

Også dro vi til en kjempekoselig hage:

Vil du ha en appelsin? Hehe...

Det var et tårn der som vi gikk opp i og fikk utsikt over hele byen:

Så tuslet vi videre, og så på disse søte gatene:

Neste stopp før shoppinggatene var plazan:

Her kjøpte vi kake: Haha!

Haha, fint skilt!

Vi havnet på en litt for fin resturant, hehe.

Etter magene var mette og vi hadde drukket en halv flaske vin hver dro vi hjem for å finne sengen. Jeg var ihvertfall dødstrøtt etter en lang dag!

Córdoba by night

Veldig fin by! Men nå skal vi ut å spise, snakkes!

Framme i Cordoba

Dette må være den diggeste frokosten jeg har spist på lenge: Iskaffe mocca, ferskpressa appelsinjuice og baguett.

I Disneybutikken :-D

Okei, må bildene komme feil vei?

Noen som vil kjøpe den bamsen til meeg? søte pedobear fra toystory3 som lukter jordbær ♥ neste gang SKAL jeg kjøpe han!

Shoppingsenter, iiih. Eneste de manglet var vel topshop, meen det lå langt unna, så det droppet vi.

Liten smothiiie pause.

Haha, fått meg nye sokker ♥

Det var dagen idag, hehe. Etter vi hadde shoppa fra oss i fem-seks (!!!) timer, dro vi og spiste litt før vi satt oss på toget til Cordoba. Vi kom til Henriette i 8tida og tok en taxi hjem til henne. En søt liten kåk, jeg ligger nå på gulvet på en madrass og fryser (!) er ikke varmt, selv om det er Spania, nei :(. Men har heldigvis kjøpt meg en digg pysj idag ♥. Haha, herregud! Første som skjedde når jeg kom inn døra var at to av hennes roomates hilste på meg på spansk måte. Gjett om jeg ble satt ut da, haha! "Uhm, hei?" skal jeg si navnet mitt nå? jeje. Nå har vi bestilt pizza som kommer på døra, snakk om latskap. Vi måtte bestille for minst 14 euro, så endte opp med fem brus i tilegg til pizza, så var det 2 for 1 på pizza. Amagard.

Forresten; det ene hjulet på kofferten min falt av når jeg kom, haha. Resten falt også av! Så nå har jeg kjøpt ny koffert. Men med all shoppingen kan det hende jeg ender opp med og ta med begge hjem.....

Ha en fin kveld :-)

Bildedryss fra Malaga

Dagens frokost:

Vi gikk opp i en festning eller noe. Husker ikke helt, men fin utsikt!

See, jesus!

Etter vi hadde gått litt dro vi på kiko og kjøpte sminke! Biiillig ♥ så tok vi bussen opp til et slott, tror jeg.. gadd ikke å gå, var enda høyere oppe en den forrige vi var i! Utsikt over hele byen.

Vi dro og lette etter en pizzaresturant etterpå. Det var lettere sagt enn gjort. Den turistguiden førte oss til åpnet ikke før 20.00, men vi fant en rett før vi skulle gi opp! Wii.

Special editon til dere som gidder og lese bloggen min :-D Det er SLIK jeg er, skjønner dere.

Ja, gi lille meg en såå stor pizza.

Etter og ha vasa litt mer rundt, stoppet det aldri å regne. Så klokka 9 gikk vi tilbake til hotellet, og her ligger vi i hver vår seng enda, haha. Men har vært 22 grader her idag, selvom vi ikke har sett mye til sola.

Imorgen skal vi på shopping (♥♥♥) tror Henriette blir litt oppgitt over hvor shoppingal jeg er..haha. Så drar vi dra til Corboda etter det, hvor Henriette bor! :-D

Hola Malaga

Heisann puser.

Nå har vi nettopp våknet. Våknet vel egentlig for leenge siden, det er såå lytt her og vi la oss ganske tidlig igår. Hører naboen i rommet hoster liksom. Flyturen igår var på 4 og en halv time. Men det gikk faktisk ganske fort. Prøvde å lese litt til eksamen. Fikk datoen rett før jeg dro. 20 nov og jeg har ikke startet å lese. Blir vel stryk denne gangen og, men nå er det virkelig selvvalgt å stryke. Men ville mye heller se film! Så "elsk meg igjen", den var såå søt ♥ hørte på musikk og koste meg. Haha.

Når jeg kom til flyplassen gikk jeg meg nesten vill! Den var såå stor, og var sikker på at jeg ikke skulle finne bagasjebåndet. Men fant det tilsutt, da. Så da møtte jeg Henriette og en venninne av henne fra Polen! Vi dro og spiste, og etterpå tok vi taxi til hotellet vårt. Brukte vel egentlig kvelden bare på å kikke rundt i byen og shoppe litt. Alle snakker spansk til meg, og jeg skjønner ikke noe! Godt jeg har med tolk..tok ingen bilder igår, bortsett fra de på flyet. Idag er jo alt stengt, så vi skal vel se litt av byen, så skal få tatt litt bilder idag!

Det kom et fly over oss, haha!

Viser heller alle innkjøpene når jeg kommer hjem, hvis dere vil?

@ Rygge airport

Sykt kleint å ta bilder på flyplassen når man sitter helt alene...

Elsker den nye bakrunnen carolinemaria har laget, så søøt ♥ legg merke til alt sølet, klarte og velte brusen min jeg..

Traff narkohunden istad. Aww, de er så skjønne. Men aldri intressert i å kose. Hmmf. Har nettopp rulla igjennom taxfreen og da satt jeg her da, alene! Hihi.. er andre gang jeg flyr alene, så det her kan jo bli spennende. Flyturen er jo ganske lang også, så jeg kommer til å kjede meg ihjel, så derfor kjøpte jeg vin! :D Er jo lørdag da... neida, eller jo. Men bare en miniflaske da! Flyet går ikke før 12.15. Merker jeg begynner å kjede meg allerede..

Ha en fin helg dere, så snakkes vi vel på spansk jord. I Malaga ♥ Værvarselet er ikke helt på min side der nede, men gleder meg veeldig til å treffe Henriette uansett!

Ønsk meg god tur, da!

Hovefestivalen 2012

Jeg har jo helt glemt å poste innlegget som var langt ifra ferdig fra hovefestivalen i år! Så hvorfor ikke gjøre det nå, så kan jeg mimre litt i samme slengen!

Haha, wtf.

Vi kom en dag før selve festivalen startet og fikk pressa teltet vår inntil siw og co, men de ble flyttet fra oss siden vi var for langt ut i branngata. Catharina og jeg var frivillig, og når vi kom var internett nede så vi fikk ikke armbåndene våre før etter en time minst. Det vil si at vi ikke rakk skjenkebåndmøtet og måtte få tildelt nye jobber. Det var vi ikke serlig fornøyd med akkurat, ettersom da måtte vi jobbe 24 timer istedet for 12, men vi gjorde det beste ut av det. Så første dagen dro vi rett på fylla, festivalvors med blant annet Sirkus Elisassen. Jeg var våken så lenge at jeg rakk å drikke morgecider og spise frokost med de andre, haha. Men tilslutt måtte jeg også ta "kvelden."

Hadde det ikke vært for at det stod onsdag på dette bildet, hadde jeg ikke huska det. Haha! Vi var veldig viktige mennesker skjønner du, her rydda vi i søppel.

Også måtte vi forlate de andre for å selge t-shorter. Fulle gutter er noe for seg selv, haha. Underholdene er de hvertfall, og til tider veldig plagsomme..

Torsdag var vel den eneste dagen vi fikk med oss en hel konsert, og den husker jeg ikke navnet på. Vi lå på gresset og chilla bare.

Utpå kvelden var vi nattevakt, og det og bli kasta rett i inngangskøen etter 2 sec opplæring, som vakt for og sjekke alle, tror jeg ikke at jeg har så lyst til igjen, haha. Sier igjen at fulle gutter er noe for seg selv, uff. heldigvis var min kø avstengt endel, og på slutten stod jeg og Cath inngangen til campen sammen. Etter seks timer hadde jeg egentlig mistet både øyne og energi. Men da var det bare å spise, så ble vi satt til en port hvor vi skulle stå i seks timer til. Haha, godt vi hadde fått tildelt en wakietokie som underholdning, og fikk høre alt som skjedde på natta. Ihvertfall deler av det.

Søppeldynga på hove. Nevnte jeg at vi nesten tissa på oss, sulta ihjel, kun hadde en stol, oog det begynte og pissregne? var blaut helt inntil undertøyet og jeg hadde på meg to ponchoer, men regnjakka lå jo i teltet. Fem minutter før vakten vår slutta, måtte vi gå en annen vei og var sååå sure! Morsom natt, men tror jeg står over til nesten år og securitasvakt er nok ikke noe yrke jeg skal satse på.

Ååh, teltet vårt ♥

Etter litt søvn var vi klare for alkohol igjen, og samme natten/morningen dro vi hjem, takke være Leo! Satan, da var jeg drittlei hele festivalen..

Neste år tror jeg at jeg står over å være frivillig. Men nå savnet jeg sommeren litt kan man si.

Var du på festival i år?

London 2012

12- 14 juli var søsteren og jeg i London.

Her på vei inn til byen:

Jeg glemte bamsen min hjemme, så kjøpte den søtingen på bildet over som reisekamerat.

Var den ikke søøøt? ♥

Hottelet vi lå på lå veldig sentralt og var veldig fint!

Forever 21 ♥

Vi brukte vel ingen tid på å se noe av byen, det var meningen men ble aldri noe av. Vi fikk sett litt da, når vi lette etter Marc jacobs butikken, og når vi lettet etter en tax bod så kjørte vi rød dobbeldekker, hihi. Egentlig så gikk all tiden vår til shopping og resturant besøk, så har ikke så mye å skrive, haha. Brukte altfor mye penger, tror jeg kjøpte ca alt jeg ville ha. Deppeshopping, it is.

Vi var på musikal da:

Men først så spiste vi middag.

Og så WICKED

Dagen etterpå tok vi en siste bytur før vi dro til hotellet og hentet bagasjen vår, og styra noe sykt for å finne the humming bakery:

Om de var verdt 300 kr i taxiregning klarte vi ikke helt å bestemme oss for, men toget rakk vi hvert fall akkurat så vi kom oss til flyplassen. Flyet rakk vi nesten ikke da, haha. Vi shoppa jo så mye at den ene kofferten måtte sjekkes inn, men så ble håndtaket på den ødelagt, så vi måtte gå til spesialbagasje, dere må ikke tro at rullebåndet der funket, så da tok det enda lengre tid. Så var det kø i sikkerhetskontrollen, og jeg skulle levere et brev og, og når vi spurta til gaten, så var det VERDENES LENGSTE KØ. Ble så pissed da.

Hjem kom vi tilsutt! Jeg elsker London, er tredje gangen jeg er der ♥

Har du vært i London?

Bilder fra Gran Canaria 2012

I juni var jo jeg og Catharina på Gran Canaria på ferie. Det hele startet jo med flystreik, men heldigvis stod vi ikke lengre enn 40 minutter i kø :-) Vi dro jo med thomas cook, og det var seriøst et dødsstort fly. Tror det var 8 seter på en rekke, med mellomrom. Vi kom ned på kvelden, så den brukte vi bare på å kikke rundt.

Bildene er ikke i rekkefølge..

Vi var jo så smarte at vi dro ut dagen etterpå, noe som var veldig gøy. Men på onsdagen når vi hadde bestilt oss båttur, var det ikke fult så gøy (for meg), det første som skjedde når vi satt oss ned var at noen gikk rundt og tvingte alle i shots. Var ikke så veldig godt for å si det sånn. Men båten hadde dritdigge stoler på dekk, de hadde til og med boblebad. Men vannet var kaldt. Det var free bar, og gratis mat, men vi orket jo ikke å drikke noe. Men de andre var ganske underholdene etterhvert. Vi kjørte også vannscooter og bananbåt, det var dødsgøy! Haha, tenker vi så smarte ut der vi humpa på bølgene og bikinitrusa falt nesten av...

Ellers brukte vi den meste tiden på og sole oss og bade ved hotellet. Vi var i nabobyen ved stranden en dag, hvor det var veldig fint og klart vann. Der var jeg også inne i en designerbutikk, hvor jeg klarte å miste bikinioverdelen min. Herregud, haha. Vi spilte også volleyball der, men sanden var så varm at vi måtte gi oss..

Vi var en dag inne i Las Palmas, på et stort kjøpesenter. Det skuffet egentlig, men vi kom jo ut med noen poser hver selv om. Elsker når spanjoler svarer på spansk, når vi sier "what" og ser rart på hverandre. Ta et hint liksom. (dette var på mc-donalds.). Når vi skulle ta bussen hjem, var det heldigvis noen snille spanjoler som sa vi måtte gå av, haha. Ellers hadde det vel vært såå typisk oss å sitte på videre.

Dette er i nabobyen, ikke en veldig velykka tur, siden alt var stengt, så vi endte opp med å dra tilbake til der vi bodde å spise istedenfor. Der fikk vi øredobber i "tips" så søtt!

Ellers gikk kveldene til kos i leiligheten vår, eller nede på senteret hvor vi spiste istedet for å lage mat. Men når man har med seg en kokk som Catharina, trengte vi jo nesten ikke spise ute, haha.

Se så romatisk ♥

Den kvelden tok helt aav. Vi dro nedover mot byen etter å ha drukket endel vin, også måtte vi ha noen sydendrinker siden vi ikke hadde fått kjøpt det enda. Der traff vi noen som spurte om vi ville bli med på nash, og det ville vi jo. Klokka var 15.00, før jeg var hjemme igjen, og da fant jeg Catharina på sofaen. Jeg presterte jo å sovne under en palme og bli vekket av politiet og kjørt hjem, så var ikke akkurat noe bedre. Haha! Alt i alt gikk det vel ned 15 vinflasker tilsammen på det nashet, vi tømte kiosken på hotellet for å si det sånn. (vi var fem personer!). Tror jeg aldri har ledd så mye etter en kveld ute, haha.. siden jeg var så våken og fin etter luren min, dro jeg til Amadores og tok et bad og kjøpte en is:

Det var så varmt at jeg dro tilbake til hotellet igjen..
Dette er mens vi ventet på bussen for avreise, hvor begge egentlig var dritlei. Hotellet vårt på bildet.

Dette er andre gangen jeg er på Gran Canaria, og liker meg igrunn veldig godt der, siden det er så lett å finne frem og slikt.

Har du vært på Gran canaria før?

Hjemme igjen fra Kos!

Igår kveld kom vi til Norge igjen, etter en veldig fin tur til Kos! Da var det rett i taxfreen for å handle, ut av flyplassen, inn i bilen til pappa, inn på Esso og kjøpe "middag", også inn på skolen med Ipaden under armen for og ha sosiologi. Igår imponerte jeg og la meg så jeg ikke hadde store problemer?!? med å stå opp litt over 07 idag. Idag hadde jeg nemlig eksamen i gym, haha. Nå er jeg hjemme, og skal legge ut noen bilder fra turen til dere:

På flyet nedover. Mat, vin, potetgull, musikk og monopolkortstopp brukte vi tiden vår på. Når vi landet tok vi en taxi til hotellet som lå i enden av øya, og var fremme på 10 minutter. Der ventet oss et giga svært hotellrom med fire senger! Vi startet med å ta noen drinker før det ble middag:

All inclusiv = gratis alkohol. Ble litt farlig etterhvert når man kunne få vin til lunsj og drinker hele dagen. Samme med kaker til dessert til hvert måltid.

På fredag leide vi scooter og kjørte inn til nærmeste by. Det var en liten koselig by. Hovedgrunnen til det var for å ta ut penger, for vi hadde ingen kontanter så måtte låne penger når vi kom frem. Vi fikk også handlet litt suverniner og småting, før vi kjørte tilbake til hotellet for å spise lunsj.

HVOR søte var ikke disse båtene da?!

Etterpå tok vi scooteren inn til byen igjen, og satt oss på bussen til Kos hvor vi var i noen timer. Vi vandret rundt i gamlebyen og andre små kriker og kroker:

Drakk verdenes beste milkschake:

Jeg kjøpte en joggebukse og en veske, før vi tok bussen tilbake igjen til byen, kjøpte tepper (ja, haha, vi frøs ihjel når vi sov med et laken!) og tok scooteren til hotellet for å spise middag. Var bare såvidt vi rakk middagen, vi kjørte oss nemlig bort....så kjørte nesten hele veien langs stranden istedetfor hovedveien.

På lørdag dro vi på stranda som lå like ved hotellet, det gikk faktisk heis ned til stranda:

Haha, dææva. Kom en mann bort og spurte om han skulle ta bilde av oss sammen i vannet...

Etter lunsjpausen endte vi opp ved bassenget:

Ja, det er en bok du ser. Ja, jeg leste den ut på to dager. Ja, jeg er stolt av det!

På kvelden spiste vi på den "Italienske resturanten" de hadde på hotellet:

Ganske så fint var det der!

Vi tenkte å gå en tur, og haike ned til byen fordi vi var rastløse. Idet vi er kommet hundre meter stopper det en bil og spør om vi vil sitte på, så da ble såklart svaret ja, og da ble det ordentlige drinker:

Men vi var ikke så lenge før vi dro hjemover igjen.

På søndag var det sikkelig varmt, og vi lå ved bassenget hele dagen og slakka.

På kvelden spiste vi på samme resturant som kvelden før, og som lunsjen faktisk. Vi hadde denne utsikten fra der vi satt:

Plutselig kom det en oransj måne opp, så da måtte jo jeg løpe og ta bilde:

Måtte beskjære bilde da, siden jeg kun hadde med meg 18-55 mm linsa.

På mandag måtte vi pakke å dra. Fikk nytt solen litt før vi tok en taxi til flyplassen, og satt oss i flyet som skulle bringe oss hjem til Norge.

Hade Kos :(

Stikker til Hellas!

Idag var jeg ikke på skolen, var heller i Ski. Så utrolig fint vær det var idag! Så på toget at det stod oppi mot 24 grader. Er usikker på om jeg skal fortsette med naturfag (det vil si, om jeg skal ta eksamen), derfor var jeg ikke der. Faktisk så er det bare 6 skoledager igjen! :D 5 hvis jeg dropper ut av naturfagen, så har jeg 7 eksamener hvis jeg tar alle før det er SOMMERFERIE. Enywhys, i morgen tidlig drar jeg til Kos i Hellas sammen med søsteren min! Vi blir bare frem til mandag, men gleder meg som en baby til og komme litt vekk likevel. Til sol og varme, det beste er vel at vi skal sove på 5-stjernes hotell med all inclusiv! ♥

Blogger der nede fra hvis jeg gidder, hvis ikke; ønsk meg god tur? :-D

Gårsdagens innkjøp

Alt er fra bikbok. Også kjøpte jeg et armbånd og en neglelakk. 50% ♥

Disse er fra Gina Tricot. Ubrukte sommerklær i skapet, kjøpt for en stund siden da.

Søte t-shorta jeg fikk av søs!

Tycks?

Idag er det 1.mai!!! superhappy for det, det dumme var at jeg lå i sengen til 19.00, også når jeg kom opp ble jeg fortalt at det hadde vært sommervær i hele dag, men fikk grillmat da♥ Så jeg stakk på trening og tok sol etterpå og nå har jeg igrunn nettopp kommet ut av dusjen. Ansiktmaske og hårkur, osv! Wee..

Manchester

Hei! Hadde en veldig koselig tur med mine kjære ♥

Kan vel ikke skryte på meg at vi så så mye spennende av byen, men stort kjøpesenter var det der, så ble mest shopping. Så vi tilbringte vel fredag, lørdag og søndag der, haha! Ble jo plutselig snøstorm på lørdagen, noe vi ikke heelt hadde forventet. OMG - har ikke vært på Starbucks da, men var på Costa hvis det telles!

Fredag:

Bella Italia ♥ ..

Parishjuul - hvorfor er det det overalt?

Resten av kvelden surra vi egentlig bare rundt, også spiste vi dessert på Hard Rock. Hvor Ida presterer å si "Det er litt sånn rocka cafe" .. haha, trodde vi skulle dø av latter.

Lørdag:

Haha! Lusj på en pub. Bestilte verdenes ekleste burger der, klarte en bit ... :)

Sen middag på Pizzaekspress ♥

Har ikke jeg verdenes søteste sokker kanskje? (Nei, gikk ikke med de ute..)

(Ja, Henriette og jeg har kjøpt lik genser, hehehe)

Ligretto var enda gøyere med litt vin i blodet. Hvert fall enda mer stressende ..

Søndag:

Da rakk jeg også frokost ♥ haha.. siden vi måtte jo uansett sjekke ut klokken 11.

Kina land.

Også endte vi opp på et museum i toppen fem minutter, også i en Kathedral Kirke, eller noe.

Så endte vi opp på kjøpesenteret igjen, før vi spiste litt på Taco Bell, dro til hotellet og fulgte Henriette til togstasjonen:

Hihiiii.

Ida og jeg dro likegodt til hotellet vårt vi og, siden det var ved flyplassen, og var begge i lykkerus for hver vår dobbelseng og dyne ♥..  ikke fult så kult at resturanten på hotelet bare hadde rare retter, ente opp med to foretter, og det tok så lang tid at vi kun rakk se at King Kong døde :( (Film på tv..) men vi fikk jo faktisk gratis transport begge veier, så klager ikke. Tok igrunn ikke mange bildene på turen, men det var hvert fall noen ..

Paris

Haha, nå er det så lenge siden jeg var i Paris at jeg egentlig ikke husker hva jeg skrev sist. (kom til å slette det i arkivet.)

Jeg kan jo først slenge inn noen bilder fra den første dagen, som jeg har skrevet om HER.

Utsikten fra hotellrommet. Noe høyt, gikk til og med ikke ann å åpne vinduene. Haha, merkelig!

Det ble såå (enda finere) når det startet å blinke!

Vi var som sagt oppe tidlig dagen etterpå, for og få med oss mest mulig. Først var vi på museum (som jeg ikke husker navnet på) men der Mona Lisa er utstilt. Det var sååå gøy, eller kanskje ikke. Men søs likte seg der da. Heldige meg fikk heldigvis gratis inngang.

Digger denne glass-trekanten!

Stod en liten trepinnemann ved siden av og søs bare: Stell deg ved siden av den, så skal jeg ta bilde. Men var visst denne hun mente, haha, dere ser likeheten, ja?

Etterhvert tuslet vi videre, ganske langt også!

På veien var vi og innom noen butikker og shoppet litt. Her i sminkebutikken. Lenge leve bareMinerals ♥

Så var vi endelig oppe ved denne, som jeg ikke husker navnet på.

Videre tok vi banen til Notre Dame:

Da føles det ut som vi hadde gått flere mil. Men tok oss likevel en tur til shoppinggata, stengte nesten med engang, så var ikke så mye vi fikk tid til.

ENDELIG MAT! Haha, vi rekker aldri å spise når vi er på tur. Iløpet av hele dagen hadde vi spist en pannekake med nutella. Alle vet at vi blir sure når vi ikke får mat, så at vi måtte vente over to timer på bord når de sa 20 minutt gjorde ikke saken bedre. Så etter dette dro vi hjem, slitne men masse nye opplevelser i minne. Vi hadde gått nesten 23.000 skritt den dagen...

På søndag var vi jo i Disneyland og stod opp før sola, som jeg har skrevet et innlegg om HER. På kvelden var vi innom her;

Også kjøpte vi noen suverier, var innom mc donalds (haha) og spiste på hotellet, rakk visst kke spise noe serlig denne dagen heller...

På mandag var det tid for å dra hjem;

Ville ikke dra fra det sykt fine hotellet. På toppen i (23 etasje, tror jeg) var det golftbane, og i 22 var det badebasseng, solarium ogsåvidere. Synd vi ikke hadde tid!

Også satt vi på det kule toget igjen, før vi fløy avsted til Norge!

Orket ikke legge ut fler bilder, ligger fler på facebook for de som er venn med meg ;-)

Fikk du lyst å reise til Paris nå? ♥

Sliten

Blitt mye gåing, lite mat og lite søvn! Men har hatt en veldig fin tur, ferie er best ♥

Foran det fine slottet i Disneyland ♥

Kommer mer bilder og sånn etterhvert, må bare hente inn litt energi. Kom hjem går kveld rundt 23.00, (landet rundt halv 8, men ble surr med buss osv, så ble tog på meg inn til Oslo) og sovnet vel på flekken, og måtte opp 07 idag og til skolen...

Paris, i love you!

Eller bare J"taime!

Var innom et senter i Sarpsborg og fikk byttet strømpebuksene før vi dro, og fikk såklart med meg en singlet med den teksten på! Men siden jeg har glemt pysj var jo det bra!

De har fått tranbær snus på flyplassen nå...>< haha. Uansett. Vi kom frem til hotellet rundt halv 9. Tok endel tid med buss, tog, osv! Vi satt i dobbeldekker tog(!!!) fett! Hotellet er kjempefint, bor i 14. etasje, litt høyt for min del, men veldig fin utsikt!

Istad var vi og så eifeltårnet by night! Mye finere enn jeg husket, spessielt når det blinket :D vi dro også opp i det, men helt på toppen var det stengt, men vi fant ut av at køen kom til og være lengre i morgen. Var jo høyt nok, og som det blåste!

Nå er det busselalle her, vi skal tidlig opp og bruke hele dagen i morgen!

Utsikten fra rommet!

Fine tårnet!

Meg og min nye BFF

Jeg klarte jo ikke og motstå da, se på den søte krabaten, jeg bare måtte ta bilde med den tilslutt ♥

Sunny beach

Da har jeg væt hjemme i nesten en uke. Var deilig og komme hjem, men likte varmen bedre, så vil egentlig bare snu igjen nå. Vi var faktisk bare på stranden ordentlig engang og det var siste dagen, var der bare for å bade/gå da, den ene gangen var det rødt flagg, og helt SICK med bølger, så da turte vi ikke bade. Haha. Var vel igrunn ikke lov heller.

Ellers har det gått i soling, bading, spising, GÅING, haha, vi gikk hele tiden, det gikk minitog her, haha, gøøy! Spiste altfor mye pizza og drakk for mange drinker. Man kan faktisk bli lei av det også, prøv det ut en uke i strekk. Ellers var ikke Varna (byen) så mye å skryte av, men vi fikk handlet litt på New Yorker, og delfinshowet var jo bra, eneste sighseengen vi hadde var kirke(?) eller kloster, husker ikke...

På vei nedover ♥

På bussen fra flyet til flyplassen.

En vandretur på stranden, det endte opp med en veldig lang gåtur..

Pizza

Den gale viktig...mener såklart, glade. De inkasterne var så irriterende at vi aldri dro dit...

Baren vår ♥

Haha!

Pedikyyyr! hehe..

Skliene og sånn på hotellet var faktisk ganske gøyalt!

Gamlebyen i Nessbar.

Is med seriøst ALLE slags ingredienser.

Badeland!

Kjeda meg littegranne da..

Chill ♥

EKKELT, og seriøst som det skilte...fiskene spiser på oss liksom ♥

Syns igrunn jeg var ganske sjarmerende her jeg, man blir høy på vannpipe vet du :)

Kunne ønske jeg kunne redddet alle dyrene i verden...

:D

Det var vel kanskje nok bilder, stjal noen av de av Henriette også. Kommer nok noe mer, haha. Har hatt en bra ferie ♥

Har du vært i Bulgaria før?

Drinkgalskap

Dette var jo igrunn bare noen av de...haha. Hadde egentlig tenkt å lage eget drinkalbum på face, eller vi tulla ihvertfall med det, derfor alle bildene, men tror kanskje jeg dropper det altså. Hehe.

Cosmopoliton ble favoritten ♥ og drikke 6 av 8 dager var vel ikke helt etter planen, men var jo så gøy med alle de forskjellige drinkene, billig/gratis og happy hours :D

Så de ikke gode ut, kanskje?

Skumpartheeey

Kan ikke skjønne at ingen ville på skumparty, når vi gikk fordi var det ingen der. Så vi gikk ikke inn, men litt senere på kvelden syns vi det var en god ide. Vet ikke hvor god ide det var, fordi alt skummet var flyttet tl sanden istedenfor der den egentlig skulle ligge, og jeg hoppet jo utti og drunet nesten. Sand everywhere liksom, men var gøy da!

Dette bildet forklarer vel det meste om hvorfor jeg aldri ble kvitt all sanden...haha!

Digg, haha! Men var gøy :D

Har du vært på skumparty før?

For jeg hadde ølbriller på...

Hælla! Allerede torsdag..er så deilig vær her, billige, fine og fargerike drinker <3 igår så jeg faktisk to tequlia shots til 4 kr, og en øl til 4 kr... Hvor sykt er ikke det? Haha... også er det jo åpent 24/7!!!

Vi koser oss :D har tatt pedikyr, gått til enden av Sunny Beach,(langt!!!) er så mange morsomme barer rundt her, noen har til og med basseng(!!) og himmelsenger, og hele byen ser jo ut som lekeland, masse tivoli overalt og andre ting, men de liker vi jo <3 vært i gamlebyen i Nessbar, igår var vi i aqualand/mini dyrepark, haha, første som skjedde var at vi ble blåst vekk fra barneskliene, litt flaut kan man si. Og vi kjørte vi sånn gøy ting på stranden :D hang etter en båt, vi lekte også med undervannskamera. Haha, kamera nr to. Det første ble fult av vann. Hahah. Vanntett sa du...på kvelden spiste vi i en borg!

Nå ligger vi og slakket i sola og spiser frokost, sov litt lenge idag så rakk den ikke. Har fått skille <3

Ikveld skal vi på skumpartyyy! Og tidlig i morgen skal vi til Varna, en litt større by! Delfinshow, sightseeing og shopping <3

Legger ved noen random bilder fra iphonen :D Wii, håper det regner i Norge. Neidaa. Joda :)

Woo-woo :D

Chiller ved bassengkanten

Wopwoop! Har en inrømmelse og komme med.... drakk vin på veien igår! Haha..Kjempefint og utrolig stort hotell, (bortsett fra at vi ikke fant lakenet, hahaha) 40(!!!)tv-kanaler, og store (mange) basseng. Er 3+ stjernes tror jeg.. til og med mini badeland og pirates of caribbean skute :D Var ute å kjøpte litt mat igår, (godteri) og en vinflaske koster seriøst 12 kr.. Er jo helt sick og veldig trygt.. haha! Veldig billig her med andre ord.

Det er forresten nett på hotellet, det stod ikke, så trodde ikke det var, så det var jo chill! Da kommer det vel noen innlegg. Vi har nettopp spist frokost og funnet solseng, er sykt varmt. Sikkert 30. grader, men det klager vi ikke på, blåser jo litt
Fin vær i Norge? Ha en fin dag, det skal vi ;-)

Sitter i flyet

Hola! Tok sin tid og komme seg til Torp idag, bussen kom nesten en time forsent, men siden det var god plass, dobbeldekker og gratis Internett ble de tilgitt <3 nå sitter vi faktisk i flyet, og er ready for take of.. Uff, hater å fly! Men det går vel bra denne gangen også.. Har faktisk kjøp meg en bok; "bumerang" også har vi spist på Peppes og handlet i tax free'n.. Nå letter vi snart, så vi snakkes i Bulgaria, regner jeg med :)

Halla Bulgaria!

Ikke helt feil....etter en helg med flom, lyn og torden. Litt koselig det også da, men foretrekker heller det meldte over. Skal reise sammen med Henriette forresten, fra Grenland ♥

Ingen av bildene ville være i samme størrelse, så viser heller når jeg kommer hjem. Men vi skal heldigvis ikke bo MIDT i sunny beach, da hadde jeg død, tror jeg...også har de et voksenbasseng og et barnebasseng med masse sklier på hotellet ♥ gjett hvor vi kommer til og være mest da...haha. Neida (joda..)

Men nå må jeg stelle meg litt. Nettopp sovet et par timer for å ikke bli helt død på turen. Stikker med bussen 13.10, så blir endel venting på flyplassen da flyet ikke går før 18.35, så kommer sikkert et innlegg eller to :-)

Ønsk meg gjerne god tur, da blir jeg happy!

Stockholms idyll med fine jenter

Siden det ikke ble noe sydentur på oss - så måtte vi jo få til en tur, og det gjorde vi! Tidlig kjørte vi innover til Oslo, og satte oss så videre på toget etter å ha plassert bilen hos min pappa. Togturen tok seks timer, det gikk overraskende fort. Noen fikk vel litt for mange øl innabords også. Ente blant annet opp med at hele gulvet ble fult av øl.....haha. Tror ikke vi var de enste som var glad når vi var fremme for å si det sånn. Etter og ha funnet frem til Hostelet, spiste vi på Mc'donals og sovnet i sengene våre. Hadde jo døgna før jeg kom så klart.

Grisa du, Sunniva?

ALLE våknet dødstidlig. Sånn 06....og bare...ja, morgen nå?! haha, skjønte virkelig ikke hvorfor det skjedde. Jeg sovna heldigivs igjen!

Nesten hele tirsdagen brukte vi til suprise...shopping og på kvelden måtte vi jo ut for å utforske utelivet. Camilla og jeg fikk utforsket det litt for mye, og var ikke i seng før 07, og det var jo nesten stå opp tid. Men vi greide oss, og kom oss ut bare en time senere enn de to andre, og hadde en veldig gøy kveld ute.

Sunniva og Camilla kjørte på med en litt liten frokost...haha!

Køyeseng ♥

Alle sammen ♥

Nye venner da vettu! ;)

Så ble det dagen derpå shopping. Bokstavlig talt, lunsjen ble spist på pizza hut. (Æsj, Sverige kan ikke lage pizza!!) Siden folkene skulle ha middagslur så dro jeg en tur ut på egenhånd på sighsing - var jo seff like før jeg ikke fant veien hjem igjen. Surra litt kan man si, men jeg kom meg frem tilslutt!

Skvatt sikkelig, haha, trodde hun var ekte jeg vet du.

Før vi skulle dra ut på kvelden igjen måtte jo magene mates, (alle bortsett fra Camilla sin, haha) så da endte vi opp med dette;

Litt sterkt for meg kan man si..siden det lå rett ved siden av hostelet så dro vi dit. Legg merke til den kjempestore øllen!

Og kvelden gikk som så. Først mistet vi den ene, også mistet jeg de andre. Liker ikke utsteder med masse press for å komme inn, inngangspenger, politi som vandrer, vakter overalt, dyrt, OG sikkert tusen personer. Fant ikke veien ut engang. Endte jo opp i fosterstilling på en sofa hos en fyr vi traff dagen før, så det var jo koselig :-)

haha! Søte kopper, ikkesant? ♥ veldig tilfeldig at jeg har den med politimenn på altså...

Haha, beste!

Så vi var jo hjemme om moringen, ble bare pakke og dusje for så å sjekke ut da, ja. HAHA, rommet så jo ikke ut! Ikke rart vi fikk klager dagen før, uansett..dagen derpå mat;

Men det var faktisk det beste jeg (vi) spiste på hele turen! Tacobar ♥

På hjemreisedagen gjorde vi ikke noe spesielt en å gå Stockholm rundt. Men skal si det var en litt av en dag, men sær dagenderpå humor. Sunniva skrek blant annet ut "Klamydia test" på Apoteket, og jeg bare "Seriøøøst?" og begynte å se på den, haha. Fikk så latterkrampe...skjedde så mye rart den dagen, haha!

Var godt og komme seg på toget, for å sove ♥ så hjemover til Risør, var vel hjemme rundt 03. Skal si si jeg var sliten, men det var jeg nok ikke alene om!

Tusentakk for en fin tur jenter! ♥

Har du vært i Stockholm før?

Bursdagreise til London

Tidlig oppe og trøtte, lettet flyet 07.00. Når vi kom frem satt vi oss på toget inn til byen og fant frem til der vi skulle sove og satt risky fra oss bagasjen på hostelet. Det var nemmelig litt annerledes enn vi trodde der. Faktisk så stygt at jeg ikke har noe bilde engang :)). Vi satte oss på Subway for å spise lunsj, og gikk (tok tuben) videre til London Eye. Stod 40 min i kø, men var veldig fin usikt, og turen varte i 30 min. Morsomt med de som jobba der, bare tok matpausen en runde rundt.

Begynte jo selvfølgelig å regne på veien opp.

En av mange fine bygning, Big Ben.

Selveste London Eye.

Etter og ha sett oss litt rundt omkring dro vi hovedsaklig til Primark.. MASSE folk. Brukte lang tid og kø overalt. Kom ut med overraskende lite også, skal nok unngå å dra dit i juli igjen..haha. Vi fant oss et sted å spise, og jeg måtte bytte sko. Gikk med ballerina sko vet du. Smarte meg....litt senere på kvelden var vi UTSLITT og dro hjem. Sovna så og si før hode var på puta.

Etter og ha spist frokost på torsdagen, dro vi på museum. Ganske greit, siden det uansett regnet. De hadde alt fra trær til celler..

Alle kan ikke ha like stor hjerne da vet du.. det skumleste var vel at ape-skjellettet der, så ut som et menneske.

Etter og ha vandret her en stund, prøvde vi og finne frem til Harry Potter plattformen. Den var stengt, så vi tok bilder ved en fake de hadde satt opp:

Vi fant endelig frem til en bilettluke og bestilte biletter til musikal. Etter at jeg hadde klart og ta ut 500 pund i en minibank. Flinke meg! Ble Phantom of the opera, siden Wicked var utsolgt. Etterpå dro vi til Hard Rock, men snudde fort, siden det var over en time ventestid på mat. Det hadde ikke vi tid til, så vi tok oss en is, og dro heller på pizza hut, like ved teateret. Etter mye surr, fikk vi endelig bilettene våre, nye biletter faktisk. Såklart bak en stolpe...musikalen var helt grei etter min mening, var jo bra på sin måte!

Vi var jo såå sultene, så slo til med forret plus stor pizza. Orket bare halve..haha!

Et bilde av salen, var selvfølgelig ikke lov og ta bilder under forestillingen.

Vi var på M&M world og litt annet før vi satt oss på siste tuben hjemover.

Fredag morgen var vi tidlig oppe, men fikk ikke tid til så veldig mye, før vi måtte sette oss på toget til flyplassen. Vi satt fra oss bagasjen og kjørte rød dobbelbuss, gikk i noen butikker, spist lunsj på Starbucks, og kjøpt kake/ cupcakes til togturen/flyturen hjemover ♥

Vi måtte løpe til gaten, men det viste seg og ikke være nødvendig. Fordi det var forsinkelser, men vi kom glade hjem på kvelden likevel og jeg skal tilbake. London. ♥  Vi har begge forresten vært der før, derfor vi ikke dro på Madam tussaud og det der, som "alle" turister gjør..

Fineste gjengen

Selv om jeg ble syk på torsdag og ikke fikk noe serlig søvn før fredag ble hvertfall formen bedre og jeg kom meg avgårde, selv om det var helt sykt masse folk med bussene.

Fjorårstreff på Grenland i helgen var herlig, og få treffe igjen så mange søte mennesker, gi en gledesklem istedet for en trist en, bare henge rundt, sove på rommet igjen, osv. Var endel som manglet, men hadde det veldig fint med de som var der! Har savnet og være sammen med alle samtidig på Grenland siden vi sluttet der i fjor, det var helt sykt trist..men det er ikke så lett å forstå seg på uten og ha gått et år selv. Haha, jaja, her kommer bilder;

På kvelden, og vi fikk taco til middag ♥

Etter det hadde vi årbok quiz, stod mye rart i den årboka for å si det sånn.

Etter endel kaffe så overlevde vi jo sandvolley turneringen som var fra 22-02 også.

Korridor 2 ♥

Sov på naborommet jeg bodde på, siden det var enkeltrom og jeg sov heller på dobbelt rom med Ida Kristin i helgen! Men jeg fikk hentet en ting jeg hadde glemt på rommet da, HAHA!!

Rundt 03 trasket vi vel i seng og var tidlig oppe igjen til frokost klokken 10.

(foto: Ida Marita)

(Foto: Ida Marita)

(Foto: Lærer Grenland)

Det var egentlig meldt regn hele lørdagen, så vi var sykt heldig med været og dro på stranden! Merka jeg hadde blitt litt lat det siste året siden vi ikke engang gadd å gå ned, men vi ble jo kjørt så. :D så det ble chilling på gresset, volleyballspilling, og litt bading (les: hadde ikke badetøy med meg ned så eh..)

Når vi kom tilbake fra standen møtte vi dette! Så før vi fikk grøt :D :D :D tuslet vi på butikken og kjøpte is;

Ingen reunion uten å leke litt? såklart ikke! Aner ikke hvorfor de valgte meg som lettest, alle ser jo at alle sliter. Haha! Det verste var når vi skulle skli i 3 minutter så mange ganger vi kunne etterhverandre, etter 1,5 min hadde jeg både blodsmak i munnen og hakket ved og spy, men vi klarte ca 28 ganger vær og slo gruppen før oss! Og jeg er jævelig støl enda. Husker ikke sist jeg var så støl, haha! Vi kom forresten på 3.plass av alle.

(Foto: Henriette)

(Foto: Lærer Grenland)

Rundt 18.00 tiden kjørte vi ned til byen. Det var visstnok NM i sykling. Ikke at jeg er så fan, men ble med likevel. Og vi hadde det koselig med å spise is i sola ♥

Når vi kom tilbake ble det grillings på oss! Haha, stakkars alle syklistene som måtte spise kylling og ris istedetfor, de hadde luktet grillmaten og ble så glade, men treneren demmes nektet dem å spise så "tung" mat, haha! Grenland fhs fungerer som overnattingsted om sommeren for de som ikke skjønte det...

På kvelden hadde vi jo som vanlig syngekveld, underholdning og slik. Rundt 23.00 var det også thomasmasse med søte Johan (Skolepresten, eller lærer om du vil!) En slags gudtjeneste, eller man kan vel egentlig ikke kalle det det. Vi drøyet jo kvelden så lenge som mulig, men rundt 03 så måtte vi natte, øynene var litt som sandpapir!

Så nuttelig! ♥ endelig fikk Grenlandsbabyen møte hjemmet sitt liksom! :D

Og jeg fikk endelig "nyte" på søndagsfrokosten som alle sa igjennom hele året at var så god! På bildet spilles det kort, haha, veldig sjokkerende tidsfordriv. Var faktisk litt som var forandret siden jeg var på besøk i januar også, men grenland er grenland!

Rundt 14.00 var alle hadeklemmer gitt bort og fått, og Ida Kristin, Ida, Henriette, Bård og jeg tok turen mot Oslo! Henriette og jeg hoppet av i Drammen og vi trodde de feiret 17.mai, men var visst bare 200års dag! Så vi tok toget inn til Oslo. Slitene tuslet vi litt rundt slottet og spiste middag på Egon og dessert på Delideluca. Rundt 21.00 forlot jeg Henriette fordi jeg var så kaketrøtt og skitten. Fikk jo ikke tid til å dusje hele helgen. Hahah.

Hadde ingen planer om å havne i Oslo, så måtte jo vaske klær med engang. Både det og dusjingen gikk jo som så.. Et ord; Sliten..Så idag har jeg bare sovet, vært en tur på butikken og spist, er litt smådårlig idag igjen! Godnatt..

ooog! Savner dere allerede ♥ tidenes helg "hjemme."

Tyrkia var såå chill.

Tenkte det var på tide med et lite innlegg igjen, lenge siden sist! Det har jo ikke skjedd så sykt mye da, var ute på fredagen blant annet, og på onsdag dro jeg til Oslo. Igår var jeg på senteret for å shoppe og se litt, senere tok jeg sol ♥ Men jeg skulle egentlig fortelle om Tyrkia turen da, so here we go!

Her er vi på flyturen nedover, jeg hadde kun sovet to timer natten før, og reist fra morgenen av, flyet var forsinket og var egentlig bare sykt overtrøtt, i tilegg drakk jeg jo vin. Så når vi endelig kom frem til Tyrkia, hadde vi en busstur i mørket og ankom hotellet 05.00! Slitne og trøtte i seng 05.30, og da begynner det en hane og gale som bare det, ikke nok med det, den snakket med en som tydeligvis var på andre siden også. Men vi sovna!

Her chilla vi i sola hele neste dag, for vi var liksom litt trøtte..

På kvelden stelte vi oss og tok den første turen inn til byen. Hvor vi så litt i butikker og spiste på resturant. På veien så var det en buss som mistet en hjulkapsel, og den kom i full fart mot meg, og før jeg visste ordet av det hadde den kræsjet i leggen min. Ble heldigvis bare stoort blåmerke og sår. Kunne gått ille....min flaks.

Og Solnedgangene var helt syykt fine!

På vei hjem til hotellet spiste vi dessert på resturanten rett over hotellet vårt. Og vips hadde vi fått en ny venn, og hyggelig var han faktisk! Lo oss litt ihjel når han løp over gata for å kjøpe banan fordi jeg ville ha banansplitt, noe de ikke hadde på menyen engang, hehe....

Nok en chill dag i sola, ved bassenget. Etterpå dro vi på gratis guid tur til en skinnbutikk. De hadde til og med en moteoppvisning for oss, etter og ha vært der dro vi til en gullbutikk. Begge deler var egentlig dønn kjedelig. Vi fikk roser på den siste butikken da ♥ Var visstnok morsdag!

Og noen spurte om søstra mi og jeg var tvillinger. HAHA! Ser det ikke sånn ut kanskje? Etter vi var ferdig der, fikk vi en guid tur i gamlebyen, og der var det syyykt fint. ♥:

Vi satt oss ned for å spise på toppen av en resturant, og utsikten var fin. men var en båt i veien for at solnedgangbildene skulle bli fine!

Kul med søster sine solbriller, ikke sant?

Dagen etter var vi ved hotellet og hadde tyrkisk bad. Sykt chill. Vi ble først lagt inn i badstue, bobla inn med masse rart, helt vann på, og ikke minst skrubba fra topp til tå. Etterpå fikk vi varm eplejuice(?), en chill stol litt i kulden med varmeovn og håndle & ansiktmaske. Etter den var skylt av fikk vi oljemassasje over hele kroppen og ansiktmassasje. Følte meg seriøst som et nytt menneske etterpå...leste forresten ut en hel bok også. "Saras nøkkel.." skal definitivt se filmen. Bra bok! Når dagen var omme tok vi gratisbuss til en stor butikk, de solgte mest fake klær der da.

Så enda senere på kvelden ble middagen rett over gata. Egentlig der vi likte maten best.

Dagen etterpå tok vi en tur på stranden, tyrkerne stilte til og med gratis buss til en mye finere strand enn den vi hadde i nærheten!

På den stranden var det forresten en tyrker som lagde en rose til meg av en serviett, hahah, søtt ♥

Neste dag dro vi på den stranden som vi kunne gå til, den var helt grei liksom. Chill at de bare kommer og serverer deg den maten du har bestilt på solsengen! Vi spaserte og på den nye strandpromenaden som er blitt laget i Side. Vi tuslet også litt i butikker, og for andre gang opplevde vi at noen KJØRTE oss til banken for å ta ut penger, også til hotellet igjen. Hvor snilt er ikke det??!

Pedikyr fikk vi også tatt, haha, det trengtes på mine føtter for å si det sånn!

På kvelden var vi på tyrkisk aften. Hvor vi fikk tyrkisk mat, og underholdning. Masse dansing og ville greier!

Nye sandler ♥ og rose da, ser ut som den er helt spessiell for meg, haha, så personen som ga meg den i 2 sek. Siste dagen og det regnet, vi gikk egentlig bare og surret rundt, fordi vi ventet på at privattaxien og guiden vår skulle hente oss. (haha..) å kjøre oss til delfinparken. Alt det fikset guidene! :D Det var seriøst kaldt denne dagen, men vannet var ikke noe ille, så det gikk fint, og det var jo bare helt herlig og endelig få svømme med en delfin!

(Delfinbildene ble tatt av en snill svenske som så på)

Kvelden ble brukt på og ta tatoveringer (ikke meg) i plaskeregn, og uvær så det dundret. Lysene blinket litt og tatovørende drakk øl for å tatovere bedre.Trodde ikke det skulle gå bra med andre ord, men det gjorde det altså. Vi dro et sted for å spise pizza, før vi var innom naboresturanten for å ta en avskjedsdrink:

Etter en uke i sydenland, vil man som oftest dra hjem. Men nå var det helt motsatt. Har virkelig fått et annet inntrykk av Tyrkia enn der jeg var sist gang, og de spurte meg faktisk om de maste mer i Alanya, så tror ikke de vil være som dem. Ikke nok med at de er så hjelpsomme og snille, de gir oss armbånd, kort og setter søte ting på gensrene våre. Vi lo jo hele tiden og var inne i butikker LENGE. Har ikke hørt så mange gullkorn på lenge...dessuten er det jo crazy billig der, iforhold til hva vi har vant til her hjemme!

Vet hvertfall at dit skal jeg tilbake! Gjerne samme hotell også ♥ Virket så hyggelig de som jobbet der også, og nattevakten som var så søt og stakkarslig. Fikk bare lyst og være nattevakt for han så han kunne sove! Men det var vel kanskje nok om Tyrkia nå, alle bildene er forresten ikke tatt av meg!

Vært i Tyrkia før?

Fantastiske dyr

Vi danser her, haha!

Har bare to bilder tatt av fotografer der, (og film) siden de var så sinnsykt dyre, var jo ikke akkurat billig og svømme med de heller. I maange år har jeg maset om å dra steder hvor man kan svømme med delfiner, nå som vi var i Tyrkia så bestemte vi oss for å gjøre det, lykke! Søte søte søte, delfiner!

Når jeg kysset den hele tre ganger, spurte treneren om han hadde fått seg kjæreste, så nikket han ♥ Awww, jeg har fått meg kjæreste! :D

Fler enn meg som er betatt av delfiner? Jeg har jo til og med tatovert en delfin på leggen min!

Hallo Tyrkia

Igår hadde jeg mine siste teorikurstimer. Det vil si at jeg bare tok halve kurset og må lese meg til resten. LYKKE TIL med det, sier jeg bare.

Over til noe annet, jeg dra til syden ikveld!
Til Tyrkia, har vært i (Alanya) engang før i 2007. Men vi skal reise til Side. Har et håp om at de ikke er like slitsomme der..........hah. Både jeg og søstra mi er jo blonde, så kan bli morsomt.... :)

Her skal vi bo.

Ingen bryr seg, men måtte bare...(Capsen er bare med for solens skyld..)

Kofferten er klar og det samme er jeg. Har til og med lakket tåneglene, HAHA. Håper bare på bra vær, værvarslerne surrer jo som bare det. MEN, skal smørke ansiktet uansett om det regner.

Vi drar med bussen inn til Oslo 11.20, også møter vi søs på Gardemoen, er ikke fremme før i 02-03 engang, så veldig smart av meg å sove to timer på morrakvisten...

Prøver meg på snusslutt igjen. Men tror ikke jeg tør dra uten, i tilefelle jeg kommer til å gå i veggen, eller spise meg ihjel på søtsaker. Vurderte nettopp og lage gele liksom....

Ellers i Gran Canaria

Hadde vi strålende sol hele uka, og mye bedre vær enn forventa. Yr.no kan gå å dø, for de hadde helt FEIL. Men det var jo bare utrolig digg. 30 grader i skyggen - ish. Første vi gjorde når vi kom ut av bussen og inn i "leiligheten" var og legge oss på varandaen, på stolene der. På kvelden var vi i byen og kikket, og spiste kveldsmat, vi bodde ganske langt oppe i dalen, så vi "måtte" ta taxi ned.

Flybilde, på vei nedover visste de "Asfaltenglene", haha. Under filmen var det masse turbelens, så trodde egentlig vi ikke skulle komme frem. (neida)

Sykt fotogen fugl som sat på kanten av gelenderet. Vi hadde fiin utsikt!

Neste morgen gikk vi til Amadores stranden, sykt fin strand! Etter to timer var jo jeg lei (som vanlig), så vi tok en taxi tl nabo byen Arguineguin (Taxi var biiillig), hit kom vi selvfølgelig da de startet siesta, så vi ble litt kjent. Var innom den norske sjømannskirken, og satt oss for å spise. (Ikke der altså) Etterpå handlet vi litt, også klippet jeg meg i denne byen. Så dro vi tilbake til hotellet og solet oss der. Jeg undervurderte sola veldig. Så når jeg skulle legge meg så jeg ikke ut! Hadde solbrilleskille og var sikkelig brent i ansiktet. Når jeg våknet dagen etter hadde jeg blemmer som utviklet seg til skorpe. Så jeg har egentlig endelig fått nytt hudlag!

Fredagen tok vi bussen til Puerto De Mogan. En veldig koselig by! Det var marked der den dagen også! Det morsomste den dagen var vel når en spanjoler trodde jeg var sulten, også kom han og ga meg en banan. Vi spiste en is i sola, og hoppet på en båt tilbake til Puerto Rico.

På kvelden ville jeg dra til Atlantico kjøpesenter, så da gjorde vi det. Det vi ikke visste var at det lå nesten i Las Palmas. Men vi kom frem tilslutt og fikk handlet litt. Når vi skulle dra hjem, brukte vi 45 minutter på og finne bussholdeplassen. Vi spurte maaange, men alle var elendig til og forklare eller kunne ikke engelsk. Tilslutt førte en koselig spanjol oss til en tolk, og vi rakk akkurat siste bussen tilbake og var vel hjemme ved midnatt.

Så vi slappet mest av dagen etter, og spiste god middag i byen vi bodde i!

På søndag var vi en liten tur på "lokal" stranden i byen. Den var full av de som bodde der og turister så klart...

Slår aldri feil at jeg må kjøpe meg tåsko med engang. (kjøpte de første kvelden i byen for jeg var full av gnagesår etter et minutt...)

Etter stranden lå vi ved basseng(ene) på hotellet og solet oss. Tror forresten vi gikk opp og ned den dagen. Var sikkert tusen trapper å gå en vei. På kvelden var vi oppe i "gata" og kikket. (Marked, resturanter, osv), så var det litt underholdning på hotellet på kvelden før vi tok kvelden selv! Ble nesten "gal" av de slitsomme spanjolene, trodde ikke de oppførte seg som de i Tyrkia. Men kan jo ikke annet enn å le når de spør mamma om å få meg i julegave...

På mandagen dro vi til Palmitos park i Maspalomas, vi kom til full buss, så vi spilte en runde golf frem til neste gikk. På vei hjem gikk vi av i Arguineguin, og der oppdaget vi at de hadde et kjøpesenter, så da tuslet vi litt der, og fikk med oss noen poser ekstra. Vi spiste middag og tok taxi hjem. Rakk NESTEN solnedgangen....

Siste dagen nøt vi sola, jeg tok tatovering, og vi spiste en goood middag på Steak house!

Fikk ikke med alt, men er ikke så nøye. (gullfiskhukkommelse, hei).. utrolig hvor mange fra skandinavia som er der, hørte jo bare norsker, svensker og dansker. Men det var bare koselig. Alle som er på ferie er jo hyggelige. (som oftest da..)

Når vi var vel fremme i Norge, (flyturen gikk mye fortere hjem, heldigvis, hater fly..) måtte vi overnatte hos pappa, fordi vi ikke rakk toget til Gjerstad. Dagen etter dro vi hjem til Risør.

Vært i Gran Canaria før? ♥

Dyrene i Palmitos Park

Siden jeg elsker dyr, så var det ganske naturlig at vi dro til Palmitos park, og her kommer noen bilder av de søte dyrene og litt av den fine parken!

Det var både ørneshow, papegøyeshow og delfinshow i parken og mange mange søte dyr. Men nå orket jeg ikke legge ut flere bilder! Hva syns dere? ♥

I love the dolphins

Har fått pc'en min tilbake og alt er fikset! Pipelyden kom fordi jeg hadde skrudd mikrofonen på full guffe da. Haha!

Nå er jeg hjemme igjen - kom vel til Norge onsdag kveld, og hjem til Risør på torsdag fordi vi ikke rakk natt toget, for flyet var forsinket. Men har vært litt opptatt...

Full av blod, men jeg tok en tatovering siste kvelden i Puerto Rico. Hadde ikke bestilt time, så jeg bare kom og spurte om de hadde tid, og siden de hadde det, så gjorde jeg det bare! Var litt risky, men syns den ble finere enn jeg hadde trodd! siden den er på leggen, ser jeg den ikke hele tiden uansett. Hadde vært innom tidligere og sett på delfinskissene de hadde da..

I palmitos park hadde de fine delfiner!

Så utrolig søte!

Åååhh ♥ Tok bilde av bilde...

På dag to forresten, holt jeg på og KLIKKE på håret mitt. Så jeg tok en sjangs og gikk til en spansk frisør og fikk fjernet det. Angrer ikke et sekund. Var sinnsykt digg og håret er helt forandret. Det har også lysnet MASSE i sola. Brukte og en spray som hjalp til! Nå har jeg faktisk akkurat farget det så er enda litt lysere. 120 kr for klippen, og 30 kr for fargen. Penger spart..

Så nå kan vennenne mine endelig kalle meg blondie igjen ♥ Ehehe...

Som dere ser er jeg "litt" glad i delfiner, de er jo bare såå fiiine!

Kommer mer om turen etterhvert!

Hva syns du om delfiner?♥

Gran Canaria om noen snare timer

Nå er jeg i Oslo. Skulle egentlig dra før helgen, også ble det mandag, også ble det tirsdag. Hadde taktisk døgning fra søn-man for og snu døgnet og dra til Oslo. Vel, ble jo ikke noe av. Eller. Døgna jo! Men tok en litt for lang powenap utpå dagen! Men da fikk jeg rydda og slikt, pakka (Det tok laang tid!!), farget øyevippene, lakket neglene, rensa huden osv, OG nappet brynene med en sånn kul greie som vibrerte, helt smertefritt, men litt skummelt, var lett og bare ta alt! Og den "ETTERLENGTA" pizzaen fra pizzabakeren ♥ Whatever....

Dro med fire bussen idag, så var ikke fremme før syv. Har bare vært hjemme og spist...suprise..PIZZA.

Nå er det lalle tid for LENGST, har klokka på 05 liksom. Er bare fire timer til det, skal dra 06, kan jo ikke miste flyet...

Vi skal bo i Puerto Rico!:D

Purto Azull! Til og med boblebad og ganske fint ♥

Bestilte igjennom happy hour tilbudet til Ving. Gleder meg til sommer og sol!

Er ikke trøtt, så setter på morgendagens Hotel Cæsar før det er sovetid..

Liverpool city

Nå er jeg hjemme igjen, (faktisk bare såvidt, vi dro litt sent fra byen, og det var laang kø i sikretskontrollen, men vi kom frem til gaten akkurat på tiden de skulle stenge, etter og ha løpt litt..) men det var vel et under i seg selv at vi kom oss avgårde og, ikke bare bare og stå opp så tidlig.

Vel fremme og klare for og hoppe på bussen inn til sentrum.

Etter mye leting fant vi frem til hotellet og fikk sjekka inn etter mye om og men, (DET var stress, de hadde mikset navnet mitt fullstendig og fant det ikke) måtte til og med ringe og avbryte pappa i et møte på skolen!

Men vi fikk enda finere rom, så gjorde egentlig ikke noe. Var fint og sentralt, etterhvert dro vi ut i byen for å finne frokost/ lunsj;

Så fant vi endelig Starbucks;

Til venstre ser dere min liten kaffe, og kvist sin kakao til høyre i stor, gjett hvem som drakk opp først?

Etter og ha gått og blitt litt kjent, kom endelig Henriette med toget, og vi møtte henne, og dro til hotellet med hennes ting. Jeg kjøpte en ting i byen da, nemlig en...

Gorilla pod. Kvist skulle leke med den, så det tok bare fem minutter før den var ødelagt...

Så dro vi ut og spiste på pizzaekspressen;

Før vi dro videre på masse forskjellige barer;

Så fant vi mat og senga. På lørdag spiste vi frokost på tidenes dårligste sted, så vi ente opp med å spise frokost tre steder den dagen.

Den var syykt god♥

Utpå dagen dro vi på Beatles museum, kjempegøy...haha.

Etterhvert mista vi kvist, fordi han ville ikke bli med på Primark, kan ikke skjønne hvorfor. Det var vel der de fleste innkjøpene ble gjort, og kofferten ble full. I tilegg til Lush, var så syykt billig iforhold til i Norge!

Så var det middagstid, før vi drakk litt vin og dro ut og hang på barer.

Haha, jeg dør!

Likte egentlig ikke utelivet noe spesielt godt, selv om jeg drikker som en hest her hjemme. Jentene der borte gikk kledd i kjole, uten strømpis og genser, i regn og vind! Skjønner ikke at det går an...

Haha!

På søndag spiste vi frokost der vi hadde spist to(!)! ganger dagen før, så de kjente oss igjen! Kvist bestilte det samme to ganger, så han lurte om han skulle ha det den dagen også, haha! Så tok vi parishjulet, var litt skummelt siden det blåste så mye, så trodde egentlig at hele vogna skulle falle ned, men vi overlevde, vi vimsa litt i byen før vi måtte løpe avgårde for og ta bussen til flyplassen.

Var umulig å ha en hårsveis...

Om noen lurte fikk jeg med meg en bamse hjem denne gangen og, plus endel annet. Alt i alt, en koselig helg ♥

Snakkes, Norge

Innholdsrike dager jeg har for tiden, nesten så jeg legger ned bloggen. Vel, i går kjøpte jeg nye sko ♥

Opp 06 i morgen, og fly avgårde til Liverpool med Kvisten, for og møte Henriette! Har litt liv da..

Fra lørdag.

Har pakka så lite, og da mener jeg lite. Bamsen og kamera mitt tar egentlig mest plass. Nå må jeg lalle snart!

Én kommentar

Litt mer fra Skottland, nå er jeg hjemme igjen.

På tirsdag dro vi inn til en annen by, husker ikke helt hva den het, men vi dro dit fordi de hadde Primark. Har aldri vært der før, tror jeg. Men angrer ikke for å si det sånn! Var så sinnssykt stort og billig der, kom ut med to kjempe store poser med klær, sko, osv. Var vel over 20 ting, endel fint også! Og hel pysj ♥ Men betalte ikke mer enn ca tusen! Anbefales!

Så et fly når vi satt på toget.

Vi fant et kloster. Ehe

Etter og ha vært i den byen, tok vi toget tilbake, var innom et sted, før vi la fra oss alt jeg kjøpte på hotellet. Vi tok bussen til et annet sted og kjøpte koffert, med fire hjul. Fikk visst ikke med meg alt i håndbagasjen hjem igjen!
På kvelden spiste vi middag på Bella Italia, pizza så klart  ♥

Random.

Etterpå var vi litt overalt, før vi dro hjem igjen!

Fascinerende borg!

På onsdag var vi en tur i byen og shoppet og spiste (hoho) jeg kjøpte den nye Ipoden, fikk og med et gavekort på 10 pund og sånn docking til Ipod gratis. ♥ I 3-4 tiden dro vi til flyplassen, og tok flyet hjem, kom hjem i går i 00 tiden! Første som møtte meg var pus, og hunden. Deilig og være hjemme på rommet mitt igjen! Idag skal jeg nok bare dasse, har planer resten av helgen, så :)

Vi så et par søtinger i et tre forresten.

Én kommentar

Bilder fra mandag i Skottland.

Etter venting på flyplassen med taxfree, dro vi endelig avgårde mot Skottland. Turen tok sirkus to timer, når vi kom frem fant vi en taxi, og på ca ti minutter var vi på hotellet. Det er faktisk ganske fint, og prisen var billig! Store myke senger, flatskjerm, badekar, badebasseng og badstue, (ja, det er jo i kjellerne, pluss litt diverse andre ting) Det er også gratis trådløst Internett, noe som ikke gjorde meg så mye. I går tok vi bussen inn til Edinburgh, shoppet, gjett hva jeg fikk tak i? Sesong SYV av OTH, som ikke har kommet ut i Norge enda. Da ble jeg glad. ♥ Vi tok city sightseeing buss, senere på dagen tok vi buss til et kjøpesenter, jeg holdt forresten på og fly på snørra ned trappa i dobbelbussen. Creds til meg! Vi dro tilbake til hotellet for og legge fra oss ting, før vi dro ut for å spise på Hard Rock.

Her spiste vi frokost, vi gadd ikke bestille hotell frokost, siden jeg står ikke opp uansett/spiser ikke så tidlig.

Knipset noen bilder når vi kjørte city sightseeing buss.

Utrolig mange fine bygninger det er her, la bare ut noen nå.

Det er ikke så godt som det ser ut som.

Samme med denne.

Topshop ♥ Her har jeg jo lagt igjen noen penger.

Klarte ikke la være og kjøpe denne lua. Så har jeg gått rundt og synget på "Hvis dine ører henger ned, kan du ta dem og vifte med" helt siden jeg fikk den.

Her spiste vi middag på kvelden. Da var vi så mette at vi ikke greide å spise opp desserten vi fikk gratis engang. Jeg tok kanskje 3-4 skjeer, og det var liksom is..

Så ble det mørkt, og vi tok bussen hjem.

Har et par fly bilder og, men de gadd jeg ikke ta med. Ligger på det andre kamera. Idag har det gått en ny dag, men det blogger jeg ikke om før jeg kommer hjem i morgen kveld.

Nå skal jeg straks sove i min nye fine pysj og nybada kropp! haha, Natta!

Legenden om vaktuglene, men nå Skottland

Nettopp vært på kino med Ane, Jani og Kvisten. Vi var på Ringen å så "Legenden om vaktuglene", i 3D. Kjempesøt film. Litt dumt det ikke var orginalversjonen meen, tror den hadde vært bedre da!

De søte uglene. ♥

Hadde jeg hatt bedre nett, skulle jeg vist fler søte bilder. Bra film, men ikke så bra at jeg gidder å se den igjen, tror jeg!

Etter kinoen kjørte vi de andre til flybussen, og sistemannen hjem. Nå har jeg nettopp spist middag, fra Mc' Donalds. Hoho. Sitter i bilen på vei til Torp flyplass. Se så lite jeg har pakket med meg, og det er kun håndbagasje, vi skal ha en ekstra koffert med hjem istedet, så da reiser vi kun med håndbagasje;

Måtte til og med endre bilde kvaliteten for at det skulle gå...je, for mobilt bredbånd folkens!

Og ja, bamsen er selvfølgelig med, alle vet hvor glad jeg er i den!

Men nå er vi vel snart på flyplassen, flyet går i 21-22 tiden. Uff, hater å fly.

Snakkes i Skottland, eller til onsdag, er da jeg kommer hjem, og da skal jeg rett til Risør. ♥ Hvis det ikke kommer fler innlegg, er det fordi flyet styrtet...rart folk har flyskrekk?

Bergen

Jeg kom jo tidlig tidlig fredag morgen, uten og ane hvor jeg skulle gå. Så jeg lettet en stund, før jeg måtte ringe pappa. Brukte nesten to timer på og finne frem til der jeg skulle sove. Etter og ha låst inn tingene mine, tok jeg meg en tur i byen, som du ser på bildet. Tok ikke lange tiden før det kom noen borte med brosjere "Ensomhet, hva kan du gjøre?" var selvfølgelig Jehovas Vitne. Men jeg liker ikke være frekk, så jeg svarte at jeg ikke skulle legge de igjen, selv om jeg hadde mer lyst og svare, "ser jeg så ensom ut???" men jeg kastet de i en søppelbøtte et kvarter senere istedet. Etter og fått i meg frokost møtte jeg Henriette og venninnen hennes. Vi shoppet litt, og tok en is ved fiskebrygga. Var skikkelig fint vær. Henriette og jeg tok fløybanen. Fin utsikt. Så dro vi til en annen venninne av henne og spiste middag (les: Laks) før vi dro videre og møtte et par andre venner av hun/de. Grilla i parken, og sånt. På kvelden dro vi på Peppes, og der møtte vi Sigrid som var på jobb. Så dro vi på kino og så Toy Story tre, haha, den var morsom. Etter dette var jeg ganske sliten, og fant senga i mørket, sammen med mange andre snorkende mennesker.

Stod opp tidlig dagen etter, mens jeg ventet på Henriette møtte jeg plutselig fler fra Risør. Blant annet Ane og Silje, så jeg var litt med de, før Henriette og jeg tuslet til Akvariumet. Der var det både skumle og søte dyr! Vi tok en pause fra hverandre, og plutselig møtte jeg Risør folka igjen og andre jeg vet hvem er i Bergen. (les: Bergen så jo ut som en stor by) på kvelden var vi og spiste på Egon, også møtte vi Sigrid, skulle egentlig møte Tonje og, men hun kunne ikke komme likevel, vi tuslet litt rundt og var på Peppes, før jeg dro hjem med nattoget. Alt i alt, en fin tur, her kommer det noen bilder.

I går var jeg på innflyttingsfest hos Bjørn Erik og Bettina. Kos det, idag har jeg bare vært hjemme, sliten!

On the road again

Da sitter jeg endelig på riktig tog. Måtte først ta et tog, så vente nesten tre timer i Drammen. Heldigvis kom pappa en tur, for og levere meg noe, så jeg hang litt med han ;-) som ikke funket, men heldigvis var det nett på toget. Da skjønner dere vel hva han skulle levere, den jeg pleier bruke ligger et sted i postgangen nemlig......jeg er så lei av at posten er TREG.

Uansett, så endte jo alt godt, jeg har nett, men mindre penger. Ehe. Fremme om litt over fem timer bare.

Nå skal jeg se Hotel Cæsar, og nå kom det tunnel.... og igjen, og igjen og igjen..... hallo!

Halla.

Hjemme igjen fra tropevarmen!

Dagen før vi dro farget jeg håret med sånn blondie spray, så litt forskjell bare. Etter en uke der nede, kunne man nesten ikke se etterveksten min ;-) WOHO. Men til poenget... flyturen gikk greit, selv om jeg hater å fly. Når vi kom til flyplassen begynte mamma og snakke med ei, og gjett hvor de kom fra? Risør..det var jo litt.. tilfeldig. Lille Risør. Vi var med de hele ferien, for de bodde rett over oss på et annet hotell, men måtte bytte på slutten, så var vel en dag vi ikke var sammen med de!

Turen var i det varmeste for min del, tror ikke jeg var alene om den meningen! Når vi tok taxi hjem på kvelden lå det på 30- 40 grader, og det hadde ikke vært så varmt og stille vind der nede på femti år, så skal nok ikke til syden i august igjen, gikk så vidt og sole seg, og varm mat var nesten umulig å få i seg, drakk bare masse drikke. Som pleide å bli varm, var litt kult når osten på bagetten smelta da, uten og ha vært i mikrobølgeovn... jeg ble og kjempe solbrent første dagen, glemte smøre ryggen, og jeg lå jo i drømmeland på flytemadrassen min! Men ble brun fordi om.

Vi fikk en fin leilighet, litt utenfor byen, så det var ikke noe bråk der, men siden det var så varmt, ble det ikke til at vi dro og så på ting, for vi orker ikke. Men vi var på gresk aften, men mat, vin, gresk dans/musikk, osv. Vi var og på båttur, der vi blant annet så "Famagusta" byen som er erobret av Tyrkia? de kaller den hvert fall den forbudte by/spøkelsebyen. Hadde mange fine byturer, restaurant/bar besøk, tok endel syden leker ved stranden, var i Aypa Napa en tur på natta (VILT, skal aldri dra på festferie dit), shoppet, var jo faktisk fine ting å kjøpe der, og billig! Ellers ble det mye bading på stranda og ved bassenget!

Leste til og med en hel bok med navnet "Kjære John" er litt stolt husker ikke sist jeg leste en hel bok.....boka var enda søtere en filmen, men liker den også!

Avreise Torp.
En av strendene vi var på!

Marlene, søta! De var var med fra Risør (henne og foreldrene da)

En av mange nye venner, jeg skulle jo bli bestiss med alle vet du, med mine engelsk kunnskaper funka jo det bra! :D

Her sitter jeg, Marlene og Harald :D

Siste dagen på stranda hvor det faktisk gikk ann og ligge stille, men mest i skyggen! ♥

Sover på flyet hjem, og nei, det er ikke en ekte tatovering, men henna! :) De vi var med tok ekte, så tror jeg skal gjøre det
neste sydentur!
Kypros-Kr.sand.

Haha, likte disse skyene! :D

TORP og NORGE! Det var deilig, det.. ♥

Handla masse i tax'freen på vei hjem også. ♥ Når jeg kom hjem henta jeg Converse skoene jeg kjøpte på e-bay, de ser fake ut, men jeg er ikke helt sikkert enda. Så ble de kosedress resten av kvelden, ble kaldt nemlig...

Herlig tur!

Reiser hit på mandag, jeg

Mamma og jeg begynte og kikke på turer i går natt, til Hellas. Vi skulle et sted dit, for og være med noen vi kjenner. Men var utsolgt så og si overalt, hadde det ikke vært for mitt skolesurr, kunne vi bestilt sammen, men men. Idag var det enda mer utplukket, men tur ble det selv om. Til Kypros! ♥ Ååh, jeg elsker nye plasser, og det ser fantastisk fint ut her, er ikke Ayia Napa, men en liten by rett ved, så vi slepper alt fest bråket derfra!

Hotellet, med leilighetshotell faktisk, billig! Restplass.no ♥

Er meldt 30 + hele uka, så kommer nok til og bli temmelig varmt!

Så blir nok bare slappings i helga, og en liten tur ut, selv om jeg skulle la være...

Vel fremme i VÆrdal'N

Tida gikk plutselig veldig fort når jeg satt på stasjonen. Jeg tok meg en tur ut i byen, når det ikke regnet så mye. Så meg litt rundt omkring siden jeg aldri har vært ute i Trondheim by før, bare på stasjonen. Kjøpte et par sko, og en jumpsuit. Når jeg var ferdig med ferden min, dro jeg tilbake til stasjonen for og kjøpe billett, men kortet mitt funket ikke på automaten, så sjekket tilfeldigvis bussen og den gikk om fire min, så da tok jeg den til Verdal. Utrolig nok kom jeg meg av på riktig sted. Bussmannen sa ingenting og jeg sovnet jo selvfølgelig når jeg ikke fikk til Internett. Men det gikk bra. Ida og Bjørn (kjæresten hennes) kom og hentet meg etter og ha sett litt i Verdal. Liten by, minte veldig om Risør!

Frokost mates! Måtte jo kjøpe meg noen venner, siden jeg ikke hadde noen.

Var innom et par steder før vi dro opp til Ida. Så har bare slappet av, spist, sett på tv, så nesten hele vg lista konserten (den sugde utrolig mye) og tok en dusj istad. Deilig etter og ha sittet på alle de forskjellige setene idag! Nå er det natta for oss, selv om vi begynte å se en film, men er ganske trøtt for og si det sånn. Koselig og være naboen til Ida igjen og i morgen blir jo Henriette senge partner igjen!

Jeg liker og henge

Gjett hva som nettopp skjedde?

datamaskinen min gikk tom for strøm, og jeg fikk sove i nesten to timer. Det var deilig! Når jeg skulle gå av oppdaget jeg en STIKKONTAKT og den var rett foran trynet mitt. Merket jeg ble litt irritert da. Jeg har uansett kommet meg av toget da, sitter i et hjørne på tog stasjonen i Trondheim, fordi der var det kontakt. Føler meg litt viggo og siden jeg er rett ved siden av en minibank virker det som folk tror jeg sitter her for andre tendenser. Raner Sandra på nye eventyr.

Jeg sperret nettopp det mobile bredbåndet. Hvordan jeg greide det er ikke godt å si. Tastet jo riktig, trodde jeg. Var visst feil vei, men tre ganger på rad? jaja. Trenger den vel ikke mer, siden jeg tar fly hjem, og den koster jo penger diverse tider av døgnet. Men for og si det sånn, jeg er trøtt som en kake! Dere lurer sikkert på hvordan jeg kom meg på nett, det var nett her, men måtte betale ti kr for tre timer.

Dette bildet tok jeg for mindre enn et døgn siden... nå sitter jeg her i jakke, og det regner på utsiden. Supert!

Jeg har vondt i rompa! Klokka er snart 8, hva jeg skal gjøre nå tro... litt tidlig og ringe Ida, ja! Selv om det er en time og 40 min med tog til henne. We, gleder meg til mer tog! ♥

Nå har jeg masse strøm igjen. Så finner meg en annen plass, en kaffe, og en do så jeg kan stelle meg litt tog skifte. Egentlig tenkte jeg og bade, men dropper det. Så tar jeg vel jeg meg en tur ut i byen etter det. Hejdå så lenge!

Italia med Grenland

Tidlig torsdag morgen 29 april dro vi avgårde med to busser, busskompisen min var Hans Kristoffer, og første stopp var danskebåten:

Her kosa vi, sov, spilte kort, var i tax'freen, oi, jeg fikk visst med meg en bamse, ikke si det til noen!, spilte på automater og spiste frokost. Vips så var vi i Danmark!

Før vi kjørte en evighet i bussen endte vi opp i Tyskland på Mc Donalds.

Etter dette tok vi kvelds-stopp, og vi var så heldige at vi skulle kjøre hele natten. Jeg bruke reisekysstablett som sovepille, så sov faktisk ikke SÅ ille.

Frokost i Østerrike fredag 30 april:

Resten av dagen kjørte vi, og stoppet et par ganger, før vi endte opp på et hotell hvor jeg sov med Sigrid, Henriette og Marianne, vi fikk middag, resten av kvelden brukte vi på utforske området.

Ida'en til høyre hadde bursdag :D

lørdag 1 mai var vi i Firenze og så oss omkring i bli kjent grupper:

Her spiste vi blant annet is, var visstnok kjent for og være verdens beste. Og så David statuen. Byen var veldig fin! ♥ Vi fikk og oppleve at gateselgere ikke var lov, gutten bare løp fra oss, og der stod politiet. Lala :) Så dro vi opp på Michelangelohøyden og tilbake til hotellet for og spise middag.

søndag 2 mai var vi i Pisa:

Søtt skjevt tårn. Vi hadde fri resten av dagen, men siden det bare regnet var vi innom en annen by og spiste, før vi dro tilbake til hotellet og surra. Tror faktisk vi spilte kort, siden det bare regnet. Så spiste vi middag på kvelden! Vi skulle dra og bade men det var bekmørkt på stranda og giga bølger, så det var sykt skummelt, ble med andre ord ikke noe bad. Gikk en tur inn til byen istedenfor.

Tidlig mandag morgen 3 mai, dro vi mot Assisi:

Vi var blant annet inne i denne kirken, og hørte og hilste på en munk ved navn Theodor, han snakket Dansk, så jeg var like ved og sovne. Skjønte jo ikke noe..

Vi kjørte videre og kom endelig til Roma på kvelden, der spiste vi middag og møtte John Arne Riise, fotball duden. Jan hadde plukket han med seg for og møte oss. Ikke at jeg er fotball interessert. På kvelden var vi og så Trevifontenen og Spansketrappen, før vi tuslet tilbake og la oss til og sove :D

Tirsdag 4 mai var vi i Forum Romanum og Colosseum. Vi fikk guide, det regnet og var ikke så kult og gå rundt der. Når jeg kjøpte paraply sluttet det så klart og regne.

Etterpå skulle vi bli kjent med Roma. Det var ikke like festlig og finne frem med kart, tusen mennesker, og en av de var læreren vi skulle finne, for ikke og snakke om alle humørsvingningene, men det gikk greit og vi kom igjennom. Tilslutt.
Når vi var ferdig gikk jeg meg bort, bare for og si det så fant jeg frem hele veien til hotellet, helt til jeg begynte og gå i ring rundt det, da følte meg meg SMART.

På kvelden hadde vi Thomas-messe, haha. Hadde en skikkelig merkelig opplevelse på bussen dit. Vi konkluderte med at jeg ble prøvevoldtatt. også spiste vi på pizza Re etterpå.

Onsdag 5 mai var vi i Vatikanmuseet. En egen liten "by" stat, eller noe i Italia. Aner ikke hvorfor jeg meldte meg på det, for det var ingenting spennende der, men da har jeg gjort det og. Vi dro videre til Petersplassen hørte vi på paven holde tale. (Ikke at vi skjønte noe av det han sa) før vi var inne i Peterskirken, og tok på den berømte slitte hånden alle tar på, også gikk vi opp i kuppelen, eller Henriette og jeg tok heis halv-veis...

Fin utsikt! ♥

Vi tok metroen en vei og spiste is, før vi dro på Hard Rock cafe og spiste middag på kvelden:

Tidlig torsdag morgen 5 mai, dro vi fra Roma, og kjørte buss hele dagen. Etter endel stopp, filmer, og quiz-er (som vi hadde i bussen hele tiden) ankom vi Lido di Jesolo, vi spiste middag på hotellet og brukte resten av kvelden på og utforske byen. Noe vi ikke skulle ha gjort... det var en tivoli by. Og vips så var jeg to bamser rikere, og masse annet jeg ikke har bruk for! Pokker ta spilleautomater med bamser og leker inni.. var vel ikke den eneste som ble blakk der. Vi fant og en fin is bar, men en kjempe søt is dame! ♥

Fredag 7 mai var det fridag. Og da hadde vi sol :D Hurra for det. Så vi brukte vel nesten hele dagen på stranda, og resten på og se i butikker. Jeg ble sykt solbrent sånn forresten!

Lørdag 8 mai var vi i Venezia. Det var vel denne byen jeg likte best egentlig, sykt fin by med søte bakgater og bruer :D Vi tok båt dit, og det var mange trøtte tryner, men sola kom frem, og da ble de fleste glade! Utrolig nok gikk det fint og gå rundt, selv om jeg forlot min gruppe. Vi kjørte Canal Grande, mest ville jeg kjørt en søt gondol, men det var ganske så dyrt. Se så fine: Jeg kjøpte og en kjempe søt pinocchio nikkedukke der. ♥ Var vel denne byen jeg handlet mest i. Ble lite shopping på turen, men pengene forsvant selv om...

Så dro vi tilbake til hotellet, vi spiste pizza og noen is, og gikk i butikker. Handlet inn endel til bussturen hjem, og slik. Før det var middag på hotellet. Pasta til forrest, så klart. Det fikk vi vær dag! Stakkars Henriette som er veggis, hun fikk OST til middag fire ganger. Siden de var siste kvelden var det underholdning og kos (: vi lagde blant annet søte sanger til busssjåførene, sang, og klemte alle lærerne, haha! Jeje

Søte Tonje ♥

Tidlig opp søndag morgen 9 mai, da startet vi på hjemreisen. Den var lang, men gikk ganske fort. Men begynte og bli litt lei av bussen, selv om vi stoppet ofte.

"middagen" var i Tyskland på Mc Donalds igjen, hvor vi og pusset tenner og diverse. Var en liten jente som spurte hvorfor vi pusset tennene der, haha. Tror kanskje mobilregninga ble litt høyere når jeg ikke fikk sove men jeg måtte jo ha oppdatering fra hjemmefronten. Hadde jo greid og pådra meg og bli tett fra topp til tå og, som jeg gjorde i NY og, skjønner ikke hvor det ble av det supre immunforsvaret mitt! borte.... det har det vel vært en stund.

Vi våknet opp mandag 10 mai i Danmark og fikk en veldig bra frokost :D Da var det kjøring til danskebåten, tok den over til Kr.sand, og vips så var vi hjemme på tunet på Grenland og rett til kveldsmat.

Vi kjørte forresten bare 560 mil iløpet av turen. Var nok ikke alene om og ha vondt overalt på slutten! Kunne skrevet MYE mer, men dropper det!

Takk for en finfin tur! ♥
JEG SAVNER DERE!

NYC dag 4 , 5, 6 og 7

18 feb; Var vi på NBC studios og rockfeller senter. Her var det heller ikke lov å ta bilder, men morsomt å se de forskjellige studioene, selv om jeg hadde pådratt meg vondt i halsen, og sånt, så det var mest pain for meg og være der. Vi var inne i en kirke, så småshopping før vi dro videre til Central Park. Det var jo kult, ganske mange filmer som har blitt spilt inn der! Vi feiret bursdagsparty for alle sammen, så vi fant oss en stor stein og hadde piknik med donuts, bagels og sånne ting. Tilslutt fikk alle barna godteripose. Resten av dagen var tid på egen hånd, vi gikk og rundt i det verste sossestrøket med Gucci butikker og lignende. Egentlig middag på Indisk, men vi valgte istedet noe annet.

(Mc-donalds middag en dag; Så vi fikk ikke opplevde taco bell. Denne gangen greide jeg å si "plane cheesburger" istedet for "just ost" men endte opp med en ekstra burger da, så er god er jeg nok ikke enda....)

19 feb; Før morgenmøte som jeg greide komme forsent til, fikk vi beskjed om å observere mennesker. Så da stod vi der da, stoppet mennesker, snakket med de, og tok bilder av de. Morsomt, men iskaldt. Vi dro videre. Museumet vi skulle til het MOMA, og det var gørr kjedelig. Men det var Tim Burton utstilling der, det var ikke så ille. Men var jo seff ikke lov å ta bilder der inne.. Resten av dagen hadde vi fri, og den gikk for det meste til shopping. På kvelden var det tid for show på Broadway, nemlig Lion King. Sta som jeg er, skulle jeg ikke ligge på hotell rommet, selvom formen var elendig, hadde tross alt betalt 700 for den biletten. Selvom jeg ikke fikk med meg så mye, så var den jo bra! Denne kvelden måtte jeg og ha Ipod for å sove, det er ikke mye koselig å sovne til sirener, og biler som tuter, rett og slett bråk!

NM i kø.

we, på utsiden.. var jo seff ikke lov å ta bilder inne!

20 feb; Fikk vi hele dagen til å gjøre hva vi ville! Så det ble overraskende nok shopping. Vi startet en stor gjeng og gå sammen, men etter fem minutter, var Henriette og jeg forlatt, men det gjorde ikke så mye, vi koste oss vi! Denne dagen fikk jeg og kjøpt meg to par nye sko, så alt i alt har jeg kjøpt fire... farlig billig. Middagen ble på hard rock Cafe, helt utorlig stor, og som og være på diskotek..

Sånne søte figurer var ute og vandret i gatene. Jeg hilste på Elmo ♥ Og svampebob kløyp Ida på rompa, hahaha!

21 feb; Morgenmøte, sjekke ut bagasjen og avgang til Harlem hvor vi hadde en felles gospelgudtjeneste. Noe som var mindre hyggelig. Ikke bare varte den over to timer, men de diskriminerte europerer som bare det, og presten skreik i mikrofonen, nei.. dette var en opplevelse i seg selv. Ikke at jeg hadde øynene åpene til enhver tid, var bare glad for at vi dro derfra, jeg. Vi hadde jo faktisk endel problemer med å få tilattelse til å komme dit. Når vi ventet på banen så vi søte rotter, som løp rundt! ♥

Vi spiste lunsj (pizza), så forlot vi hotellet, og kosa litt på flyplassen før flyet gikk. Hurra for at det var de samme filmene på tilbake veien! Jeg greide faktisk å sove, til og med over frokosten, til elendig flymusikk, når vi endelig var fremme, verket det i både rompa og knær, men vi var iallefall i Norge mandag morgen. Så kom jeg meg tilslutt til Oslo med både jetlag, og forskjøelse.. så nå er jeg nesten uthvilt, har sovet i over 24 timer, så det skulle bare mangle. Og som dere sikkert skjønner, så lever jeg fortsatt i Amrikans tid, men det har jeg vel alltid gjort!

Ble mye shopping der nede, endel billigere enn i Norge. Fikk akkurat igjen bagen, med en stor håndbagasje! Men må si forever 21 var skuffende, iforholdt til hva jeg har hørt om butikken! Uansett; har hatt en kjempefin tur!! nå er det en ukes vinterferie i Oslo og en ukes utplassering i Risør. Smarte meg at ikke skaffet meg noe plass, så blir nok to uker ferie på meg ♥ (og jeg har prøvd å spare dere for detaljene...)

NYC, dag 1, 2 og 3.

15 feb; Bussen jeg tok var forsinket, så de andre, plus lærerne måtte såklart vente på meg, haha. Det var en sinnsykt lang flytur, det tok jo bare 7-8 timer, men likevel, hater å fly. Greide jo ikke sove mer enn ti minutter, og alle filmene var kjedelige, men jeg trykket fingrene sånn ca ihjel på det ene spillet. Når vi kom frem stilte vi klokken tilbake seks timer, så da var det plutselig på formiddagen igjen. Vi kjørte ca en time buss fra New Jersley til Manhattan, før vi sjekket inn på et veldig fint hotell, midt i sentrum ved broadway/times square. Så utforsket vi byen. Det første stoppet var på Empire State buldning! Der var det kø, og mer kø! Når vi hadde tatt to heiser, bare opp til etasje nr 86!! Ventet en helt sinnsykt utsikt, i tilegg til at det var kvelden, så var det ekstra fint. Kunne ikke se bunnen engang! Vi var der litt før vi tok en taxi opp til Fridays for å spise middag, som ikke var langt i det hele tatt, men beina orket ikke.. tok ikke hånden ut mer en to sek, så stoppet det en bil, akkurat som på film! etter dette var det rett i seng...Hvorfor de kaller det "the big appel" har jeg hvert fall funnet ut, kjempe bygninger overalt, jo!

Toppen! Ganske sykt at det gjerdet ikke alltid har vært der, folk har jo hoppet utfor, så de fant ut av at de skulle sette et opp. Jeg lo når jeg hørte om en som hadde blitt dratt inn et vinduet i noen etasjer under, og bare brakk en bein! :D faail.

Dette er om kvelden, men all reklamen lyste så mye opp som at det skulle vært dagen...

16 feb; Helt uten videre våknet mange rundt 04 på natten, for da var det jo normalt å stå opp for oss! Måtte faktisk tvinge meg til å sove videre og stod opp 07. Døgnforvirra fluer, man kan si... vi kom oss frem til Battery park, hvor det ble båttur i snøstrom, første stopp var Liberty Island. Der så vi frihetsgudinnen, så dro vi videre til Ellis Island (der immigranter måtte igjennom blandt annet helsesjekk, for å se om de kunne komme inn i usa, satt meg aldri inn i det, google er din venn) Vi så en film der, og dro tilbake. Men jeg fant etternavn til familen som hadde vært igjennom der, da! Når vi hadde vært innom øyene dro vi til Ground Zero, ganske spessielt, så hvor twin towers hadde stått for ni år siden, de har endelig fått begynt å bygge der igjen. Vi fikk hodetelefoner, og gikk rundt, og hørte forskjellige historier, etterpå var vi inne i et "museum" med forskjellige saker fra 11/9 så var vi inne i en minnekirke tilslutt, og fikk noen beskjeder, før vi gikk vær for oss! Triste saker...

Vi var innom et kjempe butikk, med masse billige merkeklær! Før vi dro videre til China town, og spiste... det var virkelig Kina det. Jeg kjøpte en veske der, og Ida prutet så dårlig at de gliste fra øre til øre når vi forlot den butikken. :(

17 feb; var vi på FN bygningen. Hurra tenker nok dere, men var ikke så ille.. hadde en omvisning, (masse rart som var inne i den bygningen kan man si) Også satt  vi jo selveste salen, hvor alt blir avgjort!

Kø ♥

Etter dette ventet en kjempelunsj, (frokost for meg) skal aldri bestille hamburger og frites igjen i usa iallefall. Det så jo ikke ut som jeg hadde rørt maten, jeg var ikke den eneste som fikk sjokk for å si det sånn, haha! Så var vi på den norske sjømannskirka, før vi tok taxi videre til hotellet, (ja, vi tok taxi hele tiden, billig) og brukte resten av dagen på shopping!   Hvor jeg endelig fikk kjøpt meg noen andre sko, jeg holdt seriøst på å dø i ryggen og beina! På kvelden spiste vi i Little italia, hvor det ble pizza. Tilbake tok vi limosin for bare 10 dollar vær, haha..

Næda, jeg følte meg egentlig en smule dum!

24 år gammel sørlandsjente fra Risør, bor i Oslo. Bloggen svever som oftest på en rosa sky men av og til skriver jeg rett fra hjertet.

Design

Grunnkoder er laget av http://albissdesign.blogg.no/, resten er redigert av meg