Ferie/reise (sandras.no)

Roadtrip p Mallroca

P onsdag og torsdag utforsket vi nesten hele ya! Vi kjrte langs kysten og langt oppe i fjellene. Det var veldig svingete og gikk mye opp og ned. Men mye fint se p underveis! Vi stanset ved mange koselige sm byer underveis men jeg husker ikke navnet p alle, her er hvertfall noen av de jeg har noen bilder fra.

Frste stopp varAndrax, hvor vi var p et marked og shoppet litt:

Noen sm kaktuser, hehe.

Vi kjrte videre til Valdemossa og hadde et par timers stopp.En veldig koselig by med sm trange gater fulle av blomster:

Jeg kunne jo ikke la vre tenke p Elling nr vi kom dit, haha! Sremnet mitt♥

S kom vi til Soller, en by vi ikke var s veldig lenge i egentlig:

Siden vi frst var p langtur, tok vi og oss en tur opp til Mallorca sin fineste by. Den var hvertfall omtalt som det, men jeg er ikke helt enig:

Etterp kjrte vi hjem og alle i bilen var lei av kjre rundt se p ting. Eller, ss og jeg ble sluppet av p et kjpesenter fr vi dro hjem senere p kvelden. Sovnet som en stein etter den dagen, jeg hadde trent klokken 09 om morningen og vrt p frokost. Frste dagen jeg rakk frokost - de andre hadde nemlig ftt kjeft for smugle ut mat til meg, haha!!

P torsdag var vi i byen som var nrmest oss, nemlig Palma. Vi var innom slottet og resten av ettermiddagen gikk vi egentlig bare rundt i gatene og smshoppet litt fr vi dro til et outlet litt utenfor Palma. Nr vi komdit spiste vi middag, tittet litt i butikker ogs ble det is p Haagen Dazs fr vi dro hjem igjen. Eller, nr vi dro derfra var ss og jeg p enda litt shopping.

Slottet og katedralen.

P fredagen hadde vi en avslappende dag. Vi startet den i spaet og jeg fikk massasje av mine stive skuldre. Nr vi var ferdig inne, l vi i sola ved bassengkanten resten av dagen. P kvelden var vi og spiste p en indonesisk resturant, s kjrte vi en liten tur. En hel dag i sola gjorde alle slappe, s vi dro tidlig hjem igjen.

P lrdag sjekket vi ut av hotellet og dro inn til Palma, der var vi innom katedralen og et museeum. Jeg var egentlig mest klar for dra hjem, kan ikke telle hvor mange kirker og snn jeg har sett denne turen, det er ganske mange. Vi fikk i oss litt mat fr vi hentet bagasjen og dro til flyplassen.

Dette ble mange bilder av bygninger, haha!

Sightseeing og slapp dag

I gr vknet vi til at det blste noe sinnssykt, s da ble det biltur i stedenfor soldag. Vi kjrte til en annen side av ya hvor det ikke blste like mye. Jeg aner egentlig ikke hvor vi var, siden jeg halvsov hele tiden og var ikke spesielt interessert, men vi var vel innom flere byer som jeg fikk med meg. Frste stopp var hvertfall en slags "guidet" tur i en grotte, den var veldig stor og vi mtte g et stykke bare for komme ned til den:

Hoho!

Den var veldig fint lyst opp med forskjellige farger. P det dypeste var den vel ca 3 meter med vann.

Kom en fyr i en bt ut fra grotten. Mens han kjrte rundt der var det musikk og rare bilder rundt p veggene.

Vi hadde et stopp langs en havn for spise:

Ett nytt stopp, hvor vi spiste iiis:

Rett fr vi kom hjem hoppet ss og jeg ut av bilen og inn p et kjpesenter for kikke litt. Var flink jente og kjpe nesten ingenting!

I dag derimot har det vrtstrlende sol. Merket at jeg ikke smrte meg godt nok eller at jeg bruker betakaroten lengre, s rd.. .vi har ligget p solsenga i nesten hele dag ogs spilte vi en runde med minigolf. Pinglete som jeg er s badet jeg i bassenget som er inne, hehe.

Bok, sol og hvitvin, kan nesten ikke bli bedre:

Dagens lunsj:

Vi kjrte en tur p stranda og da tok vi i tilegg en runde rundt nromrdet, vi kom til en sikkelig "sydenplass" med hundre jallaboder og resturanter. Edit: Det var Magaluf, hahaha. Jeg trodde ikke den plassen var s ille...

S typisk meg liksom:

Solnedgang, iiih:

Men n skal vi ut spise, snakkes!

Palma p palmesndag

Heia!

I gr kveld kjrte vi til Sarpsborg og i dag tidlig kjrte vi til Gteborg. Vi satt i bilen allerede 05.45 og jeg fikk jo fortsatt snaps fra nashspiel. Haha! Siden vi stilte til sommertid i natt ogs ble det ikke mange timene svn. M vre frste gang jeg faktisk bryr meg om det, haha! Til min store lykke s var det Victoria Secret p flyplassen♥ mtte selvflgelig kjpe med meg noe derfra, det ble en god body lotion som lukter kokos og vanilje.. flyet vrt gikk rundt halv elleve og vi landet rundt to. Da hentet vi leiebilen og dro rett til hotellet.

Ss: Kjrer vi over Bulgaria? det er alltid s mye turbulens over der.
Pappa: Nei, vi kjrer over Franrike og alpene ogsnn.
P flyet skal vi se ut og akkurat i det kjrer vi over Alpene, veldig hyggelig m jeg si.

Tok bilde rett fr vi landet, se s fint da. Krystallklart vann og grnt s langt du ser:

Utsikten fra hotellrommet var ikke akkurat til klage p den heller og det var heller ikke vret:

Etter litt avslapping tok vi bilen ned til en havn med endte opp med spise p Hard Rock Cafe like ved Palma:

Disse fiskene holdt seg hyt oppe:

Ble passe mett av det her:

Akkurat like slitne som vi alltid er, selfiiietime:

Vi kjrte litt rundt i Palma fr vi dro innom butikken og tilbake til hotellet. L i senga og spiste godteri, s samvittigheten slo inn, s jeg tok meg en liten joggetur p "treningssenteret" som er her. Ss gadd ikke bli med meg og ho ber meg n skrive at det var fordi ho ikke rrte sitt godteri, haha! Nr jeg kom opp igjen hadde min ste sster fylt badekaret med varmt vann til meg. Lykke♥

N er vi passe utkjrt og skal sove, gleder meg til en dag i sola i morgen! Hper alle har hatt en fin palmesndag, n gleder jeg meg til lukke ya igjen ♥

n kommentar

Sunset, horses and sex on the beach

Sommeridyll♥

Gdansk

Nr vi kom ut av flyplassen ble vi mtt av en enorm vind og en bussjfr som ikke ville ta i mot seddelen vr. Det sparte vi 12 kr p tilsammen, haha. Veldig biiillig for kollektivtransport der! Vi sjekket inn p hotellet og fikk rom i 9ende etasje. h, missliker egentlig bo s hyt oppe. Til gjengjeld fikk vi jo utsikt over hele gamlebyen, s s ille var det ikke. Ved siden av hotellet l det et senter og der spiste vi lunsj p Subway. Der fikk vi oss enda et prissjokk, haha! Siden det fremdeles var tidlig p ettermiddagen og sola enda var oppe, bestemte vi oss for ta oss en tur ut i gamlebyen fr det ble for kaldt. Jeg tok masse bilder, men de har ikke akkurat den beste kvaliteten, ettersom jeg frys i hjel igjennom uggs vottene mine og det ble litt vanskelig stille p innstillingene..

Frste som mter oss nr vi stopper for ta bilde. Kjrleik ♥

Velkommen inn til gamlebyens sentrum:

Fine og fargerike hus og vissnok veldig fin arkitektur i flge min sster, hehe

En spaserertur ned til vannet ble siste stopp:

Etter ha fryst i hjel i et par timer gikk vi tilbake til senteret og satt oss ned p Costa cofee for f varmen i oss igjen.

Etter litt shopping dro vi tilbake til hotellet, slappet litt av og dro inn til gamlebyen for spise middag p Hard Rock cafe.

Tirsdag startet med frokost p Subway og noen litt mer opplagte jenter enn dagen fr:

Fine storesster♥

I tolvtiden dro vi for f fikslet neglene vre. Bde p fingrene og trne! Nr vi var ferdig med det spiste vi lunsj p Starbucks p et annet senter, fordi jeg hadde tattoveringstime der. Det ble noen missforstelser s det ble ingen tattovering den dagen, men de fikk tegnet helt ny tattovering til meg, s jeg fikk en som ikke alle har. Nr vi hadde vrt der trikket vi videre til et annet senter. Det var et gigantisk senter, men jeg var ikke i shoppinghumr s det ble ikke stort p meg! Middagen ble p Pizza Hut vi kjpte med oss kake hjem og tok tidlig kvelden.

P onsdag prvde vi ut et nytt frokoststed. En amerikansk resturant, hvor de solgte egg og bacon! Det var et kult sted, men maten stod ikke akkurat opp til forventningene, hehe. Som dere kanskje kan se under, men juicen var god:

Vi hadde massajsetime klokka tre, s vi brukte tiden i mellomtiden p og kikke litt i byen og var blant annet innom en kirke, s litt i butikker og tok oss en tur p kafee. Massasjen varte i hele to timer og var fra topp til t, det ble veldig behagelig etterhvert ogs. Fr vi dro s fikk vi ogs hrvask og fn av hr. Heldigvis, fordi hret var fult av olje, haha! Etterp kom vi oss avgrde p toget og dro til et senter rundt 40 min unna Gdansk. Det var enda strre enn det forrige, mange av de samme butikkene, menmye bedre. S her ble det litt shopping! Middagen den kvelden tok vi p hotellet sammen med litt vin fr vi tuslet opp i sengene vre.

P torsdag reiste vi til nabobyen Sopot og der hadde de skjeive hus:

Kan det bli kulere? Haha! Love it♥

Vi var ogs heldige med vret. Lite blsing og sol p himmelen♥

Sopot har ogs lange fine strandstrender og verdens lengste trebrygge. Det er visst veldig populrt reise hit p badeferie om sommeren.

I Sopot startet ogs 2.verdenskrig og der gikk vi forbi. Det morsomme med det var at vi gikk fra en helt annen vinkel enn turister gjr, s vi trasket igjennom en uhyggelig park med narkiser og nr vi hadde kommet opp p veien igjen p andre siden av jernbanen, sjekket ss kartet og bare "Vi har visst gtt forbi". Haha. Det var med andre ord ikke s spessielt sted i den forstand. Vi tok toget tilbake Gdansk og slo i hjel litt tid med shopping og middag p Sphinx, fr jeg hadde tattoveringstime! Kvelden avsluttet vi med spise verdens strste dessert p Hard Rock Cafe.

Fredag formiddag pakket vi sammen siste rest av koffertene vre og tok oss en siste sub og noe varmt drikke fra Costa som takeaway, som vi nyt i taxien til flyplassen, hvor flyet til Norge ventet p oss!

Alt i alt, en fin sstertur ♥

The last summer trowback

Hsten sniker seg sakte men sikkert p, s da kan vi jo mimre litt, siden jeg aldri fikk postet det siste innlegget fra den siste turen til Kreta. S her kommer det:

Reisen min startet jo torsdag morgen - 05.30 fra Vinterskjr til Oslo. Hadde vrt p fest til 01 samme natten, s jeg var ganske sliten allerde nr vi spiste frokost hjemme fr vi dro til Gardemoen. Flyet var forsinket og hente leiebilen tok veldig lang tid og fr vi kjrte inn til byen s stoppet vi for spise, s det var ganske sent fr vi kom frem til hotellet. Pappa og Janne fikk svitte frste natten, s jeg overnattet likegodt der fr jeg dro til ss neste dag. Jeg var s glad nr jeg endelig kunne legge meg i en seng sove!

P fredag kjrte vi til et sted kaldt"Lappa",men fossefall. Det var ikke s veldig mye skryte av. Vi spiste lunsj fr vi kjrte videre. Der fikk jeg den ekleste fiskesuppa jeg har sett noengang. Det var grnnsaker og poteter i den og en liten fiskebit full av slim! Uk..

P bildet under ser dere ferskvannsinnsjen fra en annen vinkel enn sist jeg var p Kreta:

S kjrte vi til byen Georgioupli for se. Da fikk jeg sett litt mer av byen enn jeg s sist og vi avsluttet med spise fersk is fr vi kjrte hjem igjen. Ss og jeg la oss litt p stranden fr vi ordet oss til kvelden!

P kvelden feiret vi pappa sin 60-rsdag som var grunnen til at vi dro nedover. Vi hadde bestilt bord p en fin resturant som l rett ved vannet. Var kjempefint der, og maten var helt okey egentlig. Desserten derimot, var veldig god. Var veldig koselig og hper pappa koste seg ogs♥

Sjekk den utsikten da:

Og jeg fikk det fineste bursdagskortet av ss♥

P lrdag dro vi til Baja Beach. Som jeg har savnet den plassen og det var like deilig og vre der n ogs.

Jeg fikk lest ut boka, og den var egentlig ganske skuffende i forhold til hva jeg trodde.

Det blste mye, s det rde flagget var oppe. Fristet ikke meg drukne i de blgene hvertfall.

Nr vi var tilbake dro vi for spise rett ved ss, og etterp s jeg litt i butikker i mens de andre var p hotellet. En is ble det til kveldsmat:

Jeg fikk ogs lagt nye negler. Som dere ser s trengtes det veldig!

P sndagen dro vi til noen andre strender. Frst stoppet vi i Panorma, men der var det s lite, s vi kjrte til Bali Beach istendenfor.

Nr vi flte oss ferdige med stranden kjrte vi opp i fjellene og dro til en grotte. Grotta var veldig fin, men bakrunnen til den er jo at 300 mennesker dde der inne.

P kvelden spiste vi middag i byen og da var ss ogs med♥

P mandag skulle vi til Palm beach og da stoppet vi i Spili p veien og litt andre steder opp i fjellene. Nr vi skulle sette kursen mot Palm beach trodde vi jo det var i byen s vi kjrte nedover igjen. Etter mye leting fant vi ut av at vi ikke orket lete mer og skjnte vi var p villspor. Det var altfor varmt, s vi la oss p stranda i byen der. Det var ganske fint der ogs!

Vel, vi ville jo se Palm beach ogs, siden det er en strand ombringet av ville palmer! Det viste seg at vi hadde kjrt fordi innkjrselsen og alle i bilen hadde bemerket seg det untagen meg, de trodde det var noe annet frem til vi leste beskrivelsen fra ss. Haha, er det mulig! En trang vei, full av steiner, oppe i fjellene uten(!!) gjerder ventet oss ganske langt, fr vi endelig kom ned og til en parkeringsplass. Derfra mtte vi g litt fr vi var fremme.

Men s gadd vi ikke g ned. Haha!

Vi ble anbefalt en annen vei tilbake som ikke skulle vre like drlig, noe den heller ikke var, men det tok utrolig mye lengre tid. Pappa fikk bakkestart midt i bakken, s et lite yeblikk trodde jeg at vi skulle ende livene vre i fjellene p Kreta. Haha, uff!

Nr vi endelig kom tilbake dro jeg hjem for dusje og sminke meg, fr jeg dro p litt shopping ogs klippet jeg meg. Vel, det angrer jeg p enda! Ikke at hun klipte s veldig mye, men det ble utrolig tynt og flte ikke jeg fikk bort det slitte egentlig. h, er s irriterende nr det skjer, spesielt nr man sparer til langt hr...

Ss og jeg hadde ogs pyntet oss med matchende blomsterkjoler for middag rett ved der hun bor samme kvelden:

Her om dagen fikk jeg en fotobok av ss i posten, med masse bilder fra begge turene! h, ste ss♥

N merket jeg at jeg gleder meg veldig til hstferien. Det er faktisk bare 30 dager til den i dag!

Geiranger

Jeg hadde noen fine dager hos Henriette. Jeg kom frem p ettermiddag etter ha blitt kjrt til Gardemoen, fly til lesund, buss til Moa, noen timer venting p kjpesenteret der, buss til Fergekaia og buss til Geiranger. Puh, for en reise sier jeg bare! Var litt beskymret et lite yeblikk for og ikke ha gtt av bussen p riktig sted og bli helt lost i skogen, men var heldigvis en fergekai til. Frem kom jeg tilslutt hvertfall og det var som og bli kastet inn i et postkost. S fantatisk fint det var der! Nr jeg kom frem og vi hadde ftt plassert bagasjen min, spiste vi is p kaia, ombringet av turister fra alle land med cruiseship som utsikt. Vi s i veldig typisk turistbutikker, satt p verandaen i solsteika med br, og p kvelden satt vi oss p en resturant ved bryggekanten. Kunne egentlig ikke ftt en bedre sommerdag!

Troll, hehe ♥

P fin resturant spiser man fin mat. Haha, jeg blir fortsatt litt smkvalm av kosistensen p blskjellet, eller hva det var i den fiskesuppa:

Jeg skulle ta tulle-selfie av oss og mannen p det andre bordet lurte p om han skulle ta bilde av oss. Jeg bare "Ja, okei". Han bare "the red button..?" jeg svarte nei, og bare pekte p knappen. S sier dama hans "du trenger ikke snakke engelsk, de er norske". Hahah, det resulterte jo til tidenes glis fra meg! De var svenske, forresten...

Tror vi satt p den resturanten i tre timer. Vi merka det hvertfall nr vi skulle betale. Hehe. Glade og mette tuslet vi hjem!

Dagen etterp stod vi opp noks tidlig og dro opp til hotellet som hadde spa. Der fikk vi ogs servert frokost i ganske gode "stolsenger" med utsikt over fjorden. Vi bestilte "To gode venner" spa-pakke med inngang til spa og basseng bde ute og inne, snaks, massasje og en slags skrubb. Herregud, for en deilig dag!

Den senga her kunne jeg ligget i hele dagen. Vi var der ganske mange timer ogs. L bare og chilla og drakk kaffe og te. Tiden gikk s fort, at plutselig mtte vi bestille noe spise som vi fikk servert.

Veldig fint var det der ogs. h, skulle gjerne hatt en slik dag igjen!

Vi var ute igjen i 5-tiden og rundt 6 gikk vi bort til campingen som ligger litt unna havna og leide oss dobbel kajakk. Vi padlet i tre timer og bort til forskjellige fosser. De syv sstre fossen var den som var mlet, og etter en s lat dag, var det ganske slitsomt padle s lenge - i tilegg s mtte vi holde oss helt inntil sidene i tilfelle det kom cruiseship, noe som ikke gjorde at det tok kortere tid akkurat. Men vi kom oss bde frem og tilbake i tide og geiter mtte vi ogs p veien!

Nr vi hadde gtt tilbake til havna var vi ganske slitne, s vi fant oss noe raskt spise fr vi gikk og la oss etterhvert.

Den siste hele dagen jeg hadde s jobbet Henriette s vi rakk bare en rask frokost sammen. Haha, det var for varmt til sole seg og for kjedelig til se i turistbutikker ti ganger s jeg endte vel opp med gjre ingenting hele dagen. Terror-trusselen ga jo Henriette og meg litt tid sammen. Haha, var kanskje ikke s veldig koselig at hele kaia ble evakuert og de sa det kom en bombetrussel fra et av cruisene. (noe jeg tror var en missforstelse, for det stod ikke i avisen). Men det var jo falsk alarm - heldigvis!! Det ble litt av et kaos der, for si det snn. Siden vi gikk opp i huset, s ble jeg bare vrende der fr jeg dro ned for handle litt middag til oss. P kvelden tok vi oss en biltur opp i fjellene fr vi avsluttet kvelden med taco.

Ut p denne tuppen mtte vi jo nr det ikke var noen turister se noen vei. Satt der og dingla med beina jeg, min hydeskrekk er ganske kurert.

Merker jeg savner det stedet litt allerede. Fin natur og rolig er bra balsam for sjela. Det passet hvertfall meg, etter at jeg hadde hatt et par tffe dager fr jeg dro. Takk for besket Henriette, savner deg allerede ♥

Gramvousa og Balos

N har vi endelig kommet hjem igjen fra Kreta. N trenger jeg ferie fra ferie. Haha. Vi dro rett fra stranda og til flyplassen i gr, og stod i s lang innsjekkingsk at vi svidt rakk handle noe p flyplassen. Flyturen gikk unna selvom jeg ikke gjorde noe. Satt og smlo av veldig drlige animasjonsbarnefilmer for meg selv. Det var endel turbulens, noe jeg hater, men det gikk unna. Syns alltid det gr fortere fly om kvelden. Var veldig gira p og komme hjem nr vi landet og hadde funnet frem det jeg skulle ha i taxfreen. Tenkte det var lurt finne boardingkortet frst, og da oppdager jeg at mobilen min er borte. Den hadde jeg mistet inne p do, og en bestemor fra Polen hadde funnet den - var s glad for at de tok tlf nr vi ringte! Alt dette gjorde jo at ting tok enda mer tid. Sov som en stein fra tre i natt og dro til Risr i dag. Kom hjem for noen timer siden, litt senere enn planlagt, men orket ikke dra fr. Regner egentlig med at Risr har blitt spkelseby igjen n s her skjer det vel ikke stort, men skal uansett bare slappe av og gjre minst mulig frem til skolestart - det hadde endelig kommet et brev fra skolen nr jeg kom hjem! Det var koselig p Kreta som alltid, begynner og bli veldig glad i Hellas n, alle er s hyggelige der ♥

I gr var vi p en helt fantatisk plass. Det var som komme rett inn i et postkort. Vi tok bt ut til Kretas "maldivene". Frste stopp var Gramvousa og der gikk vi opp til festningen og fikk utsikt over hele. Det var utrolig varmt og klossete g opp i t-sko, men utsikten var veldig verdt det og nr vi kom ned igjen gikk vi rett i vannet for kjle oss ned. Etterp kjrte vi til Balos og der var det enda finere! det var grunt hele veien, klart og varmt vann. Vi sklei fra bten og ut i vannet p andre siden for f et avkjlende bad, heldigvis s blste det endel. Nr jeg l i vannet der, og nr vi solte oss p btdekket, s var det litt fristende bli et par dager til likevel, men var godt komme seg hjem igjen n. Fler jeg har bodd i en koffert den siste tiden.

P toppen av festningen:

Balos:

Ss og jeg skulle ta et par bilder av hverandre p stranda, og det endte opp med tidenes photoshot. Haha, sikker p at alle som l i vannet fniste inne i seg. Ss sa nemlig "hopp da", og det tok jo sin tid og f bilder av begge to i lufta, og etterp fant vi ut av at vi ville ha hoppebilde sammen. Haha, regner med at det s veldig smart ut. Er egentlig ikke veldig komfertabel med legge ut bikinibilder, og jeg vet om en som ikke gir meg tilatelse uten godkjenning s fr vel vre snill, siden hun ligger og sover n. Hehe!

Kollektiv kongen

Som jeg skrev tidligere s reiste jeg til Geiranger p tirsdag og det var litt av en tur opp dit, men det var veldig verdt det, for stedet var helt fantatisk fint og se Henriette igjen var superkoselig. Jeg hadde med meg pcen, men valgte og ikke bruke den. Jeg kom til Oslo i gr kveld etter ha sttt opp klokken 06 - da ventet buss, bt, buss, buss og fly. Jeg m innrmme at jeg var litt nervs for flyturen. Pappa hentet meg faktisk med buss ogs og vi dro for kjpe frokost, siden jeg ikke hadde spist hele dagen... var rimelig game over da jeg la meg i gr kveld og en time senere vkner jeg med 100 i puls minst. S jeg er ganske sliten egentlig, men jeg skulle til Risr, s n sitter jeg p bussen dit. Koselig reise litt da, men sommeren forsvinner jo bare. Inns i stad at den snart er over, men er glad jeg fremdeles kan ha andre bker i bagasjen enn skolebker.

Faen ta skjebnen, liksom. Haha, for en idiotisk oversettelse. Men jeg ville lese boka fr jeg s filmen, siden jeg har hrt s mye bra om den s kjpte jeg den i stad.

N er jeg snart i Risr og det blir noen rolige dager fremover. Eller, i kveld blir det vel ut p Fyrjam p Stangholmen, eller en annen fest. i denne kokende sommervarmen. 35 grader var det i Oslo i stad, noe jeg egentlig vil kalle for syden. Hehe - fltes ut som jeg landa der nr jeg kom fra lesund, siden vret ikke var det beste der i gr.

Dette var nok trrprat fra min side, s vi snakkes en annen gang ♥

De siste dagene p Kreta

Vel, her kommer det et innlegg jeg har glemt og publisere og fullfre:

Mandag gikk til avslapping neste hele dagen. P kvelden var ss og jeg ute og shoppet og spiste.

Nr middagen var spist var klokka halv 1-1 p natta. Haha! Jeg elsker dgnrytmen til grekerne. De spiser frokost rundt 1-2, lunsj rundt 4-5 og middag veldig sent p kvelden. Passer nattyr som meg bra hvertfall!

Vi var sent i seng, s p tirsdagen sov vi til vi vknet og var i byen hele dagen og shoppet. Jeg brukte altfor mye penger og brt vel alle shoppingreglene jeg har gitt meg selv. De skal tas i bruk igjen n! Ble bare litt revet med nr jeg endelig hadde shoppingbuddyen min med meg, og jeg kunne jo ikke angre for da hadde jeg jo ikke ftt tak i det siden... haha. Typisk meg!

En koselig bakgate som var folketom. I nrheten spiste vi, ganske deilig og ikke vre ombringet av turister hele tiden.

Ss ble lei av vre storesster...

Det var noen katter (blant annet denne) som sov s stt i denne sykkelkurven at vi mtte stoppe opp se. Vi sa et par ord og stod der i maks 10 sekunder fr det kom en dame ut og bare "Siiiient" og vi bare.. okei, greit det er siesta, men det m vre vre lov bevege seg fritt og snakke? p tide og flytte vekk fra bykjernen kanskje...

Etter vi hadde gtt litt rundt gikk vi fr fikse en av neglene mine, ss nappet bryna og etterp fant vi en annen plass hvor vi farget dem (og jeg nappet, forvrig). De s helt svarte ut og forferdelig ut etterp etter min mening, s jeg deler kun desserten vi spiste etterp jeg:

Klarte kanskje halv-parten? var jo en hel middag. Dere kan f et bilde likevel, her var det ikke like tydelig:

P kvelden satt vi oss for spise fr vi dro hjem og fant sengene vre. S var det hjemtur neste morgen for min del.

Hjemme i Norge

Hei!Da er jeg endelig godt plantet i pysjen min i sofaen i Oslo, og en stor klem er gitt til pus! Utrolig hvor mye jeg har savnet henne, vet i hvertfall om en som skal bli med ned til Risr. Hehe! Jeg var oppe allerede klokken syv idag, og ss var veldig snill og tok taxi med meg til busstasjonen fr jobb. Stakkars - hun har jobbet s mye, i tilegg vrt syk og har mtte underholde meg p fridagene sine. Det ble f timer med svn i natt, men jeg trodde jeg var ganske vken helt til jeg slang igjen taxidra fr jeg hadde flyttet meg bort. Det kjenner jeg enda, for si det snn, regner med jeg er enda mer bl i morgen. Siden jeg bestemte meg for ta buss til flyplassen istedenfor taxi s mtte vi dra s tidlig. Har brukt s utrolig mye penger denne ferien, at jeg hadde ikke samvittighet til bruke 600 kr p taxi ogs, haha. Det gikk greit, rakk akkurat bussen videre fra Chania til flyplassen, og derfra kom jeg meg greit til Oslo. Ikke verst, til vre s skrpelig i engelsk. Hehe, neida. Klarer meg alltids! Nr jeg kom til Gardemoen rullet jeg meg igjennom taxfreen og dro rett p Starbucks og kjpte kaffe, har ikke drukket kaffe hele ferien, s det var ganske savnet. Jeg fikk ogs i meg litt lunsj, fr jeg tok bussen til Oslo. M innrmme at 24+ var litt kald for meg n, men solte meg faktisk litt p verandaen i stad i mens vi grillet. Ellers har jeg faktisk ftt pakket ut alt allerede - jeg er en snn lat person som enten m ta det med engang, ellers blir det liggende i flere dager og lage enda mer rot. Jeg skal jo reise videre til Risr ogs, s kan vel egentlig bare starte vaske og pakke igjen. Haha! Gleder meg til sove i min egen gode og myke seng i natt♥

Veldig rart vre hjemme igjen og veldig trist reise fra ss, men snn er det. Hun trives jo s godt i jobben sin, og er veldig flink, s det er jo en trst. Ser ho nok plutselig igjen s takk for besket for denne gang. Var veldig koselig med litt sstertid igjen. Kunne nesten ha tenkt meg bli litt lengre, begynte liksom og trives litt, haha. Men hadde nok fort blitt litt ensom. S var vel best komme seg hjem, blir fort nok vandt til Norge igjen, hjemmekjr som jeg er. Hehe! Gleder meg veldig til reise ned til Risr n ogs, er lenge siden jeg har vrt der. Vi er jo allerede i juli, har en flelse av at denne ferien bare kommer til fly avgrde!

sightseeing i Rethymnon

De to siste dagene har jeg tatt livet ganske med ro. I gr stod jeg opp veldig sent og spiste frokost med ss fr hun fk avgrde p jobb igjen. Da tok jeg meg en liten tur p stranda for lese, men var ikke s lenge jeg gadd vre der. Er ikke like gy vre p stranda alene, selv om man kanskje ikke er s veldig sosial. Haha, rart med det. Satt meg heller p utsiden av leiligheten og leste ferdig og plutselig var ss tilbake igjen. Men et par timer etter det stakk ho igjen, haha. S egentlig gjorde jeg ingenting i gr. Jeg hadde planer om en tur inn til byen, men ble sittende drikke vin og snakke med folk p facebook i stedenfor og tiden bare fly bort. Rundt 10-11 dro jeg ut for kjpe meg mat, haha. Jeg rakk ikke engang butikken fr den stengte, s mtte handle i en snn suvernibutikk. Haha. Ble vel mer godteri enn middag. Ellers s jeg bare p Pretty Little Liars fr ss kom inn dra rundt 2-3. En ting som er ganske koselig, er spise middag halv tolv p kvelden med dra pen og blgene i bakrunnen, det kommer jeg til savne ♥

Disse blgene ga faktisk rdt flagg, men i dag var blgene minst dobbelt s store, s idag tror jeg ikke at jeg ville gtt ut i det vannet. Haha. Har vrt "kaldere" og mer vind de to siste dagene, noe som bare har vrt deilig egentlig.

I dag har jeg vrt litt mer aktiv. Ikke at jeg stod opp s veldig mye tidligere, men nr ss kom hjem fra jobb dro vi inn til byen for spise og s litt i butikker og rundt i byen. Det ble pizza til frokost, hehe. Ss dro fra meg siden hun skulle p flyplassen i natt og trengte forstelig nok litt svn, haha- stakkars! S nr hun dro satt jeg og bleket tennene mine! Jeg har ikke studert dem s veldig egentlig, men de ble vel litt hvitere. Haha, jeg kunne ikke spise eller drikke annet enn vann p fire timer. I stad fikk jeg meg endelig en snus - ironiskt nok. Ellers tuslet jeg bare rundt i gatene og i butikkene, ogs var jeg oppe ved festiningen og fikk utkikk over hele byen! Nr jeg ble lei av se i butikker tuslet jeg hjemover langs strandpromenaden med blgeskvulp i bakrunnen, og s sola gikk ned bak fjellet. Utrolig koselig♥ nr jeg kom frem koste jeg og lekte med den ste kattungen. Er det en ting jeg husker fra forrige gang jeg var p Kreta, s er det alle de lse kattene og hundene. Jeg fr s vondt av dem som hopper rundt i sppeldunkene.

Jeg stod lenge i vannet og tok bilder av solnedgangen, og det kom bde hester og hunder etterhvert. Var ogs hjemom for hente speilrefleksen, men da forsvant sola p en blunk sklart. Haha, men fikk endel fine bilder og de kommer senere tror jeg.

Ss og jeg endte i en park full av bambustrr. Jeg risset inn en S og en T i et av trea, haha. Det var ikke lett finne en plass som dere kanskje ser!

Denne sjrverskuta s jeg for en uke siden nr jeg var full og prvde f alle til hoppe oppi for kapre den, ingen ble med... hehe.

Ved festningen.

Hehe, endel armbnd velge mellom?

N sitter jeg her og venter p guiden min. Haha, blir vel ikke til at jeg sovner fr hun kommer hjem i natt heller, men dette er siste kveld jeg er her alene. Fikk litt hjemlengsel av sitte her alene, men n er jeg vandt til det. Haha. Gleder meg litt til komme hjem ogs, men har ikke lyst reise fra ss. Blir rart. Reiser jo faktisk hjem p onsdag, s de to siste dagene skal jeg utnytte maks, s fr se om det kommer noen fler innlegg eller ikke. Vi snakkes♥

Baja beach og Heraklion

I gr s dro vi til Baja beach som er et strandrestort med stort basseng, fine solsenger, resturanter, ogs har de en egen "del" av stranden. Var veldig fint der, og det passet meg bra med gratis hnkler og vann, og bestilling ved solsengen i varmen. Dusjen hadde vi rett foran solsenga s det var bare kjle seg ned der nr varmen gikk over hodet p oss!

Ut p ettermiddagen var vi en sjapp tur hjemme fr vi kom oss til busstasjonen og busset inn til hovedstaden for shoppe. Dessverre s stengte de butikkene klokken ni, men jeg rakk f med meg ganske mye ut fra de f (favoritt) butikkene vi var innom, s ble ganske fornyd jeg. Hehe. Siden butikkene stengte rakk vi jo ogs se byen og vi slapp stresse for rekke den siste bussen, s det var jo greit at de stengte snn sett. Ss guidet meg i gjennom byen, ogs tok vi en frappe p Starbucks og litt takeaway mat fr vi dro hjemover med bussen igjen.

En veldig koselig dag/kveld♥

Idag startet vi ogs dagen p Baja beach. ligge p stranda som ligger rett bak leiligheten her er jo ikke noe behagelig etter ha vrt der, haha. I tilegg liker jeg meg best ved bassenget, selv om stranden p Baja hadde sakkosekker som heller ikke s s ille ut. Det er et lite basseng p utsiden her ogs, men det har jeg ikke prvd enda. Siden gradestokken har vrt rundt 40 grader de to siste dagene er det greit og ligge med ryggen til sola, og gjerne i skyggen. Haha. Jeg klager ikke alts, eller kanskje - men etter en uke eller to i Norge s savner jeg det nok igjen. Hehe, er typisk meg det.

Jeg tok meg nettopp en tur ut for handle litt og det er fremdeles veldig varmt - men liker at man kan g lettkledd til alle dgnes tider. Jeg skulle egentlig g inn til byen, men nr jeg sttet p en minibank endte jeg opp med handle p nrmeste supermarked, og g innom nrmeste resturant med takeaway. Etter det dro jeg hjem for spise pizza. Hehe. Deilig med en rolig kveld ogs, men er litt ensom her jeg ligger. Ss er nemlig p flyplassen frem til i natt.

Hadde club sandwich og iskald vin til frokost idag♥

Roadtrip

P tirsdag lnte ss og jeg en bil og dro p roadtrip. Frst stoppet vi ved en fin innsj og der var det masse skilpadder. Bde store og sm! Fint se dem lykkkelige i det fri, og ikke i fangenskap i dyreparken.

Etter det stoppet var neste stopp Matana som l et par timer unna. En svingete blitur med bratte bakker bde opp og ned i fjellene. Plutselig var vi fremme i tidenes mest hippie by:

Vi satt oss ned og spiste og der var det to kjempeskjnne kattunger som ville kose og leke♥

Bildet er tatt fra en fjellvegg med masse sme grotter/huler.

Fr vi dro derfra tok vi oss en dukkert og kikket litt mer rundt i byen ogs dro vi hjem igjen. Da fant vi oss en plass hvor vi fikset neglene vres. Mine var helt nedbitte, korte og jvelige, s jeg mtte sette p negler med gele, mens ss trengte bare shellac. Er noen som er heldige, hehe!

P kvelden spiste jeg tidenes strste middag. Fint for meg, som aldri klarer velge tilbehr til biffen min da. Her fikk jeg ogs gratis pfyll i vinglasset mitt, kan vel ikke bli bedre for meg? hehe.

Snikfoto av drinkene til nabobordet, hihi.

P onsdag gjorde jeg egentlig ikke noe spesielt. Jeg gikk i ca 30 minutter til kontoret til Apollo, og da var jeg helt svett. Det er s sykt varmt. Nr jeg var fremme der mtte jeg ss for lunsj i et par timer, ogs spiste vi is. Etter det la meg litt p stranda, og tok meg noen dukkerter - trengte kjle meg ned. Det er nemlig utholdelig og ikke kjle seg ned i lpet av dagen om man gr for lenge. Jeg skjnner ikke hvordan ss holder ut i uniform, jeg hadde ddd. Etterp gikk jeg og kikket litt, men s orket jeg ikke mere og dro likegodt til frisren. Det var ganske vanskelig velge en farge, men tror ikke den ble helt p trynet. Vet ikke helt hva jeg syntes selv, men det ble hvertfall en veldig synlig ombree. Hehe. Det kostet ikke mer enn 300 kr heller, s er ikke krise om jeg vil fikse hret litt til.

Kreta

Har hatt noen fine frste dager p Kreta, var gjensynsglede som bare det nr jeg kom ned p lrdag, hihi. Frste kvelden var vi ute og spiste og hadde en rolig kveld, og i gr var vi en liten tur p stranda ogs var jeg med ss p hotel-service. Jeg gikk rundt og s p de forskjellige plassene i mens hun jobbet. Et par av hotellene var kjempefine og jeg satt meg ved bassengkanten og drakk frappe et av stedene. P kvelden feiret vi midtsommarnatt med teamet til ss, masse svensker og dansker. Veldig f nordmenn, hehe. Men det er jo bare gy! Vi drakk, grillet og p slutten ble det en bytur for min del sammen med vennene til ss, hehe. Var morsomt det, men litt pinlig idag kanskje. I dag stod jeg opp rett til lunsj og spiste med ss og de fr hun dro videre p jobb og jeg p stranda. Etter stranda tok jeg fiskespa, og gikk litt rundt i byen og i butikker. N er vi kommet tilbake til leiligheten til ss og skal snart ut spise litt. Jeg er ddssulten, s hper ho er ferdig snart. Haha!

Helt fersk is!

Solnedgangene her er s fine.

Vannmelonpunsj.

I morgen skulle vi egentlig til naboya Santorini, men det ble endring i planene, ss har heldigvis fri uansett, s vi finner nok p noe annet koselig.

Bilder fra Gteborg

Fine storesster rett etter vi hadde kommet oss til rette p hotellrommet vrt. Vi bestilte litt smting i baren nede og tok med oss opp p rommet fr vi la oss.

Vi sto opp ganske sent p lrdag og spiste den store frokosten. Var frokost helt frem til tolv. Perfekt for slike syvsovere som meg. Nr vi endelig kom oss ut tuslet vi litt rundt i byen. Det var iskaldt, s vi endte inne p senterne etterhvert og jeg ble en lue rikere. Hater kombinasjonen av lue, votter, skjerf og stor jakke!

Det var ikke akkurat bare vi som var p shopping for si det snn. For et mas...

Siden vi hadde bestemt oss for rolig tur, ville vi heller ikke ha to gretne sstre! S vi spiste middag ganske tidlig, p Pizza hut. Etter vi hadde spist dro vi til Liseberg p julemarked. Der var det alt fra vikinger til julenissens reinsdyr!

Vi kjrte en gammeldags trikk til Liseberg, og det skjrte i rene! Glad det ikke er slik idag. Men koselig at konduktren gikk rundt og solgte biletter.

Vi gikk inn i kaninland og jeg bare:

"Hvor er kaninene da?"
"Se - der er det en handikappa en"
Ss: Vi flger etter den...
Jeg: eeh, neei... okei, da.

S stoppet den, og jeg tok bilder med han. Jeg fikk et slengkyss, s antar av det var en han p innsiden.

Jeg ble jo sinnsykt flau som dere ser da.. etter vi hadde gtt, florerte det seg med smkids rundt han.

Tok en Kristian og hoppet opp p en benk. Sinnsykt mye mennesker!

Hehehe. De solgte gammeldags(?) snus. De stod hvertfall og bakte den og puttet den i bokser, men regner med at den var glassfri.

Skulle hatt kjeledres p meg, for i og det hele tatt vurdert og ta den karusellen i minusgrader.

"Et magisk slott, den m vi kjre". Men det skjer aldri igjen, var utrolig drlig!

Ss "Tar dere kort?"
Han: "Nei..."
Vi: "Da m vi ta ut penger"
"Bankautomaten funker ikke..."
"Vi prver igjen.."
"ja, vi har satt inn kortet feil vei, ups"
Tilbake: "N har vi pengeer".

Akkurat som to barn.

Ss inne hos julenissen.

Smart plassere slike rundt i parken, fikk hvertfall varmet oss litt av og til!

Parken var full av masse lys og julestemmning!

P sndag skulle ss absolutt p julemarked, men det ble ikke akkurat den store suksessen i sn og regn. S etter det holdt vi oss inne p senteret fr vi tok bussen hjem. P bussturen hjem holdt jeg p bli gal - flere med hylytt musikk og to drittunger som skrek og brkte hele veien.

Litt bilder fra Valencia

De lp vilt rundt oss, hihi♥

Str den p ett bein, eller har den bare ett? Haha..

Kjpte med meg en hjem♥ haha, meg og bamser alts...

Kan ikke skjnne at det finnes fyreteksarenaer som enda er i bruk.

S gikk kamera tok for strm.

Syden igr skolebenken idag

P lrdag l vi bare p stranda store deler av dagen og slappet av, det blste endel og var store blger, noe som resulterte til bli ganske solbrent. Men det gikk heldigvis fort bort, og ble brunt istendenfor. Hper bare ikke jeg begynner flasse enda mer.. sj, det er s irriterende!

Nr vi var ferdig stekt dro vi tilbake til leiligheten og inn til byen igjen. Jeg tok gele p tneglene mine med fransk pedikyr. P kvelden spiste vi middag og bare tuslet rundt.

Her kan dere se det fine hret mitt♥ jeg farget det to ganger p sndag, s er litt bedre n, enn p bildet over her.

P sndag gikk vi opp til festningen/den gamle delen av byen som dere ser p bilde nummer to. P veien opp kom vi plutselig over en liten fuglepark. Jeg skjnte egentlig ikke hva ugler gjorde der oppe, s trodde ikke de var ekte. Mtte inn for se, og det viste seg at de var ekte men de hang fast og stod til utstilling. Syntes s synd p dem og ville helst dra befri dem alle sammen. Men s hvertfall ut som mannen som eide dem, pleide gi dem noen lufteturer. Forhpentligvis str de hvertfall ikke slik hele dgnet.

Den sover? hahah, h! s st♥

Hahaha, julenissen?

Bilder fra toppen:

Etterp kjrte vi litt rundt, l p stranda, kjrte litt mer, spiste middag og tok kvelden.

Igr reiste vi hjem. P veien stoppet vi p et kjpesenter og der fikk jeg lagt nye gelenegler til kun 200(!!) kr. Men merker de jeg tok i Norge var mye bedre. Flyturen gikk ogs unna, jeg fikk lest ut boka "en trygg havn" og sett filmen safe heaven som den heter p engelsk - etterp siden jeg hadde den p macen.Vi var hjemme sent i gr, rundt tolv p kvelden. Det var s godt se pus og kaninen igjen, men fisken var dd, da. Det kom egentlig ikke som noe overraskelse, ettersom den var ganske syk fr vi dro. Men stemoren min trodde den levde, s ho har drevet og matet en dd fisk. Haha!

Idag var det brtt skole igjen, men jeg fikk jo en dag ekstra fri s klager ikke! Igr gikk jeg "dessverre" glipp av 150-rsjublileet for Munch, er andre gangen jeg klarer lure meg unna slike ting. Haha, har ikke vrt med vilje da. Men tror nok ikke jeg har gtt glipp av noe noen av gangene. Folk kommer jo utenbys fra og betaler seg inn p nasjonalgaleriet i disse dager. Kunst m vre noe av det kjedeligste jeg vet om.

Dro en tur innom Storo etter skolen og kjpte meg en ny bok. Jeg elsker kjpe bker, men de fleste blir jo ikke lest med det frste. Jaja.. kjpte ogs en kalender til agendaen min, jeg har nemlig blitt helt ekstremt surrete, s m f litt orden p sakene. Hper det gr over igjen..

N ligger jeg p sofaen og ser p Farmen, og m snart f gjort noe fornuftig. Men ikke helt enda... ligger nok enda her tre timer etter at dette innlegget er publisert.

Valencia

Dagene bare flyr avgrde og snart skal vi hjem igjen. P onsdag l vi p stranda, ogs farget jeg hret hos frisren. Hehehe. Man kan vel si det snn, at det hret m jeg fikse igjen. S n bruker jeg slv shampoo for harde livet. De skjnner jo ikke engelsk her. Selv jeg som er s drlig i engelsk klarer forklare meg litt hvertfall. S vi brukte liksom google translate da, haha.Det hun mente var nok at de ikke pleide bruke farge p ettervekst, og det jeg ikke tenkte p var at jeg alltid bruker foliestriper eller hette. Jaja.. kostet heldigvis ikke s mye. Dette er nok ikke en by vi ( hvertfall jeg) vil dra tilbake til med det frste, men stille og rolig gjr ikke s mye. Byene her ligger ganske tett, s vi har vel vrt innom flere i nrheten.

Igr dro vi inn til storbyenVenecia, og det var stress. Glade var vi for at det ikke var der vi var p ferie hele uka hvertfall. Vi var innom en stor park, som fr var en uttrket elv. Vi kjrte ca 8 km av den (frem og tilbake) med minitog, og etterp dro vi til bioparken. Det er en dyrepark med dyr fra forskjellige land (haha, sklart), men de hadde bygd det opp slik at det s ut som de forskjellige stedene. Ikke sikker p om det var gjort til, men s slik ut hvertfall. Fint var det hvertfall! Litt shopping i sentrum, starsbuks og gamlebyen ble det ogs.

P veien hjem skjedde det noe som sklart er veldig typisk pappa, vi gikk tom for bensin.... vi husket det egentig, men s stoppet vi i nesten to timer for shoppe og spise, s glemte vi det fr vi kjrte ut av byen og nr vi frst s en betjent bensinstasjon var det forsent. Selvflgelig var alle stengt etterp, s tilslutt mtte vi snu og kjre av veien. Heldigvis s jeg en 24timerstasjon, det frste den gjorde var selvfgelig sluke kortet, men vi fikk det ut igjen. Om ikke mtte vi ha sjekket inn p hotellet nede i gata. Haha! Heldigvis slapp vi det, og kom oss hjem rundt 01-02 p natta.

Ellers ser vi endel horer som sitter langs motorveien bde om morningen og kvelden, haha. Det var ogs et sted sitte?

Idag har det vrt litt overskyet, og var meldt regn s vi dro til en litt strre by med kjpesenter. Det er et lite senter her vi bor ogs, men det er s lite og kjedelig. Til pappas store fortvilelse, selvflgelig. Hehe. Nr vi skulle finne frem til en resturant begynte det faktisk regne s mye at det hrtes ut som haggel p ruta og lynet lyste opp p himmelen. Da var jeg glad jeg ikke l p stranda! Faktisk s brukte vi over to timer p prve finne de resturantene vi lette etter, og ente nesten med en parkeringsbot og tilbake til utgangspunket hvor vi kom fra. Haha, typisk oss... men tilslutt ble magene vres mette, vi kjrte igjennom en juleby (haha, byen var lyst opp og det var satt opp slike julegater som vi har i Norge) ogs kjrte tilbake til leiligheten.

Bildeopplastningen er verdenes tregeste, s jeg legger heller ut de f bildene jeg har tatt nr jeg kommer hjem. N er det snart sovetid, og i morgen skal vi bare slappe av i sola♥

Espaa

N er det hstferie og jeg startet ferien med en helg i Risr. Egentlig ikke s mye intressant dele om den helgen. Tenkte jeg skulle vre smart og dra ut p fredagen, for og ikke vre utslitt p sndagen. Men nr lrdagen kom s klarte jo ikke jeg sitte hjemme likevel, s den planen gikk i rett i vasken. Var koselig se igjen litt kjente fjes ♥

Igr reiste pappa og jeg til Reus, litt utenfor Barcelona. Vi har leid bil, og leier en leilighet i Peniscola som vi kom frem til i gr kveld. Grunnen til at vi leier leilighet og ikke er p hotell, er rett og slett fordi vi ikke vil dele soverom, haha. Sov helt til klokken tolv i dag. Men var deilig f sovet ut fra helgen. Gradestokken viste vel rundt 30 grader, s var ikke lenge jeg klarte ligge i ro ved bassengkanten uansett. Men jeg klager ikke, (haha). Ellers har vi bare fartet litt rundt her og der, bde i gr kveld og idag. Ser ut som en koselig liten by, men blir nok litt farting til andre byer ogs.

To basseng og en strand rett p utsiden av huset kan man vel ikke klage p

I sentrum

Hovefestivalen 2013

Var som sagt bare p hovefestivalen en dag i r, men det holdt igrunn lenge. Fikk hvertfall med oss endel den ene dagen. Og her kommer det endel bilder;

Hahah - og obligatorisk hovepost, som selvflgelig ble full av l

Jeg tok en sushi bit i munnen og bare "mmm", "mmm"... ogs spyttet jeg den rett ut i et papir. sj!! - foran Plenen hrer p en konsert jeg ikke husker navnet p

Aner ikke hvem det er - haha, var masse rare lapper p doene

Vi kjedet oss litt, etter ha gtt igjennom alle butikker, boder, osv. S vi dro inn til Arendal for spise - var en tur nedom "stranda" mens vi drakk opp drikka vr

Macklemore - han spilte den mest kjente sangen frst, s vi gikk etter to sanger, haha

UnderMacklemore sttet vi plutselig p vennene vre og satt med de under Kings of Leon

Og man kan vel si at det tok litt av? Edina kjpte en helt popcornboks, men bestemte seg fort fr helle hele over Leona, og med det startet popkornkrigen. Teppet vi satt p var fult av bde popkorn, l og vin, haha..

Kings of Leon!

Alt i alt, en bra dag p hovefestivalen. Sstra til Bjrnar, og venninnen hennes Maren var snille og hentet oss utp natta. Da var det deilig komme hjem til senga etter en lang dag.

Var du p hovefestivalen i r?

Barcelona

Fra torsdag til mandag var jeg i Barcelona, og der mtte jeg Henriette. Vi bodde p et ddsfint 5-stjernes hotell i 19-etasje. Haha. Det manglet bare boblebadet og litt mer sentralt, s hadde det vrt perfekt, men slik ble det ikke, ettersom vi hadde avbestilt det forrige hotellet vrt. Uansett s gjorde det ingenting, jeg landet jeg sent p torsdag s dro bare rett til hotellet og vi bestilte litt mat opp p rommet. Late♥

Var var ddsfin utsikt utover hele, og nr man kom inn i rommet kom man rett til badet og masse speil. Haha, rare greier. Takk til pappa som betalte♥

Dagen etterp gikk vi rett til turistkontoret og spurte hva som var verdt se. Han krysset jo nesten ut alt p kartet, s vi gadd ikke alt, men s gangske masse. Vi gikk og gikk.

Katedralen

Masse mennesker overaalt

Nede ved havna

Vi var p et marked som hadde serist alt av mat og frukter, som var billig og helt ferskt, anbefaler dra dit om du er i Barcelona. Var litt ekkelt at det l sauehoder i disken med yner og slikt, da men.

Triumfbuen. Syns faktisk denne var finere enn den i Paris

Nr vi gikk rundt i en park, ente vi plutselig opp ved en fontene

S mtte vi jo en tur ned til stranda. Var ikke varmt nok i vannet til bade vil jeg tro, men det var ganske mange folk der

Nr kvelden kom var i slitne i beina, s vi fant oss et sted spise, fr vi tok tuben tilbake til hotellet. Vi er jo verdens tregeste til legge oss, men kom oss opp til en ok tid dagen etterp. Da reiste vi rett p fotballmuseum og champ nou. Jeg finnes jo ikke fotballintressert, men det var litt artig fordet om. Det krydde av pokaler og gamle ting, det var ogs litt andre idretter der inne, og stadion var helt sinnsykt stor. Var bare snn.. "woow..". Vi fikk ogs se interju, og presserommet. Plutselig kom vi inn til massasjerom med boblebad, og litt etterp en lite kapell. Ante ikke at det fantes p en fotballstadio.

Har spillerne litt chille stoler, eller?

Den var jo s stor at jeg ikke fikk med hele p bildet engang

Etter vi hadde vrt der dro vi til "Sagrada familia" som er ganske kjent i Barcelona. Jeg syns ikke det var speisielt spennende egentlig, men greit f med seg, de har jo holdt p bygge den i over 100 r, og den er fremdles ikke ferdig. Hvertfall ikke p utsiden

Etter vi hadde vrt der dro vi til en park med spesielle hus og et utkikkspunkt over hele byen. Det var langt oppi fjellene og vi bare "neei, m vi g helt opp der.. " vi var jo s slitne i beina fra fr av. Heldigvis var det rulletrapp oppover endel av veien

S tok vi tuben til et shoppingsenter litt utenfor byen. Jeg trodde det var mye mindre enn det var, men det var ddsstort, utendrs og utrooolig mye folk! Var lange ker, overalt. Det ente opp med at vi ble der resten av kvelden og spiste middag der ogs, fr vi dro hjem slitne til hver vr seng

P sndag fikk vi frokosten servert p senga, noe som var utrolig digg start p sndagen. Etter vi hadde spist, s dro vi p spaet som l rett ved siden av hotellet. Vi slappet bare av i badstue, boblebad og bassengene fr vi stelte oss og dro ut for se det siste vi skulle. Det var ikke s spennende s vi var for det meste p det sndagspne kjpesenteret som var der. Rundt halv sju dro vi p hard rock cafe for spise. Vi spiste middag, dessert og drakk drinker, vin og l. I tilegg kjpte jeg en hettegenser, s la igjen endel penger der kan man si. Plutselig var klokka veldig mye, s vi tok en taxi til fontena som jeg viste litt lengre ned her. Det er nesten verdt reise dit, kun for se den fontena

Dette er en gammel oksestadio(?), men n er det et kjpesenter, ganske kult egentlig. Smfulle dro vi tilbake til hotellet og tok litt i baren fr vi la oss. Jeg klarte og forsove meg, s kom en halvtime etter at jeg hadde bestilt taxi til flyplassen. Var s trtt, s jeg vurderte bli igjen i Spania, men jeg dro likevel. Rakk flyet fint selvom jeg var ute i drlig tid. Var jo en kjempeliten flyplass..

Utsiden av hotellet, med vann og masse fine lys bde p utsiden og innsiden

Henriette er den beste reisekameraten som finnes♥

The Magic Fountain

Vi rakk akkurat siste blinkinga igr kveld av fontena og den var s syykt fiiin. Vi ble der i snn 40 minutter, haha. Da var den ferdig med lyse i mange forskjellige farger, blinke og spille musikk. Noen av bildene er litt skjeive, fordi jeg var delvis full, men se s fin den er:

h, vi ble helt forelska. Haha! Knipset s mange bilder fra forskjellige vinker og med forskjellige innstillinger, haha.

Var den ikke fin? Alle som skal til Barcelona m dra dit

Psketur del 3

Noe reduserte da klokka ringe fr 09 p lrdagsmorgen, men vi kom oss opp tilslutt og fikk i oss litt frokost, og dagen ble mye bedre med engang. Ss og kjresten hadde lagt seg fr oss, s de var jo i tipp topp form. Nr vi hadde sjekket ut fra hotellet dro vi til Beeksen Bergen Safaripark. Der kunne man velge g, kjre bil, buss, eller bt. Vi gikk og tok en bttur. Jeg hadde bare tatt p meg Converse, s jeg frs s og si ihjel. Tilslut mtte ss ofre skoene sine til stakkars lille meg.

Jeg vil ha en slik pus

Fikk litt Afrika feeling av g rundt der, selvom det var iskaldt

Endelig noen dyr vi kunne kose med, haha

Ser ut som at Bjrnar er vant til slike venner :)

"Halla, se p meg a" haha, ser ut som den har blitt satt der for og unnderholde dagens gjester

Rett foran bussen skulle de st, skulle tro de trodde at bussen var en sebra ogs

Synd at dyrene var s langt unna, men det er jo bra at de hadde god plass i det minste. Men bildene ble ikke s bra, brukte mest kamera til ss, men de bildene har jeg ikke. Vi ble tilslutt dritlei av dyr og kulde, og satt oss i bilen kjrte til Rotterdam, hvor vi s litt i butikker og spiste middag, etterp kjrte vi tilbake til den byen ved flyplassen, og sov p samme hotell som vi sov p frste natta. Alle var ganske slitne da og sovnet noks kjapt etter noen lange dager. Dagen etterp spiste vi bare frokost og dro til flyplassen. Koffertene vre veide p kiloen 20 kilo. S det m jeg si var sykt bra beregning. Flyturen hjem var ddskjedelig og vi var i tilegg en time forsinket.. men hjem kom vi tilslutt.

Psketur del 2

P fredag var det tidlig opp for spise frokost, og da fikk vi sjokoladestrssel p brdskiva♥ etterp dro vi til Efteling parken, s det var masse barndomsminner p engang. Ss og jeg har jo vrt endel p tur i Nederland fr, og pappa, mamma og henne bodde der fr jeg ble fdt. Etter frokost var det bare hive seg i bilen kjre til parken:

Det er vel egentlig ikke en typisk berg og dalbane park, men var noen av de. Er mer en eventyrpark slik som Disney land:

Det var ikke akkurat det varmeste vret, s p toppen av denne var det enda kaldere, men det var fin utsikt da:

Denne ren og den lange ken p innsiden husker jeg s godt fra jeg var 7-8 r. Jeg grt igjennom hele ken, haha. Var heldigvis ikke like skummelt denne gangen

Mtte inn og varme oss litt:

Sjekk denne ste burgere da, kjpte barnemeny:

S var det tid for mer eventyr. Det var en mann som pekte p kameraet mitt og han snakket ikke mitt sprk for si det snn, s jeg trodde jeg ikke fikk ta det med meg inn, men han skulle bare ta bilder av oss, haha!

Koselig♥

S gikk vi igjennom hele eventyrskogen, om dere legger merke til han langhalset fyren p bilde, s klarte vi g glipp av han, haha. Bjrnar og jeg var i det maks barnsligste hjrnet der, og danset rundt hver sopp som lagde lyd, haha. Koselig!

Tut-tut, toget rakk vi aldri kjre da

Denne fyren sier "papier hier" hele tiden, haha! Egentlig skal han si "takk" eller noe nr noen legger noe oppi, men han var visst deffekt.

Se s fint

Tffeste treet jeg har vrt borti:

Hans og Grete

Haha, jeg skvatt s syyykt og skreik nr vi stod foran speilet til Tornerose der. Ss filmet alt, haha. Det ble nok en fin film

S gikk kamera mitt tom for strm, men det gjorde ikke s mye egentlig. Hadde ss sitt, ogs dro vi rett etterp. Den eneste matbutikken vi klarte finne var Lidl, men de hadde det vi skulle ha, s da var det jo greit. P kvelden spiste vi p hotellet, og da var hotellet plutselig fult, s godt vi hadde bestilt bord. Vi spiste good treretters middag og drakk noen flasker vin. En veldig koselig kveld♥

Psketur del 1

Vi kom frem sent p onsdagskvelden s da sjekket vi bare inn p et hotell rett ved flyplassen og la oss. Bjrnar og jeg ville jo egentlig ha mer vin, men heldigvis for oss s hadde de ikke noe bar p hotellet, s da ble det senga istedenfor. Dagen etterp stod vi opp og spiste frokost i den steste frokostsalen. Det var veldig lite der, og ingen mennesker. Bortsett fra oss, sklart. Etterp dro vi til et badeland med spa-avdeling. Ganske deilig start p ferien! Vi var ddsbarnslige og kjrte alle skilene og snn. Haha! Jeg fly ut av bassenget i ringen og ned trappa fordi det kom en blge. Flaks for meg at noen stod bak meg.. haha.

Etter badeturen kikket vi litt rundt omrdet hvor blant annet "mini euroropa" l, men vi gadd ikke g inn der. Etterp kjrte vi ned til Brussel sentrum:

Koslig og fin by, med maaange sjokoladebutikker, haha!

Vi fant oss en resturant for spise lunsj/middag:

Syns at godteriet i butikken fremdeles skulle ligget i slike krukker jeg, tenkte p pippi med engang, haha!

P utsiden av en kirke:

Etterp ble det dessert p haagen dazs:

Ogs ble vi utrolig mette, og fant igjen bilen vr i parkeringshuset og satt kursen mot Tilburg, i Nederland. Der sjekket vi inn p tidenes kosligste hotell som l litt utp landet, rommene var kjempestore og fine, og det var masse dyr der. Et stort + for meg som elsker dyr♥ vi satt oss i hotellbaren der og snakket med de som drev hotellet, og de hadde en kjempest hund. Var kun oss plus et rom til som var gjester den natta, s tror de ble glade for litt selskap, hehe. Definitiv et hotell jeg kunne ha dratt tilbake til!

Brussel og Nederland neste stopp

Heei! N har Bjrnar og jeg nesten akkurat kommet til ss og kjresten. Om en times tid skal vi dra til Rygge og videre til Brussel p pskeferie! Vi skal ogs leie bil kjre til Nederland, ogs skal vi til parkenEfteling♥ barndomssminner! Vi skal ogs i safaripark og badeland. Wiiwii.

Har med iPaden, men klarte glemme minnekortleseren, s sprs om det blir noen oppdateringer. Dere fr ha en god pske hvertfall!

Parisbilder dag 3 og 4

Dag 3

Vi lette oss ihjel etter Abercrombie and fitch, og vi hadde gtt fordi den opptil flere ganger. Her var butikken liksom:

Haha, stod vakter i dra og inngangen var bak i en bkgrd, veldig lett finne liksom..

Vi vandret egentlig bare meninghetls rundt overalt, og her satt vi oss ned for en drikkepause

Utenfor Louvre museeumet. Bjrnar ser ut som en statue. Etter vi hadde vrt der gikk og gikk vi i evigheter og lette etter et kjpesenter s vissnok skulle ligge under Louvre. Haha! For andre gang den dagen faktisk. Det ble litt av en bomtur. Fant det siste tilslutt, da. Litt senere fant vi en shoppinggate som var i litt mer vr prisklasse. Nr vi skulle g tilbake til hotellet klarte vi g s langt at vi hadde gtt laaangt fordi, s vi endte opp klissblaute og inn i en taxi tilslutt

Verdenes beste middag alts. En hamburger med egg p toppen? haha! Smakte ikke noe godt, om noen skulle lure. Vi var fornuftige og tok kun en karaffel med vin og dro tilbake til hotellet for sove

Dag 4

Frste stopp var Notre dame, siden vi bodde like ved der, s tok vi det siste dagen

Det var faktisk gudstjeneste mens vi var der, haha

Vi tente lys, haha.

Etterp fant vi den brua med masse hengelser tett i tett hele veien

Notre dame i bakrunnen

S mtte vi jo bare vre enda mer klissete og hang en hengels p der selv♥

Etterp gikk vi tilbake til Notre dame, og gikk opp p toppen av den

Etterp satt vi oss og spiste lunsj, fr vi tok en taxi til flyplassen og siden vi var s tidlig ute kjpte vi oss en kaffe p starbucks, fr vi kom oss igjennom sikkerhetskontrollen og kunne kjpe litt vin (lurer p hvor mange ganger jeg har nevnt vin n, haha) ogs satt vi oss p flyet hjemover. Var tidenes kjedeligste flyplass forresten! P veien hjem var det faktisk nett ogs. Norwegian♥

Tusentakk for en fin tur, kjre♥

Parisbilder dag 1 og 2

Dag 1

Heihei!Sent igr kveld kom vi hjem igjen etter noen fine dager i Paris. Det frste som skjedde nr vi dro var at den ene bagasjen ikke ville p rullebndet, s vi mtte st i en annen k, og nr vi kommer til sikkerhetskontrollen har Bjrnar dartpilene sine i jakka, haha. Men vinpneren med kniv, den tok de ikke. Men den tok de nr vi skulle opp i eiffeltrnet. Haha! Det frste vi gjorde var jo sklart kjpe en flaske vin og bare "kaanskje vi burde sjekke om gaten er stengt" s vi var de siste som gikk ombord, haha. Heldigvis hadde vi reservert plasser i flyet. Hadde bare vrt typisk oss og ikke rekke flyet fordi vi drakk vin.

P flyet gikk det ned enda litt mer vin, og nr vi landet tok vi en taxi til hotellet, og fant en restaurant for spise middag.

Ogs mtte vi jo finne en bar! Vi gikk frst p en, s stengte den, s gikk vi videre, s da rotet vi oss selvflgelig bort.

Mojito som lyser?

Nr vi skulle hjem igjen, fant vi selvflgelig ikke veien, s tok taxi snn 100 meter, haha. Vi konkluderte likegodt med at vi feiretst. Patricks daydagen etterp, for da var vi visst litt fyllesyke.I feil by, vel og merke.

Dag 2

P vei opp til toppen av Eiffeltrnet. Haha, ogs var vi dumme nok til g ned igjen en etasje, og da gikk det ikke heis ned igjen. Vi gadd jo ikke g opp igjen, s da gikk vi helt ned. Leggene vre hadde det helt SYKT vondt etterp. Haha!

Utrolig fin utsikt, selvom vi nesten datt ned og frs ihjel.

♥♥♥

Toppen.

En liten spisepause

Triumfbuen

Det begynte og pissregne nr vi var p vei bort til Eiffeltrnet, for se det i mrket. S vi satt oss ved en reasturant og drakk en flaske vin, like ved. Nr vi satt der begynte det blinke♥

Men s sluttet det jo aldri regne, og det ble ddskaldt, s da satt vi oss inn. Plutselig fant vi ut av at vi hadde sittet der i to timer, s da var det jo bare spise der ogs, og da mtte vi jo ha en ny flakse vin, haha!

Det var en mann som gikk p utsiden og ville ha oss til kjpe roser. Noe vi ikke hadde tenkt til akkurat. Han bare "your wife is really beautiful, you look like a good husband", og folk gikk fordi og bare "amoure" haha! Vi dde litt av latter. Han prvde til og med f kontakt nr vi satt med ryggen til inne, s tilslutt gikk jeg ut og kjpte noen roser til Bjrnar. Var vel litt av en reaksjon nr det var jeg som gikk ut, og ikke han. Haha! Da skjnte han visst ogs at vi bare var kjrester.

Etter fire timer, kom vi oss endelig ut igjen og regnet hadde stoppet. Vi var de eneste som tuslet rundt eiffeltrnet, bortsett fra alle de sjarmerende rottene da♥

S fant vi en taxi og en bar. Jeg mtte ha en cosmo fr vi la oss, men det hadde de selvflgelig ikke. S vi var fine i formen dagen ettep da ogs, men vi fant hvertfall veien hjem. Det var en koselig kveld, for ikke snakke om ekstremt klissete♥

Paris

Bilder:http://wallpaperswide.com/

Idag kommer Bjrnar inn til Oslo, og i morgen kveld reiser vi fra Gardemoen og tilParis♥

Siste kvelden i Spania

Litt sent blogge om n kanskje, men ja. Siste dagen dro vi frst i en svmmehall for bade litt. Eller, det var jo bare snn "baner" der, hvor man svmte og mange gamle mennesker, plus en haug med unger som sikkert var en skoleklasse eller noe. Vi mtte til og med bruke badehette, noe s.. awkward..Vi tok toget inn til Malaga litt senere og kikket litt p togstasjonen fr vi tok taxi til hotellet jeg hadde bestilt dagen i forveien som var like ved flyplassen. Siden magene vre var sultene s satt vi oss p hotellreasturanten. Der fikk vi tre retteres og en flaske med vin, og de kjrte "pingle sykdommer" p tv-skjermen. Haha, gud. Jaja, det var jo koselig mens vi spiste, det. Det var bilde av en fin drink p kjleskapet p rommet, s etter vi var mette satt vi oss i baren. Der ventet vi i sikkert ti minutter p en cosmo, som kun smakte sprit, og ikke s ut som en cosmo. Jeg ville ha en drink til fr vi gikk la oss, s da kjpte vi det. Men s... kommer hotelleieren og sier til bartenderen at vi skal f en gratis drink hver. Henriette var s fornuftig og tok vann, men jeg derimot, neida.. s vi endte opp med sitte i baren til klokken fire, og snakke med alle som var der, og jeg skulle mte opp p flyplassen ti p fem. S da var det bare og pse p med vann! Synd jeg ikke fikk vrt mer p det fine hotellrommet vrt! Heldigvis ordnet hotellet med transporten og jeg kom meg utrolig nok avgrde! Da flte jeg meg passe walk of shame, ddstrtt og fremdeles litt full. Rullet meg igjennom bagasjeken, og da var sklart kofferten for tung. Rullet meg igjennom sikkerhetskontrollen og da glemte jeg ta ut pcen av kofferten. Rullet meg igjennom taxfreen, med en flaske sprit og en mac leppestift som jeg bare valgte i farta. Hikket meg igjennom ken, og kom meg til et sted hvor jeg kunne kjpe frokost. La taxfree refund kovoluttene i en vanlig postkasse og rullet meg til gaten. Hva skjer der? da var selvflgelig hndbagsjen for stor, og jeg mtte betale s lite som 50 euro for f den med meg hjem igjen og den var den siste kofferten som kom ut p Rygge. Har jo fryktet at dette skal skje flere ganger, men at det absolutt skulle skje denne dagen, var jo bare min flaks. Sov hele flyturen og har aldri vrt s glad for komme hjem noengang. Jaja, alt gikk da fint, og siste kvelden var veldig koselig. Men neste gang sover jeg og drikker ikke dagen fr. Lession learned.

Har egentlig bare lyst fly ned igjen, jeg.

Bjrnen sover, bjrnen sover, i sitt lune hi:

h, jeg vil kose!

Hahaha! Fineste flodhesten♥

Fin rompe!

S ste sebraer!

h, denne elefanten s s lei seg ut. Hadde bare lyst befri den!

Nevnte jeg at det regnet? haha! Vi vknet ganske sent og bare "YES, det er SOL." S lager vi oss frokost og spiser den p veien, og hva skjer? det begynner og pse ned!!! S vi ble klissblaute p beina. I dyreparken var det bare oss, og to andre. S vi fikk hele parken for oss selv, haha! Ikke hver dag man fr en hel dyrepark for seg selv, og prisen for komme inn var helt latterlig billig. Vi betalte 2 euro hver (med studentrabatt).

Tror ikke dyrene likte at det regnet heller, nesten alle gjemte seg for oss, men de var jo samtidig nyskjerrige. Haha! Men nr sola tittet frem, s kom de frem♥

Det var mange andre fine dyr der ogs, blant annet ulver, ugler og lver, men bildene ble s drlige, s jeg stopper her!

Etter vi var i dyreparken dro vi tilbake til Henriette for bytte sko, ogs tok vi oss en tur inn til byen og handlet litt, fr vi satt oss ned p en restaurantfor spise middag. I morgen skal jeg jo reise, s vi skal prve komme oss opp fr flatmatene til Henriette spiser lunsj/middag, haha!

Har du hatt en fin dag?

Hola

Gjemmer meg bak verdens beste skjerf♥

Holaaa! Et lite hei fra slappfiskene selv. Vi har gjort veldig lite idag, vrt p butikken og gtt litt rundt i byen. Solbrillene mine var skjeive s mtte fikse de (var ikke meg som var skjeiv denne gangen, haha) og tatt taxi frem og tilbake til Primark, og i tilegg spiste vi middag p mcdonalds. Slappfisker og jvelig usunne. Haha! Jaja.. n er vi klistret til hver vr skjerm, og drikker vin. Siden vi stod opp s sent idag, s legger vi oss nok ikke helt enda. I morgen tror jeg vi skal prve komme oss til en liten dyrepark, hvis ikke regnet fosser ned da, da tror jeg det blir mindre koselig.

Yeeye, hper alle har hatt en fin mandag!

Trtte

Herregud, vi har akkurat vknet vi.

Jeg vil opp p den fjelltoppen, men tror det viser seg vre vanskelig.

Ser ut som en liten Risrby, haha!

Alle disse bildene var fra Marbella og litt utenfor byen.

Igr tok vi bussen inn til Malaga. Det var tidenes beste buss! Det var ddsgod plass, og setene var himmelen. Var som sitte hjemme i sofaen, h. Kunne nske alle busser var som den, da hadde sikkert mange flere tatt bussen. Vi skulle egentlig ta toget rett til Cordoba, s vi sjappet oss spise p mc, men siden det toget var s dyrt s ventet vi til 18.30. Vi tok oss en tur inn til byen og kikket litt, siden det var sol s gjorde det ikke s mye vente litt ekstra. Igr kveld var vi ute og spiste fr vi tok tidlig kvelden. Idag regner det, men har jo hatt sol helt frem til n, s skal vel ikke klage s alt for mye. (Det regner alltid nr Henriette har besk, sier hun).

P tide komme i hakk, again.

Drar til Cordoba

Heei.Prvde skrive et innlegg igr, med bilder fra fredag, men det tok en evighet laste de opp, s tar bare med de jeg fikk lastet opp igr. Det var s digg vr p fredag, opptil 24 grader eller 88 som det stod p den ene varselen! Det var til og med folk som solet seg p stranda, haha. M ha vrt nordmenn... vi vurderte faktisk et lite sekund og ta en dukkert i basseng p hotellet, men vi stod over. Vi fant oss et koselig sted i sola og spiste frokost, ogs gikk vi langs stranda. Litt senere satt vi oss egentlig p en random buss, men vi kom akkurat dit vi skulle. Var litt utenfor byen (vet ikke om det var en ny by jeg..) med fyrtrn, strand, kjpesenter og slikt. Etter vi hadde vrt der satt vi oss p bussen tilbake til et enda strre kjpesenter, kjpte egentlig ikke s mye til vre meg. Men fikk meg nye rayban ♥ eendelig har jeg de sorte, s jeg kan gjemme meg bak de!P kvelden var vi p kinaresturant og feiret forlovelsen til Henriette og meg. Vi kjpte oss nemlig like slvringer med hjerte p tidligere p dagen! Haha. Jeg fikk ogs en sykt rar dessert der, tror vi missforstod hverandre litt, haha.

Her vil jeg bo:

De syns vel vi var litt for sunne, siden de la potetgull ved siden av bagettene.

P den stranda der, bodde det en hel kattekoloni, haha!

Igr stod vi opp s vi rakk frokost ogs fant vi en frisr. S n har begge nyklippet og farget hr. (striper for min del, da) betalte bare 500 kr for det. Det er jo ingenting i forhold til Norge. Ellers gikk vi bare rundt og tittet i butikker og i gamlebyen. Byen her var ganske kjedelig egentlig. Vi stoppet et sted og bestilte time til manikyr da, som ogs var ganske billig. 100 kr. Men var ikke det beste resultatet akkurat. Etterp dro vi p butikken og kjpte vin og la oss i senga og drakk vin, haha! Jeg fant serist en liter vin med 11% til 0,82 euro. Det er jo litt sykt... Senere dro vi til gamlebyen p en resturant. Det var over dobbel pris av hva det pleier vre. S tror vi traff et ganske s fancy sted, men i norske l det jo bare p ca 200 kr pr person. I tilegg fikk vi frst et glass vin, ogs en hel flaske som kom rullende p stativ (haha!), vi ville liksom bare ha resten av flaska og vi mtte betale for forreten som vi bare fikk. Teit! Jeg glemte og ta ut minnekortet av pcen da, det sugde jo litt, nr vi frst var p en s "fin" plass.

N har vi nettopp spist frokost og rommet her ser helt bombet ut. skal vre ute om fire minutter og har ikke smiket meg engang, s fr vel komme i hakk. Hejd!

Live life and grow a moustache

Jeg er s utrolig pen. Kjpte den kuleste t-shorta igr, s mtte bare vise den frem. Men n skal vi ut, snakkes

HA EN FIN DAG♥

Marbella

Etter en 45 minutters busstur var vi i Marbella. Sjekket inn p hotellet og dro ut for spise. Spiste egentlig en mindre god pizza, og drakk en veldig(!!!) trr vin. Etterp ruslet vi litt rundt, ogs i gamlebyen. Det var ganske ddt i gatene idag, for det er vissnok helligdag her idag. S tilslutt fant vi et supermarked som var pent, kjpte litt godteri og la oss i hver vr seng p hotellet, med air condition p full varme (ironiskt nok).

Hei og hade

Gammelt bilde

N sitter jeg og chiller p flyplassen. Det er tusen mennesker her, pleier aldri vre noe liv p lille rygge. Jeg var heldigvis sjapp ut av bussen s slapp alle kene omtrent. Yey, me! Flyet gr 11.30, og det kommer til bli en laang og kjedelig tur. Har heldigvis kjpt med meg vin (en liten en!), potetgull, brus og fem bokser snus, s da kan jeg vel overleve likevel ♥ men frst burde jeg vel spise opp frokosten min. Uansett,er vel fremme rundt 15.30-16.00. N skal jeg tisse og g i bordingk, haha! Snakkes.

nsk meg god tur, hvis du vil.

Bilder fra London

Frste kvelden var vi som sagt p Billy Elliot musikal. Vi satt p toppen og det var serist ddsbratt ned der og ganske trangt mellom setene!

P fredagen stod vi tidlig opp. S tidlig at dagsbilettene vre ikke hadde begynt fungere. S vi mtte betale masse ekstra for komme oss dit vi skulle. Etter harry potter studioet dro vi p Bella Italia og spiste middag (for meg frokost.. da var jeg sulten! Haha..)

Pizza ofc. Jeg spiste opp nesten hele, da var jeg stolt!

Etterp gikk vi rundt i butikker og ingen av oss shoppet noe nesten. Til en stor forandring, tror vi var altfor trtte til shoppe. Haha! Litt senere p kvelden dro vi til Hyde Park og "Winderwonderland". Da fikk jeg sikkelig julestemning hvertfall! Var masse sm ste boder med mat og ting og masse karuseller der. Det var detsverre altfor kaldt til og kjre noe som helst. S vi holdt oss med se p!

Ble visst liiitt for lav lukkertid her, hehe

S tok vi bussen tilbake ved hotellet og fant Pizza hut hvor vi spiste! Klokka var snn 22.30, men heldigvis rakk vi et sted som var pent denne kvelden! Haha.. oss p tur!

Ss var iskaldt, stakkars. S kjpte seg en kakao for varme seg p den!

Jeg varmet meg p vin♥

Siste dagen spiste vi frokost p Subway, fr vi tilHarrods, det var s SYKT mye mennesker der. Var helt umulig g der inne liksom, s vi kom oss fort ut igjen! Aldri igjen p en lrdag.. selve oxfoord street var det faktisk mindre mennesker p lrdagen enn fredagen. Noe merkelig!

Synd at lysene p bygningen ikke var skrudd p!

S dro vi videre for shoppe litt og da fikk vi fylt opp koffertene likevel! Vi trodde frst vi hadde med oss en 20kilo koffert og en hndbagasje hver forgjeves, men neida! Vi fikk ogs kjpt med oss muffins fra the hummingbird bakery, de er best! Vi hadde for engang skyld god tid til flyplassen og slapp lpe til gaten denne gangen. Men vi mtte lpe til toget da, siden jeg satt og prvde sko noen min fr det gikk, haha!

Vi rakk til og med sette oss ned p Starbucks! Fine rde koppene♥

Harry Potter studio tour

Istedenfor og ta alle London bildene i et innlegg, s deler jeg de opp. Her kommer bildene fra Harry Potter studio tour. Det var ganske kult faktisk, se hvordan filmen hadde blitt laget. Alt var s mye mindre i virkeligheten.

Dra inn til studioet (tatt fra innsiden.)

Spisesalen.

Orginal kostymene til hyre.

Soverom.

Enda et rom.

Bilen :D

De har tydeligvis sittet helt rolig nr de har flydd p kost. Skuffende alts :(

S kom vi ut i bakgrden. Der smakte vi p butterbeer, det var ikke serlig godt. Men eneste stedet i verden det selges, s mtte jo smake p det!

Huset til Harry Potter og co.

Brom, broom. Haha! Bussen i bakrunnen.

Bilen.

De levende sjakkbrikkene.

Nr vi kom inn her, fltes det egentlig som vi gikk rundt i eventyrland.

Uglebutikk♥

Alle barna bare "h" og ss og jeg bare "h" haha! Dette er alts det bermte slottet, som er s sinnsykt lite i forhold til hvordan det ser ut p film. De brukte 40 dager p bygge det.

Utsiden.

S tok vi Harry Potter bussen tilbake til togstasjonen og toget og tuben inn til byen igjen!
Er du Harry Potter fan?

London christmas light

Veldig masse forskjellig belysning overalt egentlig! Hadde trodd det skulle vre enda mer, men fint var det. Det var vel mer flere steder, men vi rakk ikke overalt, detsverre! Jeg ville vrt flere steder og tatt "by night" bilder! Men men, her er hvertfall endel:

♥ Merry Christmas♥

Harry potter tour

Igr var vi frst p primark, den l rett over hotellet vrt. Haha! Vi rakk sklart ikke spise... hehe. Billy Elliot var fin, bortsett fra at jeg sovnet sikkert fem ganger ilpet av musikalen. Etterp dro vi p HMV i picadely circus, fr vi fant noe mat og spiste det p hotellet. Da var vi utslitt!

Haha, trtte!

N er vi i Harry Potter land :D jeg er ikke s fan, men etter dette vedder jeg p at jeg blir helt stocka. Senere skal vi nok shoppe litt.. men n starter det her, s vi snakkes! Ha en fin dag :-)

London baby!!!

Vel fremme i London. N sitter vi p toget p vei inn til byen og har nettopp spist lunsjen vr. Vi skal finne hotellet vrt, ogs drar vi vel ut i Oxford street. Vi skal bo p akkurat samme hotell som sist. Hihi. Ikveld skal vi spise p en resturant fr vi skal p Billy Elliot musikal! :D

Fler meg som en sikkelig dass! Men n er vi snart fremme. Snakkes <3

Litt av en wake up call

Hallo!

Klarte ikke sove inatt og ble "vekka" litt fr 08. Pappa og jeg smkranglet om morningen som vi pleier gjre nr jeg er treig. Nr vi skulle kjre ut av skole satt vi oss sklart fast i grfta!!! Heldigvis kom det en lrer p jobb som tauet oss ut av grfta.

Med bde gjerdet og begge bilene ble skadet! Jeg bare "Pappaaaaa?" "Stopp da" "herregud" siden bilen fortsatte og g bakover mens pappa var halvveis p utsiden :( dum som jeg var ble jeg mer sjokkert en bare dra ut nkkelen. Da tenkte jeg fort etterp "ta var p det du har, for du vet aldri nr du mister det" og angret p den tpelige krangelen vr. Skjnner kanskje hvorfor han er s redd n, n han ikke har visst om jeg lever engang!

Han hadde jo ikke havnet i den situasjonen hadde det ikke vrt for meg som skulle rekke flybussen. S pappa, vet jeg er dum og blabla. Men er glad for at jeg fr bo hos dere og at du gjr s mye for meg :D

Litt skremmende igunn, men alt gikk bra! Vi holdt p le oss ihjel nr det frste som skjer er at vi str i lyskrysset ved siden av en poltimotorsykkel som stirrer fint p det herpa speilet p bilen!

Holder p fryse ihjel. I Oslo har det nemlig kommet masse sn, spesielt oppe hos oss. (Ikke kommenter skovalget mitt..) her ventet jeg p bussen. Mtte bli kjrt til en annen holdeplass og plutselig bare "str jeg egentlig p riktig sted" en telefon senere kom jeg meg til riktig plass og det likefr bussen kom ogs, haha! Bravo...

Uvant med s kort hr, men deilig!

Skulle egentlig blogge fr jeg dro, men rakk det ikke. S fr ta dobbel "daychallenge" nr jeg kommer hjem. Har forhndskrevet noen innlegg som blir postet nr jeg er borte, for macen er ikke med denne gangen! Bde pgrunn av vekta og at internettet koster snn 10 pund pr dgn uansett.

Jeg skal forresten til London med ssteren min! Gleder meg til se London igjen, og hvordan de har pyntet til jul. Hihi.

God helg til dere!

Poznan city

Hei!

Idag sov jeg veldig lenge til vre p ferie, egentlig ville jeg dra til en dyrepark, men jeg droppet det. Var s sliten da jeg vknet og flte meg ikke helt tipptopp. Kanskje ikke s rart, da jeg merket at vinduet hadde sttt pent hele natten (gjorde det samme hos Siw, og da ble halsen litt drlig..) de kom inn p rommet for vaske nr jeg sov, haha. Men jeg tok det bare rolig, spiste frokost (som pappa hadde smrt) osv. Tok en taxi til byen rundt 14.00, mtte jo peke p kartet for at han skulle skjnne hvor jeg skulle. I byen mtte jeg de andre. Tok noen bilder av byen:

Rdhusplasser kryr alltid av duer?!? kan ikke skjnne hvorfor. Liitt mer fargerikt var det her ogs, iforhold til Risr som kun er hvit.

Lys inne i en kirke.

Vi kjrte ogs litt rundt andre plasser og s p fine bygninger, men da brukte jeg bare iPhonen. Regner ikke med dere syns det er s spennende uansett. S har vi vrt p to kjpesenter idag. P det ene s klippet jeg meg, og det kostet ikke mer enn 140 kr. Bare hrkuren med massajsen jeg fikk der hadde kostet 200 kr i Norge. Det var en mann som klippet meg, haha. Det er vel frste gangen jeg opplever det. Sveisen fr dere sikkert se senere. N har vi nesten akkurat kommet inn dra, etter ha spist middag!

Jeg har rotet s p rommet her, s frister ikke mye og pakke alt ned. Jeg vil bo p hotell! Men jeg har hvertfall plass denne gangen, men hadde kun 30 gram g p. Men satser p de ikke veier den, sjeldent de gjr det. Skal dra rundt 09.30 i morgen, gruer meg allerede til st opp. Men det er jo alltid deilig komme hjem, selvom jeg ikke skal hjem, men til ssteren min. Hehehe.

Har dere hatt en fin dag?

Julestemning!

Hallooo! N sitter jeg p et stoort kjpesenter, haha! Begynner bli litt lei. Faktisk.. Men venter p at pappa og de skal komme tilbake!

Fin dag til dere <3

Litt irriterende at jeg kun tok med 50mmeren egentlig.

Helt alene i Polen

Siw: Polen?
Sandra: Ja:P rmte
Siw: Hvorfor? du vet du kan lese om 2.verdenskrig i historieboken, ikkesant?
Sandra: Haha. Nei, jeg mtte ta meg en tur ned se det live;)
Siw: Serist?:P
Sandra: Ble s gira
Sandra: Hahaha!
Siw: Du tuller?
Sandra: Pappa skal p vindusshopping til firmaet sitt, s ble jeg med :p
Siw: aah!

h, Siw. Er det rart jeg er glad i deg?♥ men skal slutte henge deg ut p bloggen min n.

Neida, men har hvertfall eget hotellrom :-D sippa litt nr det skulle vre dobbeltrom, ogs er sengene fra hverandre. Men ble glad igjen nr jeg oppdaget at internett funket p rommet mitt og ikke kun i resepsjonen, s da turte jeg ikke klage i tilfelle jeg hadde blitt plassert et sted uten nett. Det er stor seng, eller nett. Hva velger man? haha♥

Kanskje ikke s rart at jeg begynner fle meg feit igjen. Jaja, det er kanskje et bra tegn at jeg spiser? Haha. Vi dro rett p et kjpesenter, s dere kan jo bare tenke dere hva jeg skal i morgen. Jeg tok bare med meg 50mmeren til kamera, s sprs om det blir s mange bilder egentlig, for oppdaget i tilegg at det kun var et strek igjen p batteriet. Har kjpt et nytt batteri, men sprs om det er tomt for strm da..

Vi har leiebil her ogs, og jeg har blitt helt forelska i bilen s jeg spurte pappa om jeg kunne f den til jul. Pappa: Hvis du skaffer deg lappen, s." Hahaha, deet var vanskelig? Men det var det og skaffe seg lappen, da! Som Andrew (vet ikke hvordan det staves, jeg) sa: "Cars dont cry" helt enig med han! Adrew er "tolken" til pappa som er polsk, de er venner da, han bor i Norge for det meste!

Jeg sov hele bilturen til flyplassen og hele flyturen, s er jo ikke spesielt trtt n. Tror jeg skal se litt p sumo, om det fungerer. Ha en fin kveld♥

Hello

Jeg er s trtt. Men n sitter vi p flyplassen. Av og til er det litt irrterende at det nesten aldri er k p Rygge, for da m vi sitte vente i eeevigheter.. skal kanskje ikke klage p at det ikke var k. Men jeg vil sovee, blir ikke bedre nr jeg sitter og ser p at kattene sover ♥

Hamar

Hallooo. Igr kom jeg hjem fra en koselig trip til Hamar med de beste♥

Nr vi kom opp til Siw, er det frste hun sier til meg"Har du vrt i hamar fr?" eehm.. ja? jeg var jo i bursdagen din i fjor! Haha.. hun har sine moments, som nr hun spurte meg om det var 300 km i 3 mil. Haha! Senere var vi frst p peppes og spiste, ogs satt vi oss p en pub og drakk litt! Vi var flinke og ikke drakk mye, men Siw og jeg sov jo halve lrdagen fordet om.. men vi rakk ta sol, spise frokost og middag i ett og stelle oss fr vi dro dit hvor Siw skulle feire bursdagen sin. Bursdagsbarnet kom forsent i sin egen bursdag ir ogs, haha!

Siw sine snille venner hadde til og med laget kake♥

Siw er lykkelig etter ha ftt seg en tamagotichi! Approp det.. se hva vi fant p Twitter dagen etterp:

"Du kommer inn p en pub som blster Gallows, Pantera og Immortal. Og du spr etter Tamagotchisangen. Flere ganger. Alts HELT JVLA SERIST" Expand.

"Og hr her frken, vi spiller ikke drittlta di samma faen hvor desperat langt opp i trynet du dytter puppa dine."Expand

Hahahaha. Det var jo verdt et forsk? de ville ikke spille bursdagssang for en ansatt engang! Siste kommentaren er forresten ikke sann..

Drikkespill.

jaokei, tror vi gir oss der. Fyllebilder blir aldri s bra at det gjr noe.

Var en bra kveld, men slokna jo etterhvert p nashet, haha. Dagen etterp spiste vi frokost p Peppes, fr vi dro hjem utover kvelden.. var jo helt utslitt. Skulle lese i hele dag, men vknet for en time siden eller noe. S beklager at jeg er en rva blogger, skal snart f trekt konkurransen, men man kan ikke melde seg p lengre, bare s dere vet det. S noen hadde gjort det!

Men n m jeg faktisk snart begynne lese, siden eksamen er i morgen!Merker dette kommer til bli en lang natt, uten svn.nsk meg gjerne lykke til, for det trenger jeg!

Arabisk bad +++

Fr vi dro inn til Malaga p onsdagskvelden var vi p Arabisk bad:

Lunka vann, iskaldt vann, varmt vann og tyrkisk badstue. Under oppholdet fikk vi ogs 15 minutters massasje, te og kake! Haha.. var veldig oppfriskende og deilig! Vi hadde p oss tidenes styggeste badehette ogs.

Etterp dro vi p Primark, og noen andre butikker. Vi tuslet ogs litt rundt i andre butikker og spiste lunsjen vr..

P macdonalds! Snn er det nr jeg er s kresen. Tror de bare spiser tapas i Spania, jeg..

Middagen vr fr vi dro til hotellet:

Vi var s trege at togene hadde sluttet g nr vi skulle dra, s vi mtte ta taxi helt frem. I tolvtiden sovna vi, og rundt 05 vinket vi farvel. Jeg p flyplassen og Henriette tilbake til hotellrommet. Hehe. Orket ikke dra opp kamera p flyplassen, s der har jeg ingen bilder fra.

Satser p at det er varmt og badevr neste gang jeg kommer. Vi skulle jo egentlig dra p stranda, ikke for bade, da. Men fr se. Men vi droppet det. Haha!

Bildedryss fra Cordoba

Tirsdagen brukte vi p se endel av Cordoba, shoppe, ogs spiste vi ute p kvelden.

En fin bygning vi gikk igjennom, husker jo ikke hva det er da:

Ble gren, de flyttet seg aldri (!!!)

Turist i egen by, hihi.

Ogs dro vi til en kjempekoselig hage:

Vil du ha en appelsin? Hehe...

Det var et trn der som vi gikk opp i og fikk utsikt over hele byen:

S tuslet vi videre, og s p disse ste gatene:

Neste stopp fr shoppinggatene var plazan:

Her kjpte vi kake: Haha!

Haha, fint skilt!

Vi havnet p en litt for fin resturant, hehe.

Etter magene var mette og vi hadde drukket en halv flaske vin hver dro vi hjem for finne sengen. Jeg var ihvertfall ddstrtt etter en lang dag!

Crdoba by night

Veldig fin by! Men n skal vi ut spise, snakkes!

Framme i Cordoba

Dette m vre den diggeste frokosten jeg har spist p lenge: Iskaffe mocca, ferskpressa appelsinjuice og baguett.

I Disneybutikken :-D

Okei, m bildene komme feil vei?

Noen som vil kjpe den bamsen til meeg? ste pedobear fra toystory3 som lukter jordbr♥ neste gang SKAL jeg kjpe han!

Shoppingsenter, iiih. Eneste de manglet var vel topshop, meen det l langt unna, s det droppet vi.

Liten smothiiie pause.

Haha, ftt meg nye sokker♥

Det var dagen idag, hehe. Etter vi hadde shoppa fra oss i fem-seks (!!!) timer, dro vi og spiste litt fr vi satt oss p toget til Cordoba. Vi kom til Henriette i 8tida og tok en taxi hjem til henne. En st liten kk, jeg ligger n p gulvet p en madrass og fryser (!) er ikke varmt, selv om det er Spania, nei :(. Men har heldigvis kjpt meg en digg pysj idag ♥.Haha, herregud! Frste som skjedde nr jeg kom inn dra var at to av hennes roomates hilste p meg p spansk mte. Gjett om jeg ble satt ut da, haha! "Uhm, hei?" skal jeg si navnet mitt n? jeje. N har vi bestilt pizza som kommer p dra, snakk om latskap. Vi mtte bestille for minst 14 euro, s endte opp med fem brus i tilegg til pizza, s var det 2 for 1 p pizza. Amagard.

Forresten; det ene hjulet p kofferten min falt av nr jeg kom, haha. Resten falt ogs av! S n har jeg kjpt ny koffert. Men med all shoppingen kan det hende jeg ender opp med og ta med begge hjem.....

Ha en fin kveld :-)

Bildedryss fra Malaga

Dagens frokost:

Vi gikk opp i en festning eller noe. Husker ikke helt, men fin utsikt!

See, jesus!

Etter vi hadde gtt litt dro vi p kiko og kjpte sminke! Biiillig ♥s tok vi bussen opp til et slott, tror jeg.. gadd ikke g, var enda hyere oppe en den forrige vi var i! Utsikt over hele byen.

Vi dro og lette etter en pizzaresturant etterp. Det var lettere sagt enn gjort. Den turistguiden frte oss til pnet ikke fr 20.00, men vi fant en rett fr vi skulle gi opp! Wii.

Special editon til dere som gidder og lese bloggen min :-D Det er SLIK jeg er, skjnner dere.

Ja, gi lille meg en s stor pizza.

Etter og ha vasa litt mer rundt, stoppet det aldri regne.S klokka 9 gikk vi tilbake til hotellet, og her ligger vi i hver vr seng enda, haha.Men har vrt 22 grader her idag,selvom vi ikke har sett mye til sola.

Imorgen skal vi p shopping (♥♥♥) tror Henriette blir litt oppgitt over hvor shoppingal jeg er..haha. S drar vi dra til Corboda etter det, hvor Henriette bor! :-D

Hola Malaga

Heisannpuser.

N har vi nettopp vknet. Vknet vel egentlig for leenge siden, det er s lytt her og vi la oss ganske tidlig igr. Hrer naboen i rommet hoster liksom. Flyturen igr var p 4 og en halv time. Men det gikk faktisk ganske fort. Prvde lese litt til eksamen. Fikk datoen rett fr jeg dro. 20 nov og jeg har ikke startet lese. Blir vel stryk denne gangen og, men n er det virkelig selvvalgt stryke. Men ville mye heller se film! S"elsk meg igjen", den var s st ♥hrte p musikk og koste meg. Haha.

Nr jeg kom til flyplassen gikk jeg meg nesten vill! Den var s stor, og var sikker p at jeg ikke skulle finne bagasjebndet. Men fant det tilsutt, da. S da mtte jeg Henriette og en venninne av henne fra Polen! Vi dro og spiste, og etterp tok vi taxi til hotellet vrt. Brukte vel egentlig kvelden bare p kikke rundt i byen og shoppe litt. Alle snakker spansk til meg, og jeg skjnner ikke noe! Godt jeg har med tolk..tok ingen bilder igr, bortsett fra de p flyet. Idag er jo alt stengt, s vi skal vel se litt av byen, s skal f tatt litt bilder idag!

Det kom et fly over oss, haha!

Viser heller alle innkjpene nr jeg kommer hjem, hvis dere vil?

@ Rygge airport

Sykt kleint ta bilder p flyplassen nr man sitter helt alene...

Elsker den nye bakrunnen carolinemaria har laget, s st♥ legg merke til alt slet, klarte og velte brusen min jeg..

Traff narkohunden istad. Aww, de er s skjnne. Men aldri intressert i kose. Hmmf. Har nettopp rulla igjennom taxfreen og da satt jeg her da, alene! Hihi.. er andre gang jeg flyr alene, s det her kan jo bli spennende. Flyturen er jo ganske lang ogs, s jeg kommer til kjede meg ihjel, s derfor kjpte jeg vin! :D Er jo lrdag da... neida, eller jo. Men bare en miniflaske da! Flyet gr ikke fr 12.15. Merker jeg begynner kjede meg allerede..

Ha en fin helg dere, s snakkes vi vel p spansk jord. I Malaga ♥Vrvarselet er ikke helt p min side der nede, men gleder meg veeldig til treffe Henriette uansett!

nsk meg god tur, da!

Hovefestivalen 2012

Jeg har jo helt glemt poste innlegget som var langt ifra ferdig fra hovefestivalen i r! S hvorfor ikke gjre det n, s kan jeg mimre litt i samme slengen!

Haha, wtf.

Vi kom en dag fr selve festivalen startet og fikk pressa teltet vr inntil siw og co, men de ble flyttet fra oss siden vi var for langt ut i branngata. Catharina og jeg var frivillig, og nr vi kom var internett nede s vi fikk ikke armbndene vre fr etter en time minst. Det vil si at vi ikke rakk skjenkebndmtet og mtte f tildelt nye jobber. Det var vi ikke serlig fornyd med akkurat, ettersom da mtte vi jobbe 24 timer istedet for 12, men vi gjorde det beste ut av det. S frste dagen dro vi rett p fylla, festivalvors med blant annet Sirkus Elisassen. Jeg var vken s lenge at jeg rakk drikke morgecider og spise frokost med de andre, haha. Men tilslutt mtte jeg ogs ta "kvelden."

Hadde det ikke vrt for at det stod onsdag p dette bildet, hadde jeg ikke huska det. Haha! Vi var veldig viktige mennesker skjnner du, her rydda vi i sppel.

Ogs mtte vi forlate de andre for selge t-shorter. Fulle gutter er noe for seg selv, haha. Underholdene er de hvertfall, og til tider veldig plagsomme..

Torsdag var vel den eneste dagen vi fikk med oss en hel konsert, og den husker jeg ikke navnet p.Vi l p gresset og chilla bare.

Utp kvelden var vi nattevakt, og det og bli kasta rett i inngangsken etter 2 sec opplring, som vakt for og sjekke alle, tror jeg ikke at jeg har s lyst til igjen, haha. Sier igjen at fulle gutter er noe for seg selv, uff. heldigvis var min k avstengt endel, og p slutten stod jeg og Cath inngangen til campen sammen. Etter seks timer hadde jeg egentlig mistet bde yne og energi. Men da var det bare spise, s ble vi satt til en port hvor vi skulle st i seks timer til. Haha, godt vi hadde ftt tildelt en wakietokie som underholdning, og fikk hre alt som skjedde p natta. Ihvertfall deler av det.

Sppeldynga p hove. Nevnte jeg at vi nesten tissa p oss, sulta ihjel, kun hadde en stol, oog det begynte og pissregne? var blaut helt inntil undertyet og jeg hadde p meg to ponchoer, men regnjakka l jo i teltet. Fem minutter fr vakten vr slutta, mtte vi g en annen vei og var s sure! Morsom natt, men tror jeg str over til nesten r og securitasvakt er nok ikke noe yrke jeg skal satse p.

h, teltet vrt♥

Etter litt svn var vi klare for alkohol igjen, og samme natten/morningen dro vi hjem, takke vre Leo! Satan, da var jeg drittlei hele festivalen..

Neste r tror jeg at jeg str over vre frivillig.Men n savnet jeg sommeren litt kan man si.

Var du p festival i r?

London 2012

12- 14 juli var ssteren og jeg i London.

Her p vei inn til byen:

Jeg glemte bamsen min hjemme, s kjpte den stingen p bildet over som reisekamerat.

Var den ikke st?♥

Hottelet vi l p l veldig sentralt og var veldig fint!

Forever 21♥

Vi brukte vel ingen tid p se noe av byen, det var meningen men ble aldri noe av. Vi fikk sett litt da, nr vi lette etter Marc jacobs butikken, og nr vi lettet etter en tax bod s kjrte vi rd dobbeldekker, hihi. Egentlig s gikk all tiden vr til shopping og resturant besk, s har ikke s mye skrive, haha. Brukte altfor mye penger, tror jeg kjpte ca alt jeg ville ha. Deppeshopping, it is.

Vi var p musikal da:

Men frst s spiste vi middag.

Og s WICKED!

Dagen etterp tok vi en siste bytur fr vi dro til hotellet og hentet bagasjen vr, og styra noe sykt for finne the humming bakery:

Om de var verdt 300 kr i taxiregning klarte vi ikke helt bestemme oss for, men toget rakk vi hvert fall akkurat s vi kom oss til flyplassen. Flyet rakk vi nesten ikke da, haha. Vi shoppa jo s mye at den ene kofferten mtte sjekkes inn, men s ble hndtaket p den delagt, s vi mtte g til spesialbagasje, dere m ikke tro at rullebndet der funket, s da tok det enda lengre tid. S var det k i sikkerhetskontrollen, og jeg skulle levere et brev og, og nr vi spurta til gaten, s var det VERDENES LENGSTE K. Ble s pissed da.

Hjem kom vi tilsutt! Jeg elsker London, er tredje gangen jeg er der♥

Har du vrt i London?

Bilder fra Gran Canaria 2012

I juni var jo jeg og Catharina p Gran Canaria p ferie. Det hele startet jo med flystreik, men heldigvis stod vi ikke lengre enn 40 minutter i k :-) Vi dro jo med thomas cook, og det var serist et ddsstort fly. Tror det var 8 seter p en rekke, med mellomrom. Vi kom ned p kvelden, s den brukte vi bare p kikke rundt.

Bildene er ikke i rekkeflge..

Vi var jo s smarte at vi dro ut dagen etterp, noe som var veldig gy. Men p onsdagen nr vi hadde bestilt oss bttur, var det ikke fult s gy (for meg), det frste som skjedde nr vi satt oss ned var at noen gikk rundt og tvingte alle i shots. Var ikke s veldig godt for si det snn. Men bten hadde dritdigge stoler p dekk, de hadde til og med boblebad. Men vannet var kaldt. Det var free bar, og gratis mat, men vi orket jo ikke drikke noe. Men de andre var ganske underholdene etterhvert. Vi kjrte ogs vannscooter og bananbt, det var ddsgy! Haha, tenker vi s smarte ut der vi humpa p blgene og bikinitrusa falt nesten av...

Ellers brukte vi den meste tiden p og sole oss og bade ved hotellet. Vi var i nabobyen ved stranden en dag, hvor det var veldig fint og klart vann. Der var jeg ogs inne i en designerbutikk, hvor jeg klarte miste bikinioverdelen min. Herregud, haha. Vi spilte ogs volleyball der, men sanden var s varm at vi mtte gi oss..

Vi var en dag inne i Las Palmas, p et stort kjpesenter. Det skuffet egentlig, men vi kom jo ut med noen poser hver selv om. Elsker nr spanjoler svarer p spansk, nr vi sier "what" og ser rart p hverandre. Ta et hint liksom. (dette var p mc-donalds.). Nr vi skulle ta bussen hjem, var det heldigvis noen snille spanjoler som sa vi mtte g av, haha. Ellers hadde det vel vrt s typisk oss sitte p videre.

Dette er i nabobyen, ikke en veldig velykka tur, siden alt var stengt, s vi endte opp med dra tilbake til der vi bodde spise istedenfor. Der fikk vi redobber i "tips" s stt!

Ellers gikk kveldene til kos i leiligheten vr, eller nede p senteret hvor vi spiste istedet for lage mat. Men nr man har med seg en kokk som Catharina, trengte vi jo nesten ikke spise ute, haha.

Se s romatisk♥

Den kvelden tok helt aav. Vi dro nedover mot byen etter ha drukket endel vin, ogs mtte vi ha noen sydendrinker siden vi ikke hadde ftt kjpt det enda. Der traff vi noen som spurte om vi ville bli med p nash, og det ville vi jo. Klokka var 15.00, fr jeg var hjemme igjen, og da fant jeg Catharina p sofaen. Jeg presterte jo sovne under en palme og bli vekket av politiet og kjrt hjem, s var ikke akkurat noe bedre. Haha! Alt i alt gikk det vel ned 15 vinflasker tilsammen p det nashet, vi tmte kiosken p hotellet for si det snn. (vi var fem personer!). Tror jeg aldri har ledd s mye etter en kveld ute, haha.. siden jeg var s vken og fin etter luren min, dro jeg til Amadores og tok et bad og kjpte en is:

Det var s varmt at jeg dro tilbake til hotellet igjen..
Dette er mens vi ventet p bussen for avreise, hvor begge egentlig var dritlei. Hotellet vrt p bildet.

Dette er andre gangen jeg er p Gran Canaria, og liker meg igrunn veldig godt der, siden det er s lett finne frem og slikt.

Har du vrt p Gran canaria fr?

Hjemme igjen fra Kos!

Igr kveld kom vi til Norge igjen, etter en veldig fin tur til Kos! Da var det rett i taxfreen for handle, ut avflyplassen, inn i bilen til pappa, inn p Esso og kjpe "middag", ogs inn p skolen med Ipaden under armen for og ha sosiologi. Igr imponerte jeg og la meg s jeg ikke hadde store problemer?!? med st opp litt over 07 idag. Idag hadde jeg nemlig eksamen i gym, haha. N er jeg hjemme, og skal legge ut noen bilder fra turen til dere:

P flyet nedover. Mat, vin, potetgull, musikk og monopolkortstopp brukte vi tiden vr p. Nr vi landet tok vi en taxi til hotellet som l i enden av ya, og var fremme p 10 minutter. Der ventet oss et giga svrt hotellrom med fire senger! Vi startet med ta noen drinker fr det ble middag:

All inclusiv = gratis alkohol. Ble litt farlig etterhvert nr man kunne f vin til lunsj og drinker hele dagen. Samme med kaker til dessert til hvert mltid.

P fredag leide vi scooter og kjrte inn til nrmeste by. Det var en liten koselig by. Hovedgrunnen til det var for ta ut penger, for vi hadde ingen kontanter s mtte lne penger nr vi kom frem. Vi fikk ogs handlet litt suverniner og smting, fr vi kjrte tilbake til hotellet for spise lunsj.

HVOR ste var ikke disse btene da?!

Etterp tok vi scooteren inn til byen igjen, og satt oss p bussen til Kos hvor vi var i noen timer. Vi vandret rundt i gamlebyen og andre sm kriker og kroker:

Drakk verdenes beste milkschake:

Jeg kjpte en joggebukse og en veske, fr vi tok bussen tilbake igjen til byen, kjpte tepper (ja, haha, vi frs ihjel nr vi sov med et laken!) og tok scooteren til hotellet for spise middag. Var bare svidt vi rakk middagen, vi kjrte oss nemlig bort....s kjrte nesten hele veien langs stranden istedetfor hovedveien.

P lrdag dro vi p stranda som l like ved hotellet, det gikk faktisk heis ned til stranda:

Haha, dva. Kom en mann bort og spurte om han skulle ta bilde av oss sammen i vannet...

Etter lunsjpausen endte vi opp ved bassenget:

Ja, det er en bok du ser. Ja, jeg leste den ut p to dager. Ja, jeg er stolt av det!

P kvelden spiste vi p den "Italienske resturanten" de hadde p hotellet:

Ganske s fint var det der!

Vi tenkte g en tur, og haike ned til byen fordi vi var rastlse. Idet vi er kommet hundre meter stopper det en bil og spr om vi vil sitte p, s da ble sklart svaret ja, og da ble det ordentlige drinker:

Men vi var ikke s lenge fr vi dro hjemover igjen.

P sndag var det sikkelig varmt, og vi l ved bassenget hele dagen og slakka.

P kvelden spiste vi p samme resturant som kvelden fr, og som lunsjen faktisk. Vi hadde denne utsikten fra der vi satt:

Plutselig kom det en oransj mne opp, s da mtte jo jeg lpe og ta bilde:

Mtte beskjre bilde da, siden jeg kun hadde med meg 18-55 mm linsa.

P mandag mtte vi pakke dra. Fikk nytt solen litt fr vi tok en taxi til flyplassen, og satt oss i flyet som skulle bringe oss hjem til Norge.

Hade Kos :(

Stikker til Hellas!

Idag var jeg ikke p skolen, var heller i Ski. S utrolig fint vr det var idag! S p toget at det stod oppi mot 24 grader. Er usikker p om jeg skal fortsette med naturfag (det vil si, om jeg skal ta eksamen), derfor var jeg ikke der. Faktisk s er det bare 6 skoledager igjen! :D 5 hvis jeg dropper ut av naturfagen, s har jeg 7 eksamener hvis jeg tar alle fr det er SOMMERFERIE. Enywhys, i morgen tidlig drar jeg til Kos i Hellas sammen med ssteren min! Vi blir bare frem til mandag, men gleder meg som en baby til og komme litt vekk likevel. Til sol og varme, det beste er vel at vi skal sove p 5-stjernes hotell med all inclusiv! ♥

Blogger der nede fra hvis jeg gidder, hvis ikke; nsk meg god tur? :-D

Grsdagens innkjp

Alt er fra bikbok. Ogs kjpte jeg et armbnd og en neglelakk. 50%♥

Disse er fra Gina Tricot. Ubrukte sommerklr i skapet, kjpt for en stund siden da.

Ste t-shorta jeg fikk av ss!

Tycks?

Idag er det 1.mai!!! superhappy for det, det dumme var at jeg l i sengen til 19.00, ogs nr jeg kom opp ble jeg fortalt at det hadde vrt sommervr i hele dag, men fikk grillmat da♥ S jeg stakk p trening og tok sol etterp og n har jeg igrunn nettopp kommet ut av dusjen. Ansiktmaske og hrkur, osv! Wee..

Manchester

Hei! Hadde en veldig koselig tur med mine kjre♥

Kan vel ikke skryte p meg at vi s s mye spennende av byen, men stort kjpesenter var det der, s ble mest shopping. S vi tilbringte vel fredag, lrdag og sndag der, haha! Ble jo plutselig snstorm p lrdagen, noe vi ikke heelt hadde forventet. OMG - har ikke vrt p Starbucks da, men var p Costa hvis det telles!

Fredag:

Bella Italia♥ ..

Parishjuul - hvorfor er det det overalt?

Resten av kvelden surra vi egentlig bare rundt, ogs spiste vi dessert p Hard Rock. Hvor Ida presterer si "Det er litt snn rocka cafe" .. haha, trodde vi skulle d av latter.

Lrdag:

Haha! Lusj p en pub. Bestilte verdenes ekleste burger der, klarte en bit ... :)

Sen middag p Pizzaekspress♥

Har ikke jeg verdenes steste sokker kanskje? (Nei, gikk ikke med de ute..)

(Ja, Henriette og jeg har kjpt lik genser, hehehe)

Ligretto var enda gyere med litt vin i blodet. Hvert fall enda mer stressende ..

Sndag:

Da rakk jeg ogsfrokost♥ haha.. siden vi mtte jo uansett sjekke ut klokken 11.

Kina land.

Ogs endte vi opp p et museum i toppen fem minutter, ogs i en Kathedral Kirke, eller noe.

S endte vi opp p kjpesenteret igjen, fr vi spiste litt p Taco Bell, dro til hotellet og fulgte Henriette til togstasjonen:

Hihiiii.

Ida og jeg dro likegodt til hotellet vrt vi og, siden det var ved flyplassen, og var begge i lykkerusfor hver vr dobbelseng og dyne♥.. ikke fult s kult at resturanten p hotelet bare hadde rare retter, ente opp med to foretter, og det tok s lang tid at vi kun rakk se at King Kong dde :( (Film p tv..) men vi fikk jo faktisk gratis transport begge veier, s klager ikke. Tok igrunn ikke mange bildene p turen, men det var hvert fall noen ..

Paris

Haha, n er det s lenge siden jeg var i Paris at jeg egentlig ikke husker hva jeg skrev sist. (kom til slette det i arkivet.)

Jeg kan jo frst slenge inn noen bilder fra den frste dagen, som jeg har skrevet omHER.

Utsikten fra hotellrommet. Noe hyt, gikk til og med ikke ann pne vinduene. Haha, merkelig!

Det ble s (enda finere) nr det startet blinke!

Vi var som sagt oppe tidlig dagen etterp, for og f med oss mest mulig. Frst var vi p museum (som jeg ikke husker navnet p) men der Mona Lisa er utstilt. Det var s gy, eller kanskje ikke. Men ss likte seg der da. Heldige meg fikk heldigvis gratis inngang.

Digger denne glass-trekanten!

Stod en liten trepinnemann ved siden av og ss bare: Stell deg ved siden av den, s skal jeg ta bilde. Men var visst denne hun mente, haha, dere ser likeheten, ja?

Etterhvert tuslet vi videre, ganske langt ogs!

P veien var vi og innom noen butikker og shoppet litt. Her i sminkebutikken. Lenge leve bareMinerals♥

S var vi endelig oppe ved denne, som jeg ikke husker navnet p.

Videre tok vi banen til Notre Dame:

Da fles det ut som vi hadde gtt flere mil. Men tok oss likevel en tur til shoppinggata, stengte nesten med engang, s var ikke s mye vi fikk tid til.

ENDELIG MAT! Haha, vi rekker aldri spise nr vi er p tur. Ilpet av hele dagen hadde vi spist en pannekake med nutella. Alle vet at vi blir sure nr vi ikke fr mat, s at vi mtte vente over to timer p bord nr de sa 20 minutt gjorde ikke saken bedre. S etter dette dro vi hjem, slitne men masse nye opplevelser i minne. Vi hadde gtt nesten 23.000 skritt den dagen...

P sndag var vi jo i Disneyland og stod opp fr sola, som jeg har skrevet et innlegg om HER. P kvelden var vi innom her;

Ogs kjpte vi noen suverier, var innom mc donalds (haha) og spiste p hotellet, rakk visst kke spise noe serlig denne dagen heller...

P mandag var det tid for dra hjem;

Ville ikke dra fra det sykt fine hotellet. P toppen i (23 etasje, tror jeg) var det golftbane, og i 22 var det badebasseng, solarium ogsvidere. Synd vi ikke hadde tid!

Ogs satt vi p det kule toget igjen, fr vi fly avsted til Norge!

Orket ikke legge ut fler bilder, ligger fler p facebook for de som er venn med meg ;-)

Fikk du lyst reise til Paris n?♥

Sliten

Blitt mye ging, lite mat og lite svn! Men har hatt en veldig fin tur, ferie er best♥

Foran det fine slottet i Disneyland♥

Kommer mer bilder og snn etterhvert, m bare hente inn litt energi. Kom hjem gr kveld rundt 23.00, (landet rundt halv 8, men ble surr med buss osv, s ble tog p meg inn til Oslo) og sovnet vel p flekken, og mtte opp 07 idag og til skolen...

Paris, i love you!

Eller bare J"taime!

Var innom et senter i Sarpsborg og fikk byttet strmpebuksene fr vi dro, og fikk sklart med meg en singlet med den teksten p! Men siden jeg har glemt pysj var jo det bra!

De har ftt tranbr snus p flyplassen n...>< haha. Uansett. Vi kom frem til hotellet rundt halv 9. Tok endel tid med buss, tog, osv! Vi satt i dobbeldekker tog(!!!) fett! Hotellet er kjempefint, bor i 14. etasje, litt hyt for min del, men veldig fin utsikt!

Istad var vi og s eifeltrnet by night! Mye finere enn jeg husket, spessielt nr det blinket :D vi dro ogs opp i det, men helt p toppen var det stengt, men vi fant ut av at ken kom til og vre lengre i morgen. Var jo hyt nok, og som det blste!

N er det busselalle her, vi skal tidlig opp og bruke hele dagen i morgen!

Utsikten fra rommet!

Fine trnet!

Meg og min nye BFF

Jeg klarte jo ikke og motst da, se p den ste krabaten, jeg bare mtte ta bilde med den tilslutt♥

Sunny beach

Da har jeg vt hjemme i nesten en uke. Var deilig og komme hjem, men likte varmen bedre, s vil egentlig bare snu igjen n.Vi var faktisk bare p stranden ordentlig engang og det var siste dagen, var der bare for bade/g da, den ene gangen var det rdt flagg,og helt SICK med blger, s da turte vi ikke bade. Haha. Var vel igrunn ikke lov heller.

Ellers har det gtt i soling, bading, spising, GING, haha, vi gikk hele tiden, det gikk minitog her, haha, gy! Spiste altfor mye pizza og drakk for mange drinker. Man kan faktisk bli lei av det ogs, prv det ut en uke i strekk. Ellers var ikke Varna (byen) s mye skryte av, men vi fikk handlet litt p New Yorker, og delfinshowet var jo bra, eneste sighseengen vi hadde var kirke(?) eller kloster, husker ikke...

P vei nedover♥

P bussen fra flyet til flyplassen.

En vandretur p stranden, det endte opp med en veldig lang gtur..

Pizza

Den gale viktig...mener sklart, glade. De inkasterne var s irriterende at vi aldri dro dit...

Baren vr♥

Haha!

Pedikyyyr! hehe..

Skliene og snn p hotellet var faktisk ganske gyalt!

Gamlebyen i Nessbar.

Is med serist ALLE slags ingredienser.

Badeland!

Kjeda meg littegranne da..

Chill♥

EKKELT, og serist som det skilte...fiskene spiser p oss liksom♥

Syns igrunn jeg var ganske sjarmerende her jeg, man blir hy p vannpipe vet du :)

Kunne nske jeg kunne redddet alle dyrene i verden...

:D

Det var vel kanskje nok bilder, stjal noen av de av Henriette ogs. Kommer nok noe mer, haha. Har hatt en bra ferie ♥

Har du vrt i Bulgaria fr?

Drinkgalskap

Dette var jo igrunn bare noen av de...haha. Hadde egentlig tenkt lage eget drinkalbum p face, eller vi tulla ihvertfall med det, derfor alle bildene, men tror kanskje jeg dropper det alts. Hehe.

Cosmopoliton ble favoritten♥ og drikke 6 av 8 dager var vel ikke helt etter planen, men var jo s gy med alle de forskjellige drinkene, billig/gratis og happy hours :D

S de ikke gode ut, kanskje?

Skumpartheeey

Kan ikke skjnne at ingen ville p skumparty, nr vi gikk fordi var det ingen der. S vi gikk ikke inn, men litt senere p kvelden syns vi det var en god ide. Vet ikke hvor god ide det var, fordi alt skummet var flyttet tl sanden istedenfor der den egentlig skulle ligge, og jeg hoppet jo utti og drunet nesten. Sand everywhere liksom, men var gy da!

Dette bildet forklarer vel det meste om hvorfor jeg aldri ble kvitt all sanden...haha!

Digg, haha! Men var gy :D

Har du vrt p skumparty fr?

For jeg hadde lbriller p...

Hlla! Allerede torsdag..er s deilig vr her, billige, fine og fargerike drinker <3 igr s jeg faktisk to tequlia shots til 4 kr, og en l til 4 kr... Hvor sykt er ikke det? Haha... ogs er det jo pent 24/7!!!

Vi koser oss :D har tatt pedikyr, gtt til enden av Sunny Beach,(langt!!!) er s mange morsomme barer rundt her, noen har til og med basseng(!!) og himmelsenger, og hele byen ser jo ut som lekeland, masse tivoli overalt og andre ting, men de liker vi jo <3 vrt i gamlebyen i Nessbar, igr var vi i aqualand/mini dyrepark, haha, frste som skjedde var at vi ble blst vekk fra barneskliene, litt flaut kan man si. Og vi kjrte vi snn gy ting p stranden :D hang etter en bt, vi lekte ogs med undervannskamera. Haha, kamera nr to. Det frste ble fult av vann. Hahah. Vanntett sa du...p kvelden spiste vi i en borg!

N ligger vi og slakket i sola og spiser frokost, sov litt lenge idag s rakk den ikke. Har ftt skille <3

Ikveld skal vi p skumpartyyy! Og tidlig i morgen skal vi til Varna, en litt strre by! Delfinshow, sightseeing og shopping <3

Legger ved noen random bilder fra iphonen :D Wii, hper det regner i Norge. Neidaa. Joda :)

Woo-woo :D

Chiller ved bassengkanten

Wopwoop! Har en inrmmelse og komme med.... drakk vin p veien igr! Haha..Kjempefint og utrolig stort hotell, (bortsett fra at vi ikke fant lakenet, hahaha) 40(!!!)tv-kanaler, og store (mange) basseng. Er 3+ stjernes tror jeg.. til og med mini badeland og pirates of caribbean skute :D Var ute kjpte litt mat igr, (godteri) og en vinflaske koster serist 12 kr.. Er jo helt sick og veldig trygt.. haha! Veldig billig her med andre ord.

Det er forresten nett p hotellet, det stod ikke, s trodde ikke det var, s det var jo chill! Da kommer det vel noen innlegg. Vi har nettopp spist frokost og funnet solseng, er sykt varmt. Sikkert 30. grader, men det klager vi ikke p, blser jo litt
Fin vr i Norge? Ha en fin dag, det skal vi ;-)

Sitter i flyet

Hola! Tok sin tid og komme seg til Torp idag, bussen kom nesten en time forsent, men siden det var god plass, dobbeldekker og gratis Internett ble de tilgitt <3 n sitter vi faktisk i flyet, og er ready for take of.. Uff, hater fly! Men det gr vel bra denne gangen ogs.. Har faktisk kjp meg en bok; "bumerang" ogs har vi spist p Peppes og handlet i tax free'n.. N letter vi snart, s vi snakkes i Bulgaria, regner jeg med :)

Halla Bulgaria!

Ikke helt feil....etter en helg med flom, lyn og torden. Litt koselig det ogs da, men foretrekker heller det meldte over.Skal reise sammen med Henriette forresten, fra Grenland ♥

Ingen av bildene ville vre i samme strrelse, s viser heller nr jeg kommer hjem. Men vi skal heldigvis ikke bo MIDT i sunny beach, da hadde jeg dd, tror jeg...ogs har de et voksenbasseng og et barnebasseng med masse sklier p hotellet♥ gjett hvor vi kommer til og vre mest da...haha. Neida (joda..)

Men n m jeg stelle meg litt. Nettopp sovet et par timer for ikke bli helt dd p turen.Stikker med bussen 13.10, s blir endel venting p flyplassen da flyet ikke gr fr 18.35, s kommer sikkert et innlegg eller to :-)

nsk meg gjerne god tur, da blir jeg happy!

Stockholms idyll med fine jenter

Siden det ikke ble noe sydentur p oss - s mtte vi jo f til en tur, og det gjorde vi! Tidlig kjrte vi innover til Oslo, og satte oss s videre p toget etter ha plassert bilen hos min pappa. Togturen tok seks timer, det gikk overraskende fort. Noen fikk vel litt for mange l innabords ogs. Ente blant annet opp med at hele gulvet ble fult av l.....haha. Tror ikke vi var de enste som var glad nr vi var fremme for si det snn. Etter og ha funnet frem til Hostelet, spiste vi p Mc'donals og sovnet i sengene vre. Hadde jo dgna fr jeg kom s klart.

Grisa du, Sunniva?

ALLE vknet ddstidlig. Snn 06....og bare...ja, morgen n?! haha, skjnte virkelig ikke hvorfor det skjedde. Jeg sovna heldigivs igjen!

Nesten hele tirsdagen brukte vi til suprise...shopping og p kvelden mtte vi jo ut for utforske utelivet. Camilla og jeg fikk utforsket det litt for mye, og var ikke i seng fr 07, og det var jo nesten st opp tid. Men vi greide oss, og kom oss ut bare en time senere enn de to andre, og hadde en veldig gy kveld ute.

Sunniva og Camilla kjrte p med en litt liten frokost...haha!

Kyeseng♥

Alle sammen♥

Nye venner da vettu! ;)

S ble det dagen derp shopping. Bokstavlig talt, lunsjen ble spist p pizza hut. (sj, Sverige kan ikke lage pizza!!) Siden folkene skulle ha middagslur s dro jeg en tur ut p egenhnd p sighsing - var jo seff like fr jeg ikke fant veien hjem igjen. Surra litt kan man si, men jeg kom meg frem tilslutt!

Skvatt sikkelig, haha, trodde hun var ekte jeg vet du.

Fr vi skulle dra ut p kvelden igjen mtte jo magene mates, (alle bortsett fra Camilla sin, haha) s da endte vi opp med dette;

Litt sterkt for meg kan man si..siden det l rett ved siden av hostelet s dro vi dit. Legg merke til den kjempestore llen!

Og kvelden gikk som s. Frst mistet vi den ene, ogs mistet jeg de andre. Liker ikke utsteder med masse press for komme inn, inngangspenger, politi som vandrer, vakter overalt, dyrt, OG sikkert tusen personer. Fant ikke veien ut engang. Endte jo opp i fosterstilling p en sofa hos en fyr vi traff dagen fr, s det var jo koselig :-)

haha! Ste kopper, ikkesant?♥ veldig tilfeldig at jeg har den med politimenn p alts...

Haha, beste!

S vi var jo hjemme om moringen, ble bare pakke og dusje for s sjekke ut da, ja. HAHA, rommet s jo ikke ut! Ikke rart vi fikk klager dagen fr, uansett..dagen derp mat;

Men det var faktisk det beste jeg (vi) spiste p hele turen! Tacobar♥

P hjemreisedagen gjorde vi ikke noe spesielt en g Stockholm rundt. Men skal si det var en litt av en dag, men sr dagenderp humor. Sunniva skrek blant annet ut "Klamydia test" p Apoteket, og jeg bare "Serist?"og begynte se p den,haha. Fikk s latterkrampe...skjedde s mye rart den dagen, haha!

Var godt og komme seg p toget, for sove♥ s hjemover til Risr, var vel hjemme rundt 03. Skal si si jeg var sliten, men det var jeg nok ikke alene om!

Tusentakk for en fin tur jenter!♥

Har du vrt i Stockholm fr?

Bursdagreise til London

Tidlig oppe og trtte, lettet flyet 07.00. Nr vi kom frem satt vi oss p toget inn til byen og fant frem til der vi skulle sove og satt risky fra oss bagasjen p hostelet. Det var nemmelig litt annerledes enn vi trodde der. Faktisk s stygt at jeg ikke har noe bilde engang :)). Vi satte oss p Subway for spise lunsj, og gikk (tok tuben) videre til London Eye. Stod 40 min i k, men var veldig fin usikt, og turen varte i 30 min. Morsomt med de som jobba der, bare tok matpausen en runde rundt.

Begynte jo selvflgelig regne p veien opp.

En av mange fine bygning, Big Ben.

Selveste London Eye.

Etter og ha sett oss litt rundt omkring dro vi hovedsaklig til Primark.. MASSE folk. Brukte lang tid og k overalt. Kom ut med overraskende lite ogs, skal nok unng dra dit i juli igjen..haha. Vi fant oss et sted spise, og jeg mtte bytte sko. Gikk med ballerina sko vet du. Smarte meg....litt senere p kvelden var vi UTSLITT og dro hjem. Sovna s og si fr hode var p puta.

Etter og ha spist frokost p torsdagen, dro vi p museum. Ganske greit, siden det uansett regnet. De hadde alt fra trr til celler..

Alle kan ikke ha like stor hjerne da vet du.. det skumleste var vel at ape-skjellettet der, s ut som et menneske.

Etter og ha vandret her en stund, prvde vi og finne frem til Harry Potter plattformen. Den var stengt, s vi tok bilder ved en fake de hadde satt opp:

Vi fant endelig frem til en bilettluke og bestilte biletter til musikal. Etter at jeg hadde klart og ta ut500 pund i en minibank. Flinke meg! Ble Phantom of the opera, siden Wicked var utsolgt. Etterp dro vi til Hard Rock, men snudde fort, siden det var over en time ventestid p mat. Det hadde ikke vi tid til, s vi tok oss en is, og dro heller p pizza hut, like ved teateret. Etter mye surr, fikk vi endelig bilettene vre, nye biletter faktisk. Sklart bak en stolpe...musikalen var helt grei etter min mening, var jo bra p sin mte!

Vi var jo s sultene, s slo til med forret plus stor pizza. Orket bare halve..haha!

Et bilde av salen, var selvflgelig ikke lov og ta bilder under forestillingen.

Vi var p M&M world og litt annet fr vi satt oss p siste tuben hjemover.

Fredag morgen var vi tidlig oppe, men fikk ikke tid til s veldig mye, fr vi mtte sette oss p toget til flyplassen. Vi satt fra oss bagasjen og kjrte rd dobbelbuss, gikk i noen butikker, spist lunsj p Starbucks, og kjpt kake/ cupcakes til togturen/flyturen hjemover ♥

Vi mtte lpe til gaten, men det viste seg og ikke vre ndvendig. Fordi det var forsinkelser, men vi kom glade hjem p kvelden likevel og jeg skal tilbake. London. ♥ Vi har begge forresten vrt der fr, derfor vi ikke dro p Madam tussaud og det der, som "alle" turister gjr..

Fineste gjengen

Selv om jeg ble syk p torsdag og ikke fikk noe serlig svn fr fredag ble hvertfall formen bedre og jeg kom meg avgrde, selv om det var helt sykt masse folk med bussene.

Fjorrstreff p Grenlandi helgen var herlig, og f treffe igjen s mange ste mennesker, gi en gledesklemistedet for en tristen,bare henge rundt, sove p rommet igjen, osv.Var endel som manglet, men hadde det veldig fint med de som var der! Har savnet og vre sammen med alle samtidig p Grenland siden vi sluttet der i fjor, det var helt sykt trist..men det er ikke s lett forst seg p uten og ha gtt et r selv. Haha, jaja, her kommer bilder;

P kvelden, og vi fikk taco til middag ♥

Etter det hadde vi rbok quiz, stod mye rart i den rboka for si det snn.

Etter endel kaffe s overlevde vi jo sandvolley turneringen som var fra 22-02 ogs.

Korridor 2 ♥

Sov p naborommet jeg bodde p, siden det var enkeltrom og jeg sov heller p dobbelt rom med Ida Kristin i helgen! Men jeg fikk hentet en ting jeg hadde glemt p rommet da, HAHA!!

Rundt 03 trasket vi vel i seng og var tidlig oppe igjen til frokost klokken 10.

(foto: Ida Marita)

(Foto: Ida Marita)

(Foto: Lrer Grenland)

Det var egentlig meldt regn hele lrdagen, s vi var sykt heldig med vret og dro p stranden! Merka jeg hadde blitt litt lat det siste ret siden vi ikke engang gadd g ned, men vi ble jo kjrt s. :Ds det ble chilling p gresset, volleyballspilling, og litt bading (les: hadde ikke badety med meg ned s eh..)

Nr vi kom tilbake fra standen mtte vi dette! S fr vi fikk grt :D :D :D tuslet vi p butikken og kjpte is;

Ingen reunion uten leke litt? sklart ikke! Aner ikke hvorfor de valgte meg som lettest, alle ser jo at alle sliter. Haha! Det verste var nr vi skulle skli i 3 minutter s mange ganger vi kunne etterhverandre, etter 1,5 min hadde jeg bde blodsmak i munnen og hakket ved og spy, men vi klarte ca 28 ganger vr og slo gruppen fr oss! Og jegerjvelig stl enda. Husker ikke sist jeg var s stl, haha!Vi kom forresten p 3.plass av alle.

(Foto: Henriette)

(Foto: Lrer Grenland)

Rundt 18.00 tiden kjrte vi ned til byen. Det var visstnok NM i sykling. Ikke at jeg er s fan, men ble med likevel. Og vi hadde det koselig med spise is i sola ♥

Nr vi kom tilbake ble det grillings p oss! Haha, stakkars alle syklistene som mtte spise kylling og ris istedetfor, de hadde luktet grillmaten og ble s glade, men treneren demmes nektet dem spise s "tung" mat, haha! Grenland fhs fungerer som overnattingsted om sommeren for de som ikke skjnte det...

Pkveldenhadde vi jo som vanlig syngekveld, underholdning og slik.Rundt 23.00var det ogs thomasmasse med ste Johan (Skolepresten, eller lrer om du vil!)En slags gudtjeneste, eller man kan vel egentlig ikke kalle det det. Vi dryet jo kvelden s lenge som mulig, men rundt 03 s mtte vi natte, ynene var litt som sandpapir!

S nuttelig! ♥ endelig fikk Grenlandsbabyen mte hjemmet sitt liksom! :D

Og jeg fikk endelig "nyte" p sndagsfrokosten som alle sa igjennom hele ret at var s god! P bildet spilles det kort, haha, veldig sjokkerende tidsfordriv. Var faktisklitt som var forandret siden jeg var p besk i januar ogs, men grenland er grenland!

Rundt 14.00var alle hadeklemmer gitt bort og ftt, og Ida Kristin,Ida, Henriette, Brd og jegtok turen mot Oslo! Henriette og jeg hoppet av i Drammen og vi trodde de feiret 17.mai, men var visst bare 200rs dag! S vi tok toget inn til Oslo. Slitene tuslet vi litt rundt slottet og spiste middag p Egon og dessert p Delideluca. Rundt 21.00 forlot jeg Henriette fordi jeg var s kaketrtt og skitten. Fikk jo ikke tid til dusje hele helgen. Hahah.

Hadde ingen planer om havne i Oslo, s mtte jo vaske klr med engang. Bde det og dusjingen gikk jo som s.. Et ord; Sliten..S idag har jeg bare sovet, vrt en tur p butikken og spist, erlitt smdrlig idag igjen!Godnatt..

ooog! Savner dere allerede ♥ tidenes helg "hjemme."

Tyrkia var s chill.

Tenkte det var p tide med et lite innlegg igjen, lenge siden sist! Det har jo ikke skjedd s sykt mye da, var ute p fredagen blant annet, ogponsdag dro jeg til Oslo.Igr var jeg p senteret for shoppe og se litt,senere tok jeg sol ♥ Men jeg skulle egentlig fortelle om Tyrkia turen da, so here we go!

Her er vi p flyturen nedover, jeg hadde kun sovet to timer natten fr, og reist fra morgenen av, flyet var forsinket og var egentlig bare sykt overtrtt, i tilegg drakk jeg jo vin. S nr vi endelig kom frem til Tyrkia, hadde vi en busstur i mrket og ankom hotellet 05.00! Slitne og trtte i seng 05.30, og da begynner det en hane og gale som bare det, ikke nok med det, den snakket med en som tydeligvis var p andre siden ogs. Men vi sovna!

Her chilla vi i sola hele neste dag, for vi var liksom litt trtte..

P kvelden stelte vi oss og tok den frste turen inn til byen. Hvor vi s litt i butikker og spiste p resturant. P veien s var det en buss som mistet en hjulkapsel, og den kom i full fart mot meg, og fr jeg visste ordet av det hadde den krsjet i leggen min. Ble heldigvis bare stoort blmerke og sr. Kunne gtt ille....min flaks.

Og Solnedgangene var helt syykt fine!

P vei hjem til hotellet spiste vi dessert p resturanten rett over hotellet vrt. Og vips hadde vi ftt en ny venn, og hyggelig var han faktisk! Lo oss litt ihjel nr han lp over gata for kjpe banan fordi jeg ville ha banansplitt, noe de ikke hadde p menyen engang, hehe....

Nok en chill dag i sola, ved bassenget. Etterp dro vi p gratis guid tur til en skinnbutikk. De hadde til og med en moteoppvisning for oss, etter og ha vrt der dro vi til en gullbutikk. Begge deler var egentlig dnn kjedelig. Vi fikk roser p den siste butikken da ♥ Var visstnok morsdag!

Og noen spurte om sstra mi og jeg var tvillinger. HAHA! Ser det ikke snn ut kanskje?Etter vi var ferdig der, fikkvi en guid tur i gamlebyen, og der var det syyykt fint.♥:

Vi satt oss ned for spise p toppen av en resturant, og utsikten var fin. men var en bt i veien for at solnedgangbildene skulle bli fine!

Kul med sster sine solbriller, ikke sant?

Dagen etter var vi ved hotellet og hadde tyrkisk bad. Sykt chill. Vi ble frst lagt inn i badstue, bobla inn med masse rart, helt vann p, og ikke minst skrubba fra topp til t. Etterp fikk vi varm eplejuice(?), en chill stol litt i kulden med varmeovn og hndle &ansiktmaske. Etter den var skylt av fikk vi oljemassasje over hele kroppenog ansiktmassasje. Flte meg serist som et nytt menneske etterp...leste forresten ut en hel bok ogs. "Saras nkkel.." skal definitivt se filmen. Bra bok! Nr dagen var omme tok vi gratisbuss til en stor butikk, de solgte mest fake klr der da.

S enda senere p kvelden ble middagen rett over gata. Egentlig der vi likte maten best.

Dagen etterp tok vi en tur p stranden, tyrkerne stilte til og med gratis buss til en mye finere strand enn denvi hadde i nrheten!

P den stranden var det forresten en tyrker som lagde en rose til meg av en serviett, hahah, stt ♥

Neste dag dro vi p den stranden som vi kunne g til, den var helt grei liksom. Chillat de bare kommer og serverer deg den maten du har bestilt p solsengen! Vispaserte ogp den nye strandpromenaden som er blitt laget i Side. Vi tuslet ogs litt i butikker, og for andre gang opplevde vi at noen KJRTE oss til banken for ta ut penger, ogs til hotellet igjen. Hvor snilt er ikke det??!

Pedikyr fikk vi ogs tatt, haha, det trengtes p mine ftter for si det snn!

P kvelden var vi p tyrkisk aften.Hvor vi fikk tyrkisk mat, og underholdning. Masse dansing og ville greier!

Nye sandler ♥ og rose da, ser ut som den er helt spessiell for meg, haha, s personen som ga meg den i 2 sek.Siste dagen og det regnet, vi gikk egentlig bare og surret rundt, fordi vi ventet p at privattaxien og guiden vr skulle hente oss. (haha..) kjre oss til delfinparken. Alt det fikset guidene!:DDet var serist kaldt denne dagen, men vannet var ikke noe ille, s det gikk fint, og det var jo bare heltherlig og endelig f svmme med en delfin!

(Delfinbildene ble tatt av en snill svenske som s p)

Kvelden ble brukt p og ta tatoveringer (ikke meg) i plaskeregn, og uvr s det dundret.Lysene blinket litt og tatovrende drakk l for tatovere bedre.Trodde ikke det skulle g bra med andre ord, men det gjorde det alts. Vi dro et sted for spise pizza, fr vi var innom naboresturanten for ta en avskjedsdrink:

Etter en uke i sydenland, vil man som oftest dra hjem. Men n var det helt motsatt. Har virkelig ftt et annet inntrykk av Tyrkia enn der jeg var sist gang, og de spurte meg faktisk om de maste mer i Alanya, s tror ikke de vil vre som dem. Ikke nok med at de er s hjelpsomme og snille, de gir oss armbnd, kort og setter ste ting p gensrene vre.Vi lo jo hele tiden ogvar inne i butikker LENGE. Har ikke hrt s mange gullkorn p lenge...dessuten er det jo crazy billig der, iforhold til hva vi har vant til her hjemme!

Vet hvertfall at dit skal jeg tilbake! Gjerne samme hotell ogs ♥ Virket s hyggelig de som jobbet der ogs, og nattevakten som var s st og stakkarslig. Fikk bare lyst og vre nattevakt for han s han kunne sove!Men det var vel kanskje nok om Tyrkia n, alle bildene er forresten ikke tatt av meg!

Vrt i Tyrkia fr?

Fantastiske dyr

Vi danser her, haha!

Har bare to bilder tatt av fotografer der, (og film) siden de var s sinnsykt dyre, var jo ikke akkurat billig og svmme med de heller.I maange r har jeg maset om dra steder hvor man kan svmme med delfiner, n som vi var i Tyrkia s bestemte vi oss for gjre det, lykke! Ste ste ste, delfiner!

Nr jeg kysset den hele tre ganger, spurte treneren om han hadde ftt seg kjreste, s nikket han ♥ Awww, jeg har ftt meg kjreste! :D

Fler enn meg som er betatt av delfiner? Jeg har jo til og med tatovert en delfin p leggen min!

Hallo Tyrkia

Igr hadde jeg mine siste teorikurstimer.Det vil si at jeg bare tok halve kurset og m lese meg til resten. LYKKE TIL med det, sier jeg bare.

Over til noe annet, jeg dra til syden ikveld!
TilTyrkia, har vrt i (Alanya) engang fr i 2007. Men vi skal reise til Side. Har et hp om at de ikke er like slitsomme der..........hah. Bde jeg og sstra mi er jo blonde, s kan bli morsomt.... :)

Her skal vi bo.

Ingen bryr seg, men mtte bare...(Capsen er bare med for solens skyld..)

Kofferten er klar og det samme er jeg. Har til og med lakket tneglene, HAHA.Hper bare p bra vr, vrvarslerne surrer jo som bare det. MEN, skal smrke ansiktet uansett om det regner.

Vi drar med bussen inn til Oslo11.20, ogs mter vi ss p Gardemoen, er ikke fremme fr i 02-03 engang, s veldig smart av meg sove to timer p morrakvisten...

Prver meg p snusslutt igjen. Men tror ikke jeg tr dra uten, i tilefelle jeg kommer til g i veggen, eller spise meg ihjel p stsaker. Vurderte nettopp og lage gele liksom....

Ellers i Gran Canaria

Hadde vi strlende sol hele uka, og mye bedre vr enn forventa. Yr.no kan g d, for de hadde helt FEIL. Men det var jo bare utrolig digg. 30 grader i skyggen - ish. Frste vi gjorde nr vi kom ut av bussen og inn i "leiligheten" var og legge oss p varandaen, p stolene der. P kvelden var vi i byen og kikket, og spiste kveldsmat, vi bodde ganske langt oppe i dalen, s vi "mtte" ta taxi ned.

Flybilde, p vei nedover visste de "Asfaltenglene", haha. Under filmen var det masse turbelens, s trodde egentlig vi ikke skulle komme frem. (neida)

Sykt fotogen fugl som sat p kanten av gelenderet. Vi hadde fiin utsikt!

Neste morgen gikk vi til Amadores stranden, sykt fin strand! Etter to timer var jo jeg lei (som vanlig), s vi tok en taxi tl nabo byen Arguineguin (Taxi var biiillig), hit kom vi selvflgelig da de startet siesta, s vi ble litt kjent. Var innom den norske sjmannskirken, og satt oss for spise. (Ikke der alts) Etterp handlet vi litt, ogs klippet jeg meg i denne byen. S dro vi tilbake til hotellet og solet oss der. Jeg undervurderte sola veldig. S nr jeg skulle legge meg s jeg ikke ut! Hadde solbrilleskille og var sikkelig brent i ansiktet. Nr jeg vknet dagen etter hadde jeg blemmer som utviklet seg til skorpe. S jeg har egentlig endelig ftt nytt hudlag!

Fredagen tok vi bussen til Puerto De Mogan. En veldig koselig by! Det var marked der den dagen ogs! Det morsomste den dagen var vel nr en spanjoler trodde jeg var sulten, ogs kom han og ga meg en banan. Vi spiste en is i sola, og hoppet p en bt tilbake til Puerto Rico.

P kvelden ville jeg dra til Atlantico kjpesenter, s da gjorde vi det. Det vi ikke visste var at det l nesten i Las Palmas. Men vi kom frem tilslutt og fikk handlet litt. Nr vi skulle dra hjem, brukte vi 45 minutter p og finne bussholdeplassen. Vi spurte maaange, men alle var elendig til og forklare eller kunne ikke engelsk. Tilslutt frte en koselig spanjol oss til en tolk, og vi rakk akkurat siste bussen tilbake og var vel hjemme ved midnatt.

S vi slappet mest av dagen etter, og spiste god middag i byen vi bodde i!

P sndag var vi en liten tur p "lokal" stranden i byen. Den var full av de som bodde der og turister s klart...

Slr aldri feil at jeg m kjpe meg tsko med engang. (kjpte de frste kvelden i byen for jeg var full av gnagesr etter et minutt...)

Etter stranden l vi ved basseng(ene) p hotellet og solet oss. Tror forresten vi gikk opp og ned den dagen. Var sikkert tusen trapper g en vei. P kvelden var vi oppe i "gata" og kikket. (Marked, resturanter, osv), s var det litt underholdning p hotellet p kvelden fr vi tok kvelden selv! Ble nesten "gal" av de slitsomme spanjolene, trodde ikke de oppfrte seg som de i Tyrkia. Men kan jo ikke annet enn le nr de spr mamma om f meg i julegave...

P mandagen dro vi til Palmitos park i Maspalomas, vi kom til full buss, s vi spilte en runde golf frem til neste gikk. P vei hjem gikk vi av i Arguineguin, og der oppdaget vi at de hadde et kjpesenter, s da tuslet vi litt der, og fikk med oss noen poser ekstra. Vi spiste middag og tok taxi hjem. Rakk NESTEN solnedgangen....

Siste dagen nt vi sola, jeg tok tatovering, og vi spiste en goood middag p Steak house!

Fikk ikke med alt, men er ikke s nye. (gullfiskhukkommelse, hei).. utrolig hvor mange fra skandinavia som er der, hrte jo bare norsker, svensker og dansker. Men det var bare koselig. Alle som er p ferie er jo hyggelige. (som oftest da..)

Nr vi var vel fremme i Norge, (flyturen gikk mye fortere hjem, heldigvis, hater fly..) mtte vi overnatte hos pappa, fordi vi ikke rakk toget til Gjerstad. Dagen etter dro vi hjem til Risr.

Vrt i Gran Canaria fr?♥

Dyrene i Palmitos Park

Siden jeg elsker dyr, s var det ganske naturlig at vi dro til Palmitos park,og her kommer noen bilder av de ste dyrene og litt av den fine parken!

Det var bde rneshow, papegyeshow og delfinshow i parken og mange mange ste dyr. Men n orket jeg ikke legge ut flere bilder! Hva syns dere?♥

I love the dolphins

Har ftt pc'en min tilbake og alt er fikset! Pipelyden kom fordi jeg hadde skrudd mikrofonen p full guffe da. Haha!

N er jeg hjemme igjen - kom vel til Norge onsdag kveld, og hjem til Risr p torsdag fordi vi ikke rakk natt toget, for flyet var forsinket. Men har vrt litt opptatt...

Full av blod, men jeg tok en tatovering siste kvelden i Puerto Rico. Hadde ikke bestilt time, s jeg bare kom og spurte om de hadde tid, og siden de hadde det, s gjorde jeg det bare! Var litt risky, men syns den blefinere enn jeg hadde trodd! siden den er p leggen, ser jeg den ikke hele tiden uansett. Hadde vrt innom tidligere og sett p delfinskissene de hadde da..

I palmitos park hadde de fine delfiner!

S utrolig ste!

hh♥ Tok bilde av bilde...

P dag to forresten, holt jeg p og KLIKKE p hret mitt. S jeg tok en sjangs og gikk til en spansk frisr og fikk fjernet det. Angrer ikke et sekund. Var sinnsykt digg og hret er helt forandret. Det har ogs lysnet MASSE i sola. Brukte og en spray som hjalp til! N har jeg faktisk akkurat farget det s er enda litt lysere. 120 kr for klippen, og 30 kr for fargen. Penger spart..

S n kan vennenne mine endelig kalle meg blondie igjen♥ Ehehe...

Som dere ser er jeg "litt" glad i delfiner, de er jo bare s fiiine!

Kommer mer om turen etterhvert!

Hva syns du om delfiner?♥

Gran Canaria om noen snare timer

N er jeg i Oslo. Skulle egentlig dra fr helgen, ogs ble det mandag, ogs ble det tirsdag. Hadde taktisk dgning fra sn-man for og snu dgnet og dra til Oslo. Vel, ble jo ikke noe av. Eller. Dgna jo! Men tok en litt for lang powenap utp dagen! Men da fikk jeg rydda og slikt, pakka (Det tok laang tid!!), farget yevippene, lakket neglene, rensa huden osv, OG nappet brynene med en snn kul greie som vibrerte, helt smertefritt, men litt skummelt, var lett og bare ta alt! Og den "ETTERLENGTA" pizzaen fra pizzabakeren ♥ Whatever....

Dro med firebussen idag, s var ikke fremme fr syv. Har bare vrt hjemme og spist...suprise..PIZZA.

N er det lalle tid for LENGST, har klokka p 05 liksom. Er bare fire timer til det, skal dra 06, kan jo ikke miste flyet...

Vi skal bo i Puerto Rico!:D

P Purto Azull! Til og med boblebad og ganske fint ♥

Bestilte igjennom happy hour tilbudet til Ving. Gleder meg til sommer og sol!

Er ikke trtt, s setter p morgendagens Hotel Csar fr det er sovetid..

Liverpool city

N er jeg hjemme igjen, (faktisk bare svidt, vi dro litt sent fra byen, og det var laang k i sikretskontrollen, men vi kom frem til gaten akkurat p tiden de skulle stenge, etter og ha lpt litt..) men det var vel et under i seg selv at vi kom oss avgrde og, ikke bare bare og st opp s tidlig.

Vel fremme og klare for og hoppe p bussen inn til sentrum.

Etter mye leting fant vi frem til hotellet og fikk sjekka inn etter mye om og men,(DET var stress, de hadde mikset navnet mittfullstendigog fant det ikke) mtte til og med ringe og avbryte pappa i et mte p skolen!

Men vi fikk enda finere rom, s gjorde egentlig ikke noe. Var fint og sentralt, etterhvert dro vi ut i byen for finne frokost/ lunsj;

S fant vi endelig Starbucks;

Til venstre ser dere min liten kaffe, og kvist sin kakao til hyre i stor, gjett hvem som drakk opp frst?

Etter og ha gtt og blitt litt kjent, kom endelig Henriette med toget, og vi mtte henne, og dro til hotellet med hennes ting. Jeg kjpte en ting i byen da, nemlig en...

Gorilla pod. Kvist skulle leke med den, s det tok bare fem minutter fr den vardelagt...

S dro vi ut og spiste p pizzaekspressen;

Fr vi dro videre p masse forskjellige barer;

S fant vi mat og senga. P lrdag spiste vi frokost p tidenes drligste sted, s vi ente opp med spise frokost tre steder den dagen.

Den var syykt god♥

Utp dagen dro vi p Beatlesmuseum, kjempegy...haha.

Etterhvert mista vi kvist, fordi han ville ikke bli med p Primark, kan ikke skjnne hvorfor. Det var vel der de fleste innkjpene ble gjort, og kofferten ble full. I tilegg til Lush, var s syykt billig iforhold til i Norge!

S var det middagstid, fr vi drakk litt vin og dro ut og hang p barer.

Haha, jeg dr!

Likte egentlig ikke utelivet noespesieltgodt, selv om jeg drikker som en hest her hjemme. Jentene der borte gikk kledd i kjole, uten strmpis og genser, i regn og vind! Skjnner ikke at det gr an...

Haha!

P sndag spiste vi frokost der vi hadde spist to(!)! ganger dagen fr, s de kjente oss igjen! Kvist bestilte det samme to ganger, s han lurte om han skulle ha det den dagen ogs, haha!S tok vi parishjulet, var litt skummelt siden det blste s mye, s trodde egentlig at hele vogna skulle falle ned, men vi overlevde, vi vimsa litt i byen fr vi mtte lpeavgrdefor og ta bussen til flyplassen.

Var umulig ha en hrsveis...

Om noen lurte fikk jeg med meg en bamse hjem denne gangen og, plus endel annet. Alt i alt, en koselig helg♥

Snakkes, Norge

Innholdsrike dager jeg har for tiden, nesten s jeg legger ned bloggen. Vel, i gr kjpte jeg nye sko♥

Opp 06 i morgen, og fly avgrde til Liverpool med Kvisten, for og mte Henriette! Har litt liv da..

Fra lrdag.

Har pakka s lite, og da mener jeg lite. Bamsen og kamera mitt tar egentlig mest plass. N m jeg lalle snart!

n kommentar

Litt mer fra Skottland, n er jeg hjemme igjen.

P tirsdag dro vi inn til en annen by, husker ikke helt hva den het, men vi dro dit fordi de hadde Primark. Har aldri vrt der fr, tror jeg. Men angrer ikke for si det snn! Var ssinnssykt stort og billig der, kom ut med to kjempe store poser med klr, sko, osv. Var vel over 20 ting, endel fint ogs! Og hel pysj ♥Men betalte ikke mer enn ca tusen! Anbefales!

S et fly nr vi satt p toget.

Vi fant et kloster. Ehe

Etter og ha vrt i den byen, tok vi toget tilbake, var innom et sted, fr vi la fra oss alt jeg kjpte p hotellet. Vi tok bussen til et annet sted og kjpte koffert, med fire hjul. Fikk visst ikke med meg alt i hndbagasjen hjem igjen!
P kvelden spiste vi middag p Bella Italia, pizza s klart ♥

Random.

Etterp var vi litt overalt, fr vi dro hjem igjen!

Fascinerendeborg!

P onsdag var vi en tur i byen og shoppet og spiste (hoho) jeg kjpte den nye Ipoden, fikk og med et gavekort p 10 pund og snn docking til Ipod gratis. ♥ I 3-4 tiden dro vi til flyplassen, og tok flyet hjem, kom hjem i gr i 00 tiden! Frste som mtte meg var pus, og hunden. Deilig og vre hjemme p rommet mitt igjen! Idag skal jeg nok bare dasse, har planer resten av helgen, s :)

Vi s et par stinger i et tre forresten.

n kommentar

Bilder fra mandag i Skottland.

Etter ventingp flyplassen medtaxfree, dro vi endelig avgrde mot Skottland. Turen tok sirkus to timer, nr vi kom frem fant vi en taxi, og p ca ti minutter var vi p hotellet. Det er faktisk ganske fint, og prisen var billig! Store myke senger, flatskjerm, badekar, badebasseng og badstue, (ja, det er jo i kjellerne,plusslitt diverse andre ting) Det er ogs gratistrdlstInternett, noe som ikke gjorde meg s mye. I gr tok vi bussen inn til Edinburgh, shoppet, gjett hva jeg fikk tak i? Sesong SYV av OTH, som ikke har kommet ut i Norge enda. Da ble jeg glad. ♥ Vi tok citysightseeing buss, senere p dagen tok vi buss til et kjpesenter, jeg holdt forresten p og fly p snrra ned trappa i dobbelbussen. Creds til meg! Vi dro tilbake til hotellet for og legge fra oss ting,fr vi dro ut for spise p Hard Rock.

Her spiste vi frokost, vi gadd ikke bestille hotell frokost, siden jeg str ikke opp uansett/spiser ikke s tidlig.

Knipset noen bilder nr vi kjrte citysightseeingbuss.

Utrolig mange fine bygninger det er her, la bare ut noen n.

Det er ikke s godt som det ser ut som.

Samme med denne.

Topshop♥ Her har jeg jo lagt igjen noen penger.

Klarte ikke la vre og kjpe denne lua. S har jeg gtt rundt og synget p "Hvis dine rer henger ned, kan du ta dem og vifte med" helt siden jeg fikk den.

Her spiste vi middag p kvelden. Da var vi s mette at vi ikke greide spise opp desserten vi fikk gratis engang. Jeg tok kanskje 3-4skjeer, og det var liksom is..

S ble det mrkt, og vi tok bussen hjem.

Har et parfly bilderog, men de gadd jeg ikke ta med. Ligger p det andre kamera. Idag har det gtt en ny dag, men det blogger jeg ikke om fr jeg kommer hjem i morgen kveld.

N skal jeg straks sove i min nye fine pysj og nybada kropp! haha, Natta!

Legenden om vaktuglene, men n Skottland

Nettopp vrt p kino med Ane, Jani og Kvisten. Vi var p Ringen s "Legenden om vaktuglene", i 3D. Kjempest film. Litt dumt det ikke var orginalversjonen meen, tror den hadde vrt bedre da!

De ste uglene.♥

Hadde jeg hatt bedre nett, skulle jeg vist fler ste bilder. Bra film, men ikke s bra at jeg gidder se den igjen, tror jeg!

Etter kinoen kjrte vi de andre til flybussen, og sistemannen hjem. N har jeg nettopp spist middag, fra Mc'Donalds. Hoho. Sitter i bilen p vei til Torp flyplass. Se s lite jeg har pakket med meg, og det er kun hndbagasje, vi skal ha en ekstra koffert med hjem istedet, s da reiser vi kun med hndbagasje;

Mtte til og med endre bilde kvaliteten for at det skulle g...je, for mobilt bredbnd folkens!

Og ja, bamsen er selvflgelig med, alle vet hvor glad jeg er i den!

Men n er vi vel snart p flyplassen, flyet gr i 21-22 tiden. Uff, hater fly.

Snakkes i Skottland, eller til onsdag, er da jeg kommer hjem, og da skal jeg rett til Risr. ♥ Hvis det ikke kommer fler innlegg, er det fordi flyet styrtet...rart folk har flyskrekk?

Bergen

Jeg kom jo tidlig tidlig fredag morgen, uten og ane hvor jeg skulle g. S jeg lettet en stund, fr jeg mtte ringe pappa. Brukte nesten to timer p og finne frem til der jeg skulle sove. Etter og ha lst inn tingene mine, tok jeg meg en tur i byen, som du ser p bildet. Tok ikke lange tiden fr det kom noen borte med brosjere "Ensomhet, hva kan du gjre?" var selvflgelig Jehovas Vitne. Men jeg liker ikke vre frekk, s jeg svarte at jeg ikke skulle legge de igjen, selv om jeg hadde mer lyst og svare, "ser jeg s ensom ut???" men jeg kastet de i en sppelbtte et kvarter senere istedet. Etter og ftt i meg frokost mtte jeg Henriette ogvenninnenhennes. Vi shoppet litt, og tok en is ved fiskebrygga. Varskikkeligfint vr. Henriette og jeg tok flybanen. Fin utsikt. S dro vi til en annenvenninneav henne og spiste middag (les: Laks) fr vi dro videre og mtte et par andre venner av hun/de. Grilla i parken, og snt. P kvelden dro vi p Peppes, og der mtte vi Sigrid som var p jobb. S dro vi p kino og s Toy Story tre, haha, den var morsom. Etter dette var jeg ganske sliten, og fant senga i mrket, sammen med mange andre snorkende mennesker.

Stod opp tidlig dagen etter, mens jeg ventet p Henriette mtte jeg plutselig fler fra Risr. Blant annet Ane og Silje, s jeg var litt med de, fr Henriette og jeg tuslet tilAkvariumet. Der var det bde skumle og ste dyr!Vi tok en pause fra hverandre, og plutselig mtte jeg Risr folka igjen og andre jeg vet hvem er i Bergen. (les: Bergen s jo ut som en stor by) p kvelden var vi og spiste p Egon, ogs mtte vi Sigrid, skulle egentlig mte Tonje og, men hun kunne ikke komme likevel, vi tuslet litt rundt og var p Peppes, fr jeg dro hjem med nattoget. Alt i alt, en fin tur, her kommer det noen bilder.

I gr var jeg pinnflyttingsfesthos Bjrn Erik og Bettina. Kos det, idag har jeg bare vrt hjemme, sliten!

On the road again

Da sitter jeg endelig p riktig tog. Mtte frst ta et tog, s vente nesten tre timer i Drammen. Heldigvis kom pappa en tur, for og levere meg noe, s jeg hang litt med han ;-) som ikke funket, men heldigvis var det nett p toget. Da skjnner dere vel hva han skulle levere, den jeg pleier bruke ligger et sted i postgangen nemlig......jeg er s lei av at posten er TREG.

Uansett, s endte jo alt godt, jeg har nett, men mindre penger. Ehe. Fremme om litt over fem timer bare.

N skal jeg se Hotel Csar, og n kom det tunnel.... og igjen, og igjen og igjen..... hallo!

Halla.

Hjemme igjen fra tropevarmen!

Dagen fr vi dro farget jeg hret med snn blondie spray, s litt forskjell bare. Etter en uke der nede, kunne man nesten ikke se etterveksten min ;-) WOHO. Men til poenget... flyturen gikk greit, selv om jeg hater fly.Nr vi kom til flyplassen begynte mamma og snakke med ei, og gjett hvor de kom fra?Risr..det var jo litt.. tilfeldig. Lille Risr. Vi var med de hele ferien, for de bodde rett over oss p et annet hotell, men mtte bytte p slutten, s var vel en dag vi ikke var sammen med de!

Turen var i det varmeste for min del, tror ikke jeg var alene om den meningen!Nr vi tok taxi hjem p kvelden l det p 30- 40 grader, og det hadde ikke vrt s varmt og stille vind der nede p femti r, s skal nok ikke til syden i august igjen, gikk s vidt og sole seg, og varm mat var nesten umulig f i seg, drakk bare masse drikke. Som pleide bli varm, var litt kult nr osten p bagetten smelta da, uten og ha vrt imikroblgeovn... jeg ble og kjempe solbrent frste dagen, glemte smre ryggen, og jeg l jo i drmmeland p flytemadrassen min!Men ble brun fordi om.

Vi fikk en fin leilighet, litt utenfor byen, s det var ikke noe brk der, men siden det var s varmt, ble det ikke til at vi dro og s p ting, for vi orker ikke. Men vi var p gresk aften, men mat, vin, gresk dans/musikk, osv. Vi var og p bttur, der vi blant annet s "Famagusta" byen som er erobret av Tyrkia? de kaller den hvert fall den forbudte by/spkelsebyen. Hadde mange fine byturer,restaurant/bar besk, tok endel syden leker ved stranden, var i Aypa Napa en tur p natta(VILT, skal aldri dra p festferie dit), shoppet, var jo faktisk fine ting kjpe der, og billig! Ellers ble det mye bading p stranda og ved bassenget!

Leste til og med en hel bok med navnet "Kjre John" er litt stolt husker ikke sist jeg leste en hel bok.....boka var enda stere en filmen, men liker den ogs!

Avreise Torp.
En av strendene vi var p!

Marlene, sta! De var var med fra Risr (henne og foreldrene da)

En av mange nye venner, jeg skulle jo bli bestiss med alle vet du, med mine engelsk kunnskaper funka jo det bra! :D

Her sitter jeg, Marlene og Harald :D

Siste dagen p stranda hvor det faktisk gikk ann og ligge stille, men mest i skyggen!♥

Sover p flyet hjem, og nei, det er ikke en ekte tatovering, men henna! :) De vi var med tok ekte, s tror jeg skal gjre det
neste sydentur!
Kypros-Kr.sand.

Haha, likte disse skyene! :D

TORP og NORGE! Det var deilig, det..♥
Handla masse i tax'freen p vei hjem ogs. ♥Nr jeg kom hjem henta jeg Converse skoene jeg kjpte p e-bay, de ser fake ut, men jeg er ikke helt sikkert enda. S ble de kosedress resten av kvelden, ble kaldt nemlig...

Herlig tur!

Reiser hit p mandag, jeg

Mamma og jeg begynte og kikke p turer i gr natt, til Hellas. Vi skulle et sted dit, for og vre med noen vi kjenner. Men var utsolgt s og si overalt, hadde det ikke vrt for mitt skolesurr, kunne vi bestilt sammen, men men. Idag var det enda mer utplukket, men tur ble det selv om. Til Kypros!♥ h, jeg elsker nye plasser, og det serfantastiskfint ut her, er ikke Ayia Napa, men en liten by rett ved, s vi slepper alt fest brket derfra!

Hotellet, med leilighetshotell faktisk, billig! Restplass.no♥

Er meldt 30 + hele uka, s kommer nok til og bli temmelig varmt!

S blir nok bare slappings i helga, og en liten tur ut, selv om jeg skulle la vre...

Vel fremme i Vrdal'N

Tida gikk plutselig veldig fort nr jeg satt p stasjonen. Jeg tok meg en tur ut i byen, nr det ikke regnet s mye. S meg litt rundt omkring siden jeg aldri har vrt ute i Trondheim by fr, bare p stasjonen. Kjpte et par sko, og en jumpsuit. Nr jeg var ferdig med ferden min, dro jeg tilbake til stasjonen for og kjpe billett, men kortet mitt funket ikke p automaten, s sjekket tilfeldigvis bussen og den gikk om fire min, s da tok jeg den til Verdal. Utrolig nok kom jeg meg av p riktig sted. Bussmannen sa ingenting og jeg sovnet jo selvflgelig nr jeg ikke fikk tilInternett. Men det gikk bra. Ida og Bjrn (kjresten hennes) kom og hentet meg etter og ha sett litt i Verdal. Liten by, minte veldig om Risr!

Frokost mates! Mtte jo kjpe meg noen venner, siden jeg ikke hadde noen.

Var innom et par steder fr vi dro opp til Ida. S har bare slappet av, spist, sett p tv,s nesten hele vg lista konserten (den sugde utrolig mye) og tok en dusj istad. Deilig etter og ha sittet p alle de forskjellige setene idag! N er det natta for oss, selv om vi begynte se en film, men er ganske trtt for og si det snn. Koselig og vre naboen til Ida igjen og i morgen blir jo Henriette senge partner igjen!

Jeg liker og henge

Gjett hva som nettopp skjedde?

datamaskinen min gikk tom for strm, og jeg fikk sove i nesten to timer. Det var deilig! Nr jeg skulle g av oppdaget jeg enSTIKKONTAKTog den var rett foran trynet mitt. Merket jeg ble litt irritert da. Jeg har uansett kommet meg av toget da, sitter i et hjrne ptog stasjoneni Trondheim, fordi der var det kontakt. Fler meg litt viggo og siden jeg er rett ved siden av en minibank virker det som folk tror jeg sitter her for andre tendenser. Raner Sandra p nye eventyr.

Jeg sperret nettopp det mobile bredbndet. Hvordan jeg greide det er ikke godt si. Tastet jo riktig, trodde jeg. Var visst feil vei, men tre ganger p rad? jaja. Trenger den vel ikke mer, siden jeg tar fly hjem, og den koster jo penger diverse tider av dgnet. Men for og si det snn, jeg er trtt som en kake! Dere lurer sikkert p hvordan jeg kom meg p nett, det var nett her, men mtte betale ti kr for tre timer.

Dette bildet tok jeg for mindre enn et dgn siden... n sitter jeg her i jakke, og det regner p utsiden. Supert!

Jeg har vondt i rompa! Klokka er snart 8, hva jeg skal gjre n tro... litt tidlig og ringe Ida, ja! Selv om det er en time og 40 min med tog til henne. We, gleder meg til mer tog!♥

N har jeg masse strm igjen. S finner meg en annen plass, en kaffe, og en do s jeg kan stelle meg litt tog skifte. Egentlig tenkte jeg og bade, men dropper det. S tar jeg vel jeg meg en tur ut i byen etter det. Hejd s lenge!

Italia med Grenland

Tidlig torsdag morgen 29 april dro vi avgrde med to busser, busskompisen min var Hans Kristoffer, og frste stopp var danskebten:

Her kosa vi, sov, spilte kort, var i tax'freen, oi, jeg fikk visst med meg en bamse, ikke si det til noen!, spilte p automater og spiste frokost. Vips s var vi i Danmark!

Fr vi kjrte en evighet i bussen endte vi opp i Tyskland p Mc Donalds.

Etter dette tok vikvelds-stopp, og vi var s heldige at vi skulle kjre hele natten. Jeg brukereisekysstablettsom sovepille, s sov faktisk ikke S ille.

Frokost i sterrike fredag 30 april:

Resten av dagen kjrte vi, og stoppet et par ganger, fr vi endte opp p et hotell hvor jeg sov med Sigrid, Henriette og Marianne, vi fikk middag, resten av kvelden brukte vi p utforske omrdet.

Ida'en til hyre hadde bursdag :D

lrdag 1 mai var vi i Firenze og s oss omkring i bli kjent grupper:

Her spiste vi blant annet is, var visstnok kjent for og vre verdens beste. Og s David statuen. Byen var veldig fin!♥ Vi fikk og oppleve at gateselgere ikke var lov, gutten bare lp fra oss, og der stod politiet. Lala :) S dro vi opp p Michelangelohyden og tilbake til hotellet for og spise middag.

sndag 2 mai var vi i Pisa:

Sttskjevttrn. Vi hadde fri resten av dagen, men siden det bare regnet var vi innom en annen by og spiste, fr vi dro tilbake til hotellet og surra. Tror faktisk vi spilte kort, siden det bare regnet. S spiste vi middag p kvelden! Vi skulle dra og bade men det var bekmrkt p stranda og giga blger, s det var sykt skummelt, ble med andre ord ikke noe bad. Gikk en tur inn til byenistedenfor.

Tidlig mandag morgen 3 mai, dro vi mot Assisi:

Vi var blant annet inne i denne kirken, og hrte og hilste p en munk ved navn Theodor, han snakket Dansk, s jeg var like ved og sovne. Skjnte jo ikke noe..

Vi kjrte videre og kom endelig til Roma p kvelden, der spiste vi middag og mtte John Arne Riise, fotball duden. Jan hadde plukket han med seg for og mte oss. Ikke at jeg er fotball interessert. P kvelden var vi og s Trevifontenen og Spansketrappen, fr vi tuslet tilbake og la oss til og sove :D

Tirsdag 4 mai var vi i Forum Romanum og Colosseum. Vi fikk guide, det regnet og var ikke s kult og g rundt der. Nr jeg kjpte paraply sluttet det s klart og regne.

Etterp skulle vi bli kjent med Roma.Det var ikke like festlig og finne frem med kart, tusen mennesker, og en av de var lreren vi skulle finne, for ikke og snakke om alle humrsvingningene, men det gikk greit og vi kom igjennom. Tilslutt.
Nr vi var ferdig gikk jeg meg bort, bare for og si det s fant jeg frem hele veien til hotellet, helt til jeg begynte og g i ring rundt det, da flte meg meg SMART.

P kvelden hadde viThomas-messe, haha. Hadde enskikkeligmerkelig opplevelse p bussen dit. Vi konkluderte med at jeg ble prvevoldtatt.ogs spiste vi p pizza Re etterp.

Onsdag 5 mai var vi i Vatikanmuseet. En egen liten "by" stat, eller noe i Italia. Aner ikke hvorfor jeg meldte meg p det, for det var ingenting spennende der, men da har jeg gjort det og. Vi dro videre til Petersplassen hrte vi p paven holde tale. (Ikke at vi skjnte noe av det han sa) fr vi var inne i Peterskirken, og tok p den bermte slitte hnden alle tar p, ogs gikk vi opp i kuppelen, eller Henriette og jeg tok heis halv-veis...

Fin utsikt!♥

Vi tok metroen en vei og spiste is, fr vi dro p Hard Rock cafe og spiste middag p kvelden:

Tidlig torsdag morgen 5 mai, dro vi fra Roma, og kjrte buss hele dagen. Etter endel stopp, filmer, ogquiz-er(som vi hadde i bussen hele tiden) ankom vi Lido di Jesolo, vi spiste middag p hotellet og brukte resten av kvelden p og utforske byen. Noe vi ikke skulle ha gjort... det var en tivoli by. Og vips s var jeg to bamser rikere, og masse annet jeg ikke har bruk for! Pokker ta spilleautomater med bamser og leker inni.. var vel ikke den eneste som ble blakk der. Vi fant og en fin is bar, men enkjempe stis dame!♥

Fredag 7 mai var det fridag. Og da hadde vi sol :D Hurra for det. S vi brukte vel nesten hele dagen p stranda, og resten p og se i butikker. Jeg ble sykt solbrent snn forresten!

Lrdag 8 mai var vi i Venezia. Det var vel denne byen jeg likte best egentlig, sykt fin by med ste bakgater og bruer :DVi tok bt dit, og det var mange trtte tryner, men sola kom frem, og da ble de fleste glade! Utrolig nok gikk det fint og g rundt,selv om jeg forlot min gruppe. Vi kjrte Canal Grande, mest ville jeg kjrt en st gondol, men det var ganske s dyrt. Se s fine: Jeg kjpte og en kjempe st pinocchio nikkedukke der.♥ Var vel denne byen jeg handlet mest i. Ble lite shopping p turen, men pengene forsvant selv om...

S dro vi tilbake til hotellet, vi spiste pizza og noen is, og gikk i butikker. Handlet inn endel til bussturen hjem, og slik. Fr det var middag p hotellet. Pasta til forrest, s klart. Det fikk vi vr dag! Stakkars Henriette som er veggis, hun fikk OST til middag fire ganger. Siden de var siste kvelden var det underholdning og kos (: vi lagde blant annet ste sanger til busssjfrene, sang, og klemte alle lrerne, haha! Jeje

Ste Tonje♥

Tidlig opp sndag morgen 9 mai, da startet vi p hjemreisen. Den var lang, men gikk ganske fort. Men begynte og bli litt lei av bussen, selv om vi stoppet ofte.

"middagen" var i Tyskland p Mc Donalds igjen, hvor vi og pusset tenner og diverse. Var en liten jente som spurte hvorfor vi pusset tennene der, haha.Tror kanskje mobilregninga ble litt hyere nr jeg ikke fikk sovemen jeg mtte jo ha oppdatering fra hjemmefronten. Hadde jo greid og pdra meg og bli tett fra topp til t og, som jeg gjorde i NY og, skjnner ikke hvor det ble av det supre immunforsvaret mitt! borte.... det har det vel vrt en stund.

Vi vknet opp mandag 10 mai i Danmark og fikk en veldig bra frokost :D Da var det kjring til danskebten, tok den over til Kr.sand, og vips s var vi hjemme p tunet p Grenland og rett til kveldsmat.

Vi kjrte forresten bare 560 mil ilpet av turen. Var nok ikke alene om og ha vondt overalt p slutten!Kunne skrevet MYE mer, men dropper det!

Takk for en finfin tur!♥
JEG SAVNER DERE!

NYC dag 4 , 5, 6 og 7

18 feb; Var vi pNBC studios og rockfeller senter. Her var det heller ikke lov ta bilder, men morsomt se de forskjellige studioene, selv om jeg hadde pdratt meg vondt i halsen, og snt, s det var mest pain for meg og vre der. Vi var inne i en kirke, s smshopping fr vi dro videre til Central Park. Det var jo kult, ganske mange filmer som har blitt spilt inn der! Vi feiret bursdagsparty for alle sammen, s vi fant oss en stor stein og hadde piknik med donuts, bagels og snne ting. Tilslutt fikk alle barna godteripose. Resten av dagen var tid p egen hnd, vi gikk og rundt i det verste sossestrket med Guccibutikker og lignende.Egentlig middag p Indisk, men vi valgte istedet noe annet.

(Mc-donalds middag en dag; S vi fikk ikke opplevde taco bell. Denne gangen greide jeg si "plane cheesburger" istedet for "just ost" men endte opp med en ekstra burger da, s er god er jeg nok ikke enda....)

19 feb; Fr morgenmte som jeg greide komme forsent til, fikk vi beskjed om observere mennesker. S da stod vi der da, stoppet mennesker, snakket med de, og tok bilder av de. Morsomt, men iskaldt. Vi dro videre. Museumet vi skulle til het MOMA, og det var grr kjedelig. Men det var Tim Burton utstilling der, det var ikke s ille. Men var jo seff ikke lov ta bilder der inne.. Resten av dagen hadde vi fri, og den gikk for det meste til shopping. P kvelden var det tid for show p Broadway, nemlig Lion King. Sta som jeg er, skulle jeg ikke ligge p hotell rommet, selvom formen var elendig, hadde tross alt betalt 700 for den biletten. Selvom jeg ikke fikk med meg smye, s var den jo bra! Denne kvelden mtte jeg og ha Ipod for sove, det er ikke mye koselig sovne til sirener, og biler som tuter, rett og slett brk!

NM i k.

we, p utsiden.. var jo seff ikke lov ta bilder inne!

20 feb; Fikk vi hele dagen til gjre hva vi ville! S det ble overraskende nok shopping. Vi startet en stor gjeng og g sammen, men etter fem minutter, var Henriette og jeg forlatt, men det gjorde ikke s mye, vi koste oss vi! Denne dagen fikk jeg og kjpt meg to par nye sko, s alt i alt har jeg kjpt fire... farlig billig. Middagen ble p hard rock Cafe, helt utorlig stor, og som og vre p diskotek..

Snne ste figurer var ute og vandret i gatene. Jeg hilste p Elmo ♥ Og svampebob klyp Idap rompa, hahaha!

21 feb; Morgenmte, sjekke ut bagasjen og avgang til Harlem hvor vi hadde en felles gospelgudtjeneste. Noe som var mindre hyggelig. Ikke bare varte den over to timer, men de diskriminerte europerer som bare det, og presten skreik i mikrofonen, nei.. dette var en opplevelse i seg selv. Ikke at jeg hadde ynene pene til enhver tid, var bare glad for at vi dro derfra, jeg. Vi hadde jo faktisk endel problemer med f tilattelse til komme dit. Nr viventet p banen s vi ste rotter, som lp rundt! ♥

Vi spiste lunsj (pizza), s forlot vi hotellet, og kosa litt p flyplassen fr flyet gikk. Hurra for at det var de samme filmene p tilbake veien! Jeg greide faktisk sove,til og med over frokosten, til elendig flymusikk,nr vi endelig var fremme, verket det i bde rompa og knr, men vi var iallefall i Norge mandag morgen.S kom jeg meg tilslutt til Oslo med bde jetlag, og forskjelse.. s n er jeg nesten uthvilt, har sovet i over 24 timer, s det skulle bare mangle. Og som dere sikkert skjnner, s lever jeg fortsatt i Amrikans tid, men det har jeg vel alltid gjort!

Ble mye shopping der nede, endel billigere enn i Norge. Fikk akkurat igjen bagen, med en stor hndbagasje!Men m si forever 21 var skuffende, iforholdt til hva jeg har hrt om butikken!Uansett; har hatt en kjempefin tur!! n er det en ukes vinterferie i Osloog en ukes utplassering i Risr. Smarte meg at ikke skaffet meg noe plass, s blir nok to uker ferie p meg ♥ (og jeg har prvd spare dere for detaljene...)

NYC, dag 1, 2 og 3.

15feb; Bussen jeg tok var forsinket, sde andre,plus lrerne mtte sklart vente p meg, haha. Det var en sinnsykt lang flytur, det tok jo bare 7-8 timer, men likevel, hater fly.Greide jo ikke sove mer enn ti minutter, og alle filmene var kjedelige, men jeg trykket fingrene snn ca ihjel p det ene spillet. Nr vi kom frem stilte vi klokken tilbake seks timer, s da var det plutseligp formiddagen igjen. Vi kjrte ca en time buss fra New Jersley til Manhattan, frvi sjekket inn p et veldig fint hotell, midt i sentrum ved broadway/times square. S utforsket vi byen. Det frste stoppet var p Empire State buldning! Der var det k, og mer k! Nr vi hadde tatt to heiser, bare opp til etasje nr 86!! Ventet en helt sinnsykt utsikt, i tilegg til at det var kvelden, s var det ekstra fint. Kunne ikke se bunnen engang!Vi var der litt fr vi tok en taxi opp til Fridays for spise middag, som ikke var langt i det hele tatt, men beina orket ikke.. tok ikke hnden ut mer en to sek, s stoppet det en bil, akkurat som p film! etter dette var det rett i seng...Hvorfor de kaller det "the big appel" har jeg hvert fall funnet ut, kjempe bygninger overalt, jo!

Toppen! Ganske sykt at det gjerdet ikke alltid har vrt der, folk har jo hoppet utfor, s de fant ut av at de skulle sette et opp. Jeg lo nr jeg hrte omen som hadde blitt dratt inn et vinduet i noen etasjer under, og bare brakk en bein! :D faail.

Dette er om kvelden, men all reklamen lyste s mye opp som at det skulle vrt dagen...

16feb; Helt uten videre vknetmange rundt 04 p natten, for da var det jo normalt st opp for oss! Mtte faktisk tvinge meg til sove videre og stod opp 07. Dgnforvirra fluer, man kan si... vi kom oss frem til Battery park, hvor det ble bttur i snstrom, frste stopp var Liberty Island. Der s vi frihetsgudinnen, s dro vi videre til Ellis Island (derimmigranter mtte igjennom blandt annet helsesjekk, for se om de kunne komme inni usa,satt meg aldri inn i det, google er din venn) Vi s en film der, og dro tilbake.Men jeg fant etternavn til familen som hadde vrt igjennom der, da! Nr vi hadde vrt innom yene dro vi til Ground Zero, ganske spessielt, s hvor twin towers hadde sttt for ni r siden, de har endelig ftt begynt byggeder igjen.Vi fikk hodetelefoner, og gikk rundt, og hrte forskjellige historier, etterp var vi inne i et "museum" med forskjellige saker fra 11/9 s var vi inne i en minnekirke tilslutt, og fikk noen beskjeder, fr vi gikk vr for oss! Triste saker...

Vi var innom et kjempe butikk, med masse billige merkeklr! Fr vi dro videre til China town, og spiste... det var virkelig Kina det. Jeg kjpte en veske der, og Ida prutet s drlig at de gliste fra re til re nr vi forlot den butikken. :(

17 feb; var vi p FN bygningen. Hurra tenker nok dere, men var ikke s ille.. hadde en omvisning, (masse rart som var inne i den bygningen kan man si) Ogs satt vi jo selveste salen, hvor alt blir avgjort!

K ♥

Etter dette ventet en kjempelunsj, (frokost for meg) skal aldri bestille hamburger og frites igjen i usa iallefall. Det s jo ikke ut som jeg hadde rrt maten, jeg var ikke den eneste som fikk sjokk for si det snn, haha! S var vi p den norske sjmannskirka, fr vi tok taxi videre til hotellet,(ja, vi tok taxi hele tiden, billig)og brukte resten av dagen p shopping! Hvor jeg endelig fikk kjpt meg noen andre sko, jeg holdt serist p d i ryggen og beina! P kvelden spiste vi i Little italia, hvor det ble pizza. Tilbake tok vi limosin for bare 10 dollar vr, haha..

Nda, jeg flte meg egentlig en smule dum!

24 r gammel srlandsjente fra Risr, bor i Oslo. Bloggen svever som oftest p en rosa sky men av og til skriver jeg rett fra hjertet.

Design

Grunnkoder er laget av http://albissdesign.blogg.no/, resten er redigert av meg